Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@02:56:55 GMT

قوه قضائیه شمشیر برنده نظام در مقابله با فساد است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۳۱۴۳

قوه قضائیه شمشیر برنده نظام در مقابله با فساد است

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر با اشاره به احکام هشتگانه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه، افزود: پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین تاکیدات معظم له به مسئولان قضائیه کشور است که با جدیت هر چه تمامتر باید اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پیشگیری از وقع جرم نه تنها هزینه کمتری نسبت به درمان دارد، بلکه در مقایسه با برخورد قضایی نیز از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.
امام جمعه اراک اظهار داشت: حجم پرونده های وارده به دستگاه قضایی متراکم است که با نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در جامعه می توان این مهم را کاهش داد.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: مبارزه با سردمداران فساد به خصوص فسادهای ارزی، سکه ای و برخورد با شبکه های ضد انقلاب باید پیش از انجام توطئه و یا غارت اموال بیت المال انجام گیرد، بنابراین تیزهوشی و سرعت عمل نیز باید به عنوان اساس کار دستگاه قضایی نهادینه شود.
وی ادامه داد: نظارت گسترده بر امور دستگاه های اجرایی نیز می تواند بسیاری از فسادهای مالی و تخلفات اداری را پیشگیری کند که در این زمینه بازرسی و دیوان عدالت اداری باید قدرتمند تر از گذشته عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: دستگاه قضایی در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: قوه قضائیه پناهگاه و حافظ حقوق اقشار مختلف مردم محسوب می شود و سلامت این دستگاه مسیر عدالت و توسعه را در جامعه هموار می کند.
وی در ادامه سخنانش به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست سالیانه مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت:یاد خدا، برخورد منطقی و به دور از احساسات با مسایل و استفاده هر چه بیشتر از جوانان در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از مهمترین توصیه های معظم له به اعضای خبرگان و جامعه ایران اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، برخورد با حوادث و مسایل داخلی و خارجی کشور باید فارغ از نظرهای احساسی و سلیقه ای و همراه منطق و در راستای مصالح ملی باشد.
آیت الله دری نجف آبادی در خصوص سفر رئیس جمهوری به کشور عراق نیز گفت: ملت ایران و عراق قرابت زیادی با هم دارند و تقویت ارتباطات تجاری و سیاسی بین این دو کشور می تواند منشا آثار و برکات بسیاری باشد.
امام جمعه اراک افزود: لایروبی اروند رود می تواند مهمترین دستاورد سفر رئیس جمهوری ایران به کشور عراق باشد چرا که این مهم ظرفیت تردد کشتی های بیش از 70 هزار تن را در این رود فراهم می کند و می تواند در مسایل تجاری حائز اهمیت باشد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: حذف هزینه روادید نیز دستاورد مهمی برای ملت های ایران و عراق است چراکه سفرهای این ملت به کشورهای یگدیگر با هزینه بسیار کمتری انجام می شود.
وی بیان کرد: دست های زیادی به دنبال تیره کردن روابط ملت و دولت ایران با عراق هستند، بنابراین مسئولان 2 کشور باید نسبت به توطئه های دشمنان آگاه باشند و در صورت لزوم دفاتر برقراری و تقویت ارتباطات در 2 کشور راه اندازی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تقویت ارتباط ایران با عراق باید زمینه صادرات هر چه بیشتر تولیدکنندگان و تجار ایرانی را به عراق بیشتر کند چرا که کشور عراق علاوه بر بازار ارزشمند از پول نفت هم برخوردار است و تجار ایرانی باید از این فرصت استفاده کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: بازار کشور عراق باید در دست تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی باشد و این مهم مستلزم صادرات کالاهای با کیفیت و مرغوب به این کشور است.
وی افزود: استان مرکزی از ظرفیت های بی شماری در بخش های صنعتی، کشاورزی، دامی و خدماتی برخوردار است و ایران باید در صادرات کالا به عراق پیشتاز باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود به اهدای نشان ذوالفقار به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ملت ایران عزت و اقتدار خود را مدیون جانفشانی نیروهای مسلح می داند و همواره قدردان مجاهدت های این قشر از جامعه است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: کار و تلاش شبانه روزی، تحصیل علم و مقابله با توطئه های دشمنان ایران اسلامی سه جبهه اصلی برای ملت ایران است که آحاد جامعه باید در این جبهه ها نقش آفرینی کنند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره نزدیک شدن به ایام نوروز نیز گفت: برنامه های این ایام باید حول محور صله رحم باشد و مردم در این ایام از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران اسلامی پیشگیری از وقوع جرم جرم رهبر معظم انقلاب اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولسیانی: پزشک سپاهان از بازیکنان این تیم بیشتر دوید

به گزارش ورزش سه، گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس پس از تساوی بدون گل این تیم مقابل سپاهان در میکسدزون به خبرنگاران گفت: ما هنوز تیم دوم جدول هستیم. در نهایت یک تیم قهرمان می‌شود. ما هنوز در کورس قهرمانی هستیم و بازی‌ها ادامه دارد. نمی‌دانم چرا بازی ما را دوست نداشتید. با سپاهانی بازی داشتیم که قهرمانی‌های زیادی به دست آورده و حریف سرسختی است. انتظار بیشتری از تیم ما نداشته باشد. یک امتیاز گرفتیم و هنوز شانس قهرمانی داریم. ناامید نیستیم، به مبارزه ادامه می‌دهیم و باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد.

او ادامه داد: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است. انتظار از ما کسب پیروزی بود و حس کردید که همه تلاش خود را کردیم تا برنده شویم. پزشک تیم حریف بیشتر از بازیکنان حریف دوید و مشخص بود که یک تیم امروز می‌خواهد برنده شود که آن پرسپولیس است. باید گل می‌زدیم و می‌بردیم اما توپ‌های ما وارد دروازه نشد. داور لحظات زیادی بازی را متوقف کرد و از جریان انداخت. نکته دیگری ندارم تا درباره داور بگویم.

دیگر خبرها

  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • گولسیانی: پزشک سپاهان از بازیکنان این تیم بیشتر دوید
  • تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است
  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟