Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزرات امور خارجه روسیه روز جمعه اظهار کرد که ایران در حال اجرای کامل تعهدات خود به برنامه جامع اقدام عمل مشترک (برجام) است که با عنوان توافق هسته‌ای ایران شناخته می‌شود، این در حالی است که آمریکا سعی دارد تا از پایبندی آن ممانعت به عمل آورد.

زاخارووا در یک جلسه توجیهی گفت: ایران سرسختانه در حال پایبندی به تمام تمهیدات مربوطه (طبق برجام) است که این مرتباً از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های هسته‌ای در این کشور تحت کنترل مداوم آژانس بوده و نمونه‌ای از شفافیت هستند.

طبق اظهارات زاخارووا، ایران تعهد خود برای تبدیل تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در فردو به تاسیساتی که ایزوتوپ‌های پایدار تولید می‌کند را کاملاً اجرا می‌کند؛ متخصصان انرژی هسته‌ای روسی در این پروژه به خصوص کمک کرده‌اند.

زاخارووا، اقدامات آمریکا برای ممانعت به عمل آوردن از پایبندی به توافق را منبع نگرانی برای تمامی طرف‌های توافق خواند.

دونالد ترامپ در ماه مه گذشته طی اقدامی یک‌جانبه و بدون در نظر گرفتن سال‌ها تلاش دیپلماتیک بین‌المللی برای انجام شدن توافق هسته‌ای ایران، آمریکا را از این توافق خارج کرده و سپس در ماه نوامبر تحریم‌های آمریکا را که در نتیجه این توافق لغو شده بودند، دوباره بر ایران اعمال کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران روسیه وزارت امور خارجه برجام آمریکا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش امارات به حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه