Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در جمع خبرنگاران، با اشاره به مصوبه امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر حمایت از کالای داخلی  اظهار کرد: موضوع اصلی این مصوبه رصد و پیگیری حمایت از کالای داخلی  بود که از اردیبهشت ماه و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح شد و در جلسه امروز گزارشی از این مصوبات ارائه شد و وزارت آموزش و پرورش گزارش را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دو بخش فرهنگی و تبلیغی کار کرده‌ایم و به طور قطع با ظرفیت موجود و اهتمام همکاران اقدامات خوبی در این حوزه شکل گرفته است.

بطحایی با اشاره به نمایشگاه‌هایی که در حوزه حمایت از کالای ایرانی امسال برگزار شده‌است، گفت: در تمام استان‌های کشور کارگاه‌های آموزشی را برای دانش آموزان برگزار کردیم؛  همچنین اردوهایی در مراکز تولیدی برگزار شد تا دانش آموزان از  نزدیک شاهد تولید محصولات کاملا ایرانی باشند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا در شرایط فراز و نشیب کشور دانش آموزان با محصولات ایرانی و ضرورت استفاده از آنها آشنا شوند همچنین در مورد خرید کالا و نوشت افزار ایرانی فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم چراکه  نمادهایی که در کالای داخلی به کار رفتند برای فرزندان ما حاوی نکات فرهنگی خوبی هستند.

استفاده از کالای خارجی مغایر با اصول تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کالاهای خارجی علاوه بر آنکه ضربه اقتصادی به کشور وارد می‌کنند، از نظر فرهنگی هم مخرب هستند و سبب ترویج روحیه پرخاشگری در کودکان می‌شوند و استفاده آنها مغایر با اصول تعلیم و تربیت است.

بطحایی درباره ترویج  استفاده از کالای داخلی در مدارس بیان کرد: حمایت از کالای داخلی و ترویج آن را از داخل بوفه‌های مدرسه آغاز کرده‌ایم و به مدارس توصیه شد تا در بوفه‌ها کالاهای داخلی به فروش برسد، البته خانواده‌ها باید در این حوزه کمک کنند زیرا بی‌تفاوت بودن آنها نسبت به حمایت از کالای داخلی آسیب بزرگی را به کشور وارد می‌کند.

وی ادامه داد: از تمام خانواده‌ها می‌خواهم تا از کالای ایرانی استفاده کنند البته ممکن است برخی اوقات کیفیت کالای ایرانی کمتر از کالای خارجی باشد اما در این شرایط هم باید از کالای داخلی استفاده کنیم زیرا آثار فرهنگی که این کالاها روی کودکان می‌گذارند، مهم است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تجهیزات آزمایشگاهی خارجی که در آزمایشگاه مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در اکثر مدارس کالاهای داخلی و تجهیزات آزمایشگاهی بومی مورد استفاده قرار می‌گیرند البته برخی اوقات به دلیل نداشتن نمونه داخلی مجبور به استفاده از نمونه‌های خارجی می‌شویم.

 علت برگزار نشدن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی

بطحایی درباره چرایی برگزار نشدن چند هفته‌ای جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ضرورت تشکیل شدن مستمر جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم است و باید بدانیم در شرایط کنونی که یکی از زوایای دشمنی دشمنان فرهنگی است، ما باید به درستی وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ضمن رصد فضای فرهنگی برنامه‌های لازم دیگری را هم تصویب و ابلاغ کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمانبندی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری جلسات اظهار کرد: یکی از دلایلی که سبب شدد تا جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار نشود، تداخل زمان حضور وزرا بود که امیدوار هستیم این مشکل امسال برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری