Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد انصافی نویسنده، پژوهشگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش به خبرنگار مهر گفت: من ۲ کار با عنوان «شهر بی گدا» و همچنین یک نوروزخوانی آماده اجرا داشتم اما تماشاخانه سنگلج و تالار هنر عنوان کردند که ظرفیتشان پر است و نمی‌توانند به من اجرا بدهند و بهتر است کارم را در سالن‌های خصوصی به صحنه ببرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آنجا که شرایط اجرا در سالن‌های خصوصی را ندارم برخلاف گذشته نوروز ۹۸ اجرایی نخواهم داشت. البته روز سه شنبه ۲۱ اسفندماه از جدیدترین کتاب من که با همکاری همسرم فروغ یزدان نوشته شده است در کتابخانه باغ فردوس رونمایی شد. این کتاب توسط انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

انصافی درباره این کتاب توضیح داد: این اثر «نمایش‌های شگفتانه زنان ایران» نام دارد و در واقع دنباله‌ای است بر کتابی که سال ۸۸ با عنوان «ننمایش‌های زنانه ایران» منتشر شد. این کتاب درباره نمایش‌های خارق‌العاده‌ای است که زنان در طول تاریخ ایران از صفویه تا معاصر در محافل زنانه اجرا می‌کرده‌اند و شامل ۷۰ نمایش زنانه است.

وی با اشاره به اینکه ۴ سال برای نگارش این کتاب پژوهش کرده‌اند، عنوان کرد: به عنوان نمونه در دوران قاجار زنی به نام منور شیرازی در مجالس زنانه برنامه‌ای اجرا می‌کرده به این ترتیب که به اندازه یک قالیچه روی زمین آرد می‌ریختند و او با شست پایش روی این آردها نقاشی می‌کرده و زنان مجلس نیز با خواندن ترانه و آهنگ به کار او ریتم می‌بخشیدند و در نهایت یک قالیچه با نقش و نگار زیبا خلق می‌کرده است.

این کارگردان در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از شگفتانه‌هایی که در این کتاب به آن پرداخته شده است بازی زنانه ای بوده که در آن زنان در محافلشان در نقش همه اجسام و اشیا صحبت می‌کردند و داستانی را شکل می‌دادند اتفاقی که این سال‌ها در سطح دنیا متداول است اما ما در ایران از گذشته این تکنیک را در نمایش‌ها و داستان‌هایی مثل «کلیله و دمنه» و «موش و گربه» عبید زاکانی داشته‌ایم اما کمتر مورد توجه قرار می‌گرفته است.

کد خبر 4567030 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد انصافی تئاتر ایران معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید

جواد افهمی از انتشار کتاب تازه خود با عنوان «دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

جواد افهمی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از انتشار رمان تازه خود با عنوان« دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  این رمان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رمان در موضوع محور مقاومت نوشته شده و به جنگ داخلی سوریه و ماجرای معترضان و  سلاح به دستان در سال‌های 2012 تا 2013 در سوریه می‌پردازد. در حقیقت دوره تاریخی قبل از حضور داعش و ابتدای شروع ناآرامی‌‌ها و شلوغی‌های سوریه.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

 افهمی افزود: رمان برگرفته از یک رخداد واقعی است که برای روستائیانی در حوالی فوعه اتفاق افتاده است،‌ روایت گروگانگیری زنان یک روستای شیعه‌نشین است که در یک اتوبوس در حال حرکت به نقطه‌ای دیگر هستند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها و تحقیقات درباره این واقعه در سفری که در سال‌های گذشته به سوریه داشتم،‌ انجام شد و نتیجه این گفت‌وگوها و تحقیقات دو کتاب «بادهای سرکش هندوکش» و «دختران قبیله جنگ» شد. اولی پیشتر منتشر شد و دومی نیز در راه انتشار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است