Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@17:38:40 GMT

فساد اخلاقی کشیش ها به لهستان رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۹۲۱۲

فساد اخلاقی کشیش ها به لهستان رسید

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از یورو نیوز، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مقامات کلیسای لهستان از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ میلادی ۳۸۲ نفر از افراد زیر سن قانونی را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.

این خبر از سوی کلیسای لهستان و در پی تحقیقاتی منتشر شد که با موضوع سو استفاده از کودکان توسط روحانیون در کشورهای مختلف انجام شده و از رسوایی‌های مشابهی از جمله در کشورهای شیلی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ایرلند پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش ۱۹۸ تن از قربانیان این آزارهای جنسی کمتر از ۱۵ سال سن داشتند.

اسقف اعظم مارک جدراشوفسکی در یک نشست خبری گفت: «این مساله واقعاً دردناک و غم‌انگیز است بویژه آنکه به مردمی مربوط می‌شود که زندگیشان را صرف خدمت به کلیسا کرده بودند. یک اعتماد اجتماعی به کلیسا وجود داشت و این اعتماد به شکلی غم‌انگیز از بین رفت.»

اسقف‌های لهستان در سال گذشته میلادی از قربانیان آزار روحانیون پیشین تقاضای عفو کردند. آنها همچنین شروع به جمع‌آوری داده‌ها برای ارزیابی مقیاس این رسوایی کردند.

ماه گذشته نیز خیریه لهستانی «Have no fear» که از قربانیان آزارهای جنسی حمایت می‌کند، گزارش دیگری را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان فرستاد که نشان می‌داد از نیمۀ دهه ۵۰ میلادی تا کنون دست‌کم ۳۸۴ نفر از افراد زیر سن قانونی از سوی کلیسای لهستان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

از نظر کنشگران اجتماعی شمار واقعی این قربانیان بیش از رقم‌های گزارش داده شده است. بر این اساس خیریه «Have no fear» خواستار تشکیل کمیته‌ای برای ارزیابی مقیاس واقعی این رسوایی و دسترسی به اسناد کلیسا در موضوع آزار کودکان، همچنین اخراج اسقف‌هایی شد که در ارتکاب این جرایم مسئول بوده‌اند.

لهستان یکی از مذهبی‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. نزدیک به ۸۵ درصد از جمعیت ۳۸ میلیون نفری این کشور، مسیحی کاتولیک هستند و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر از آنها هر یکشنبه در آئین مذهبی مس شرکت می‌کنند.

در این کشور کشیش‌های کاتولیک از اعتبار اجتماعی بالایی برخوردارند و به همین دلیل افرادی که قربانی آزار جنسی روحانیون شده‌اند اغلب از سوی مؤمنان مسیحی متهم به دروغگویی می‌شوند؛ حتی پس از آنکه متهمان به این آزار به زندان فرستاده می‌شوند.

مقامات کلیسای کاتولیک لهستان اکنون باید دربارۀ چگونگی برخورد با پیامدهای این رسوایی تصمیم بگیرند.

کلیسا هم اکنون پرونده‌ای را به دادگاه عالی لهستان فرستاده و خواستار لغو حکمی شده است که می‌گوید باید مبلغ ۱ میلیون زلوتی (۲۶۳ هزار یورو) به زنی که در سیزده سالگی بارها از سوی کشیش محلی مورد تجاوز قرار گرفته، پرداخت شود. حکمی که در این پرونده علیه کشیش کاتولیک صادر شد، حکمی تاریخی در موضوع جبران خسارت و حمایت از یک قربانی سو استفاده جنسی در لهستان محسوب می‌شد.

مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فساد اخلاقی لهستان کلیسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...

به گزارش همشهری آنلاین، آذر سال ۱۴۰۲ زن جوانی به نام نسرین با مراجعه به پلیس آگاهی از مردی رمال شکایت کرد و اظهار داشت وی او را مورد آزار و اذیت و تعرض قرار داده است.

این زن در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۴ سال قبل به یک بیماری مبتلا شدم و به پزشکان متعددی مراجعه کردم اما نه تنها بیماری‌ام درمان نشد بلکه قدرت عضلاتم را هم از دست دادم. به صورت عادی نمی‌توانستم راه بروم تا اینکه چند ماه قبل به واسطه یکی از دوستانم با مرد رمالی به نام سعید آشنا شدم.

وی ادامه داد: او ادعا می‌کرد که ظرف چند جلسه و با یک نسخه جادویی می‌تواند بیماری‌ام را درمان کند. اظهارات این مرد دوباره من را امیدوار کرد و به خانه سعید در جنوب تهران رفتم. پس از چند جلسه او گفت برای درمان کامل باید به من انرژی بدهد و با حرف‌هایش فریبم داد و در نهایت هم من را مورد آزار و اذیت قرار داد. حالا هم من از او شکایت دارم.

در حالی که مأموران در حال تحقیق از متهم بودند، دومین شکایت مشابه به پلیس اعلام شد. دومین شاکی دختر جوانی به نام شیرین بود که اظهاراتش با شاکی اول شباهت زیادی داشت. در ادامه ۳ زن جوان دیگر هم با شکایت‌های مشابه به پلیس مراجعه کردند و تعداد شاکی‌های پرونده مرد رمال به ۵ نفر رسید.

به این ترتیب مأموران سعید را ردیابی کردند و بازداشت شد. وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در جریان بازجویی‌ها منکر اتهام وارده شد. پس از آن مأموران او را در مقابل شاکی‌ها قرار دادند که هر ۵ زن او را شناسایی کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه ۵ شاکی پرونده برای مرد رمال درخواست اشد مجازات کردند.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و به قضات گفت: متهم به بهانه درمان بیماری به من تعرض کرد. حالا علاوه بر بیماری جسمی، به مشکلات روانی هم مبتلا شده‌ام و زندگی‌ام نابود شده است. من به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستم.

شیرین دومین شاکی پرونده نیز به قضات گفت: من به خاطر اینکه دوست داشتم زودتر ازدواج کنم و همیشه به دنبال آن بودم که یک مرد خوب همسرم بشود از طریق یکی از دوستانم با سعید آشنا شدم. وقتی به خانه‌اش رفتم او گفت که می‌تواند با دادن یک نسخه جادویی کاری کند که خیلی زود مرد ایده‌آلم به خواستگاری‌ام بیاید و بختم باز شود اما این مرد شیاد من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

سومین شاکی هم گفت: چند سالی بود که مشکلات اقتصادی من و خانواده‌ام را آزار می‌داد و فکر کردم می‌توانم با گرفتن یک نسخه از متهم قفل مشکلاتمان را باز کنم اما سعید با ترفندی فریبکارانه به من تعرض کرد.

۲ شاکی دیگر هم که با همین ترفند فریب مرد رمال را خورده بودند جزئیات شکایت شان را مطرح کردند.

پس از اظهارات شاکی‌ها، متهم ۵۰ ساله به جایگاه رفت و گفت: من منکر ارتباط با شاکی‌ها نیستم و با هر ۵ نفر ارتباط داشتم اما من آنها را به زور به خانه‌ام نیاوردم و خودشان از من نسخه جادویی می‌خواستند و هر ۵ زنی که حالا از من شاکی هستند خودشان از من خواستند و پیشنهاد دادند که با آنها ارتباط داشته باشم. من به هیچ‌کدام از شاکی‌ها تجاوز نکرده‌ام و اتهامم را قبول ندارم.

متهم در ادامه افزود: من ۲ همسر دارم که یکی از آنها بیمار است و دیگری هم در افغانستان زندگی می‌کند. اگر هم می‌بینید که پیشنهاد شاکی‌ها را رد نکردم، به خاطر دوری از همسرانم بود وگرنه با آنها ارتباط برقرار نمی‌کردم.

با اظهارات متهم قضات ادامه جلسه رسیدگی به پرونده را به تحقیقات بیشتر درباره ادعای متهم موکول کردند.

کد خبر 848582 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم خرافات و رمالی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ