Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@19:02:15 GMT

واکنش گروه‌های مقاومت به حمله تروریستی «نیوزیلند»

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۶۲۵۹

ساعت24- حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی و برخی دیگر از گروه‌های مقاومت با صدور بیانیه‌هایی حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند را محکوم کردند.

 بامداد گذشته به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کرایستچرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب‌الله

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای این حمله به نمازگزاران را بشدت محکوم کرد.

حزب‌الله از سران نیوزیلند خواست طراحان و مجریان این اقدامات تروریستی را تحت پیگرد قرار دهد تا اینگونه حوادث دیگر اتفاق نیفتد.

این جنبش لبنانی همچنین درباره افراط‌گرایی علیه مسلمانان و خارجی‌ها و سیاست تنفری که آمریکا در جهان آن را تغذیه می‌کند، ‌هشدار داد و با خانواده‌های کشته شدگان و مجروحان ابراز همدردی کرد.

حماس

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد،‌ «این حمله جنایتکارانه بار دیگر تأکید کرد تروریسم،‌ دین و کشور ندارد بلکه عقیده‌ای است که تمام حامیان افراط‌گرایی و کینه میان انسان‌ها از آن حمایت می‌کنند، کاری که اکنون آمریکا انجام می‌دهد».

در ادامه این بیانیه آمده، ملت فلسطین از ملت‌هایی است که بیشتر آسیب را از تروریسم صهیونیست‌ها دیده است و همین چند روز پیش بیست و پنجمین سالروز حمله تروریستی به مسجد ابراهیمی در الخلیل بود که طی آن 20 فلسطینی به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

حماس ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحان نیوزیلند از جامعه بین‌المللی خواست این حادثه خطرناک را محکوم کند و اقدامات لازم برای مقابله با افراط‌گرایی بردارد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم بیانیه‌ای صادر و ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی افزود،‌ این جنایت نظر جهان را به سمت ملت فلسطین که قربانی اول تروریسم سازماندهی شده در جهان است، جلب می‌کند.

جهاد اسلامی

«داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی اعلام کرد، تمام عبارت‌های برای محکوم کردن این جنایت و تروریسم علیه مسلمانان کافی نیست.

جهاد اسلامی افزود، مسئولیت این اقدامات تروریستی بر عهده سیاستمداران، سران و گروه‌های شر متحد با شیطان است که بر علیه اسلام دست به تحریک می‌زنند و کینه علیه مسلمانان ایجاد می‌کنند.

تشکیلات خودگردان و ساف هم این حمله را محکوم کردند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از تمام جهاد درخواست کرد در برابر این تروریسم سیاه بایستد و در برخورد با گروه‌های افراط‌گرا که حامی خشونت هستند، جدی باشد. وی در ادامه با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

انجمن علمای فلسطین هم اعلام کرد: ما تروریسم و جنایتکار را یک عنصر واحد می‌دانیم، آنچه در دو مسجد نیوزیلند رخ داد، کشتار مسجد ابراهیمی در 25 سال پیش و تجاوزت امروز به مسجدالاقصی و هدف قرار گرفتن مساجد در غزه همه و همه ناشی از تفکری واحد است. 

سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» هم حمله تروریست استرالیایی به دو مسجد را محکوم و اعلام کرد، این اقدام زشت تروریستی نشان داد تروریسم دین و تابعیت نمی‌شناسد. «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، این اقدام جنایتکارانه و وحشیانه نتیجه افکار افراط‌گریانه و نژادپرستانه ناشی از ایدئولوژی خودبرتربینی (سفیدبرترانگاران) و انزواطلبی است که در جهان در حال گسترش است؛ همانگونه که نتیجه حتمی سخنانی است که (گرفتن) زندگی و حقوق دیگران را مباح می‌داند و جهان را به جنگ و درگیری‌های دینی ویرانگر می‌خواند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید

گروه تروریستی داعش که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد از حامیانش خواسته تا به‌جای فلسطین، برای «جهاد» به افغانستان سفر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.

این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیست

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت