Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@14:17:31 GMT

مسئولیت ورزش ناشنوایان به شنوایان ندهید!

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۸۱۹۳

مسئولیت ورزش ناشنوایان به شنوایان ندهید!

در آستانه برگزاری مجمع انتخابات رئیس جدید فدراسیون ورزش ناشنوایان، این قشر از جامعه معتقد هستند در راس مدیریت ورزش ناشنوایان افرادی حضور دارند که بیشتر به فکرجاه طلبی و دراندیشه سفرهای خارجی و مسائل مالی شخصی هستند تا اینکه دغدغه توجه به ورزشکاران ناشنوا را داشته باشند.

به گزارش قدس آنلاین، ناشنوایان با وجود محدودیت های مختلف، دارای توانمندی های زیادی هستند که در بیشتر مواقع نادیده گرفته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از طرفی  مسئولان با نامگذاری یک روز در تقویم به نام این افراد به نوعی از خود رفع تکلیف کرده و اغلب افرادی را برای تصمیم گیری و سیاست گذاری برای این قشر از جامعه انتخاب می کنند که با مشکلات ناشنوایان  هیچ آشنایی و شناختی ندارند ودستورالعمل ها و قوانینی را  برای این افراد وضع می کنند که به دلیل عدم تناسب و هماهنگی با مشکلات و نیازمندی های ناشنوایان  واقعی نبوده و قابل اجرا نمی باشد.
 این موضوع در حوزه ای نظیر ورزش بیشتر خودنمایی می کند، زیرا تجربه چهار دهه ای که از انقلاب می گذرد نشان می دهد افراد منصوب شده برای ورزش ناشنوایان دغدغه خاصی برای پیشرفت در این زمینه نداشته اند و صرفا با وقت گذرانی و دریافت حقوق و پاداش های بالا بیشتر از آنکه به فکر توسعه ورزش ناشنوایان باشند برای خود جیب  دوخته اند.
  به بهانه برگزاری مجمع انتخاب رئیس جدید فدراسیون ورزش ناشنوایان به سراغ چند ورزشکار ناشنوا رفته ایم تا نظر انها دراین باره و مدیریت این فدراسیون در دهه های گذشته را جویا شویم.
یکی از ورزشکاران ناشنوا در این باره به قدس آنلاین گفت: در حالی که در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم اما همچنان بی توجهی به حوزه ورزش ناشنوایان موج می زند و در راس  مدیریت ورزش ناشنوایان افرادی حضور دارند که بیشتر به فکرجاه طلبی و دراندیشه سفرهای خارجی و مسائل مالی شخصی هستند تا اینکه دغدغه توجه به ورزشکاران ناشنوا را داشته باشند.
جواد علایی  با بیان اینکه آقای وزیر ما می بینیم،می فهمیم،زبان فریاد نداریم امازبان دل داریم،تصریح کرد: حرف ما به مسئولان تاثیر گذار در این حوزه بویژه وزیر محترم ورزش و جوانان این است که آقای وزیر راهکار حل مشکلات ورزش ناشنوایان سپردن آن به دست فردی است که جنس مشکلات این حوزه را بداند و لمس کرده باشد زیرا تا اداره امور ناشنوایان به خودشان سپرده نشود اوضاع فرقی نخواهد کرد. زیرا در کشورهای دیگر امور مربوط به ناشنوایان به عهده خود این افراد سپرده شده و افراد شنوا کمتر در بین آن ها دیده می شوند.
ناشنوای ورزشکار دیگری افزود: برخی از دوستان ما اگرچه  قدرت تکلم و حس شنوایی خود را دردوران هشت سال دفاع مقدس ازدست داده اند، اما از استعداد مدیریتی خوبی برخوردار هستند و حوزه ورزش ناشنوایان را به خوبی قادر هستند سیاست گذاری و مدیریت کنند.
حسین  شجاعی در ادامه به قدس آنلاین اظهار داشت: اگرچه طی سال های گذشته ، ورزش ناشنوایان از۵رشته به بیش از۱۲رشته ارتقاء پیدا کرده و حتی مدال های طلا در این حوزه نصیب ورزشکاران کشور شده است، اما بی توجهی نسبت به این قشر ورزشکار باعث شده است تا خیلی از ورزشکاران ناشنوا عطایش را به لقایش ببخشند و از فعالیت حرفه ای در این حوزه کناره گیری کنند.
 وی تصریح کرد: تا همین چند سال پیش هیئت ناشنوایان مشهد جزو فعال ترین هیئت های ورزشی کشور بود و همواره در کاروان ها و تیم های مختلف ورزشی کشور نماینده و مدال آوری داشت ولی،  اکنون چند سالی است که خبری از فعالیت های گسترده هیئت ناشنوایان مشهد به گوش نمی رسد و در عمل تعطیل است . زیرا مدیریت افرادی از جنس بهزیستی و سلیقه ای عمل کردن آنها در این حوزه ، باعث بی انگیزگی در بین ورزشکاران ناشنوا شده است ،  این در حالی است که در بین قهرمانان ورزش ناشنوایان ، افراد تحصیلکرده زیادی هستند که چون با جنس مشکلات در این حوزه شناخت کافی دارند قادر هستند زمینه پیشرفت و توسعه در این زمینه رافراهم کنند.
اما در این باره مدیران  هیات های ناشنوایان استانهای کشورنیز اظهار نظرهایی داشته اند، به طوری که محمود اشتری ، رئیس هیئت ورزش ناشنوایان استان آذربایجان غربی درباره انتخابات این فدراسیون بیان داشته است : اگرچه هنوز به جمع بندی نهایی در مورد فرد خاصی نرسیده ام اما، با بهرگیری از خردجمعی و بررسی کارنامه و  رزومه افراد تصمیم نهایی را در این زمینه انجام خواهم داد و اگر به گزینه مطلوبی برای تصدی این مسئولیت دست پیدا نکنم  ، رای خود را به صورت ممتنع به صندوق خواهم انداخت.
عابدپور رئیس هیئت ورزش ناشنوایان استان خراسان جنوبی نیز عنوان کرده است : به فردی رای خواهم داد که  دارای توانمندی خدمت به ناشنوایان باشد و در این زمینه به توصیه و سفارش هیچ فردی توجه نخواهم کرد.
خسروی رئیس هیئت ورزش ناشنوایان لرستان نیز معتقد است  ۳سال تجربه خدمت در حوزه ورزش ناشنوایان این  فرصت را فراهم کرده است که بهترین فرد برای این مسئولیت ، فردی است  که برنامه های وی برای فدراسیون ناشنوایان یا قهرمانان سکوت قابل اجرا باشد.
اما نظر محمدنپروزیان  رئیس هیئت ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه در این باره رای دادن به رای فردی است که ازپشتوانه غنی اجتماعی وتجربیات ارزشمند در بکارگیری از توانمندیهای این قشرموفق اما بی سروصدابرخوردار باشد و بنا به گفته وی انتخابات سنتی و انتصاب گونه در نزد ناشنوایان مردوداست و در این زمینه باید یک سنت شکنی صورت بگیرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ناشنوا ناشنوایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با حضور اعضای مجمع در سرای ورزش‌کاران در حال برگزار شد که حسینی آذرخوارانی با کسب ۱۲ رأی به عنوان رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با حضور جواد محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مازیار ناظمی رئیس فدراسیون و اعضای مجمع از ساعت ۱۰:۱۵ در سرای ورزشکاران برگزار شد.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان پیش از آغاز مجمع با تاکید بر اینکه بعد از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و برنامه‌های مدونی که تعیین شد امروز شاهد مجمع انتخاباتی صالحی خواهیم بود تا برنامه‌های دقیقی برای رشد و پیشرفت این ورزش به کمک هیئت و کمینه‌های آن داشته باشیم، اظهار کرد: استان ظرفیت خوبی در ورزش موتور سواری و اتومبیلرانی دارد. چند روز گذشته نمایشگاه خودروهای کلاسیک و موتور همچنین ضرفیت‌هایی که در پیست استان وجود دارد مبین ظرفیت بالای رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در استان است. در جایی که پتانسیل و استعداد زیاد باشد و شرایط خاصی بر آن حاکم باشد اتفاقات و موارد خاص رخ می‌دهد و مدیریت آن باید ویژه‌تر باشد. می‌طلبد که همه اعضای آن جامعه با همدلی و وحدت مسیر بالندگی، پیشرفت و توسعه طی شود. قطعاً اتحاد بین جامعه این ورزش بود در ادامه موجب رقم خوردن اتفاقاً خاص خواهد شد.

وی افزود: دیدگاه اداره کل دیدگاهی حمایتی است و در نگاه دوم بعد نظارتی دارد. قطعاً پیگیر اتفاقاتی که موجب پیشرفت این رشته در استان می‌شود، خواهیم بود. امیدواریم خروجی این مجمع و انتخاب رئیس و هیئت رئیسه راه‌را برای ورزشکاران هموار کند تا با رفع مشکلات شاهد بالندگی و شکوفایی ورزشکاران، قهرمانان، داوران و مربیان باشیم. فدراسیون بسیار تسهیل‌گر است و مدیریت شخص مازیار ناظمی در فدراسیون و نظارتی که بر هیئت‌های استانی دارد قطعاً همراه ما خواهد بود تا بتوانیم اتومبیلرانی و موتور سواری را در استان گسترش دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: مدت قابل توجهی این هیئت ورزشی با سرپرست اداره می‌شد که زیبنده جایگاه این ورزش نبوده ولی همه عزیزانی که در ادوار گذشته مسئولیت داشته‌اند به نوبه خود برای خیاط و فعالیت این هیئت تلاش کرده‌اند. امیدوارم بعد از این مجمع همه یک صدا و یک دل بایستیم تا ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری استان به بالاترین افتخارات برسد.

وی تاکید کرد: برگزاری مجمع و سروسامان گرفتن هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی خوشایند تعداد زیادی که منافع و سودشان به خطر می‌افتد نیست.

این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی سید مرتضی حسینی آذر خوارانی و ۱۵ رأی ماخوذه برگزار شد که حسینی آذرخوارانی با کسب ۱۲ رأی به عنوان رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان انتخاب شد.

کد خبر 750716

دیگر خبرها

  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند