Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@00:12:01 GMT

۱۵ نکته ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۹۲۳۹

رها کردن خودروی روشن، قرار دادن وسایل گران‌قیمت در خودرو و نداشتن ایمنی، از مواردی است که سارقان را برای سرقت خودرو ترغیب می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛برای پیشگیری از وقوع جرم سرقت خودرو به خصوص در ایام نوروز، رعایت نکات ذیل می تواند راهگشای هموطنان باشد:

  - حتی‌الامکان خودروی خود را در محل دید و دسترس دوربینهای مداربسته اماکن یا پارکینگ پارک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  - اوراق شناسایی شخصی خود را در خودرو رها نکنید.   - شماره پلاک خودرو خود را روی ضبط صوت و سایر وسایل حک و شماره سریال را در جایی ثبت کنید.   - اگر بسته‌ای در اتومبیل دارید آن را در معرض دید قرار ندهید و هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنید.   -همیشه درب خودرو را قفل و شیشهها را کاملاً بالا بکشید.   - به محض مشاهده افراد مشکوک و اتومبیلهای رها شده، مراتب را به پلیس گزارش دهید.   - اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی مجهز کنید.   - هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل از قفل بودن دربها اطمینان حاصل کنید.   - به هنگام تصادف یا نزاعهایی که احتمال می رود، ساختگی باشد خودرو خود را رها نکنید.   - در صورتی که اتومبیل شما به سرقت رفت، فوراً پلیس را در جریان قرار دهید.   - با دادن مشخصات کامل اتومبیل از قبیل شماره پلاک، شماره شاسی و موتور، پلیس را در کشف سرقت یاری دهید.   - به هنگام سفر از پذیرفتن هرگونه خوراکی و نوشیدنی از مسافرین ناشناس خودداری کنید.   -خودروی خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان ندارید قرار ندهید.   - زمان خروج از پارکینگ منزل، ابتدا خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را برداشته سپس درب پارکینگ را ببندید.   - هنگام ورود و خروج از پارکینگ منزل مراقب باشید افراد غریبه وارد پارکینگ نشوند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد