Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@20:59:37 GMT

فغانی: با خدم و حشم و لابی سیاسی به موفقیت نرسیده‌ام

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۰۵۱۴

فغانی: با خدم و حشم و لابی سیاسی به موفقیت نرسیده‌ام

رکنا: داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: من و دوستانم با تلاش خودمان به موفقیت رسیدیم و با لابی سیاسی و داشتن خدم و حشم به دنبال موفقیت نبودیم.

به گزارش رکنا، علیرضا فغانی در خصوص صحبت‌های امیر قلعه‌نویی که گفته بود او و سه داور دیگر را حلال نمی‌کند، گفت: همیشه سعی کردم در زندگی و به خصوص داوری به این حرف‌ها توجه نکنم؛ چراکه اگر قرار بود به این حرف‌ها و آدم‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند توجه کنم، این جایگاهی که در داوری که دارم نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه اعتقاد دارم که این خداست که باید از من راضی باشد و نه بنده‌های خدا و این اعتقاد من است. به هر حال گذشت زمان همه چیز را درباره خیلی از افراد ثابت کرده و می‌کند. حرف‌هایی که الان می‌زنم هم ارتباطی به صحبت‌های این آقا ندارد؛ چراکه او مختار است هرچه می‌خواهد بگوید.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در این فوتبال همواره سعی کرده‌ام خودم باشم و هیچ‌گاه به دنبال بازی‌های سیاسی، لابی با سیاسیون و داشتن خدم و حشم نبودم و هر کدام از دوستان مثل محسن ترکی، هدایت ممبینی و… که به جایگاه خوبی در این فوتبال رسیدند با تلاش خودشان بوده و هیچ کدام با لابی سیاسیون به این جایگاه نرسیدیم.

فغانی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در این حدود ۲۴،۲۵ سالی که در فوتبال هستم به این نتیجه رسیدم که اکثر کسانی که درباره مسائل پشت پرده و باندبازی حرف می‌زنند خودشان اصل این کار هستند و اتفاقات زیادی در این باره رخ داده که گذشته این افراد را مشخص کرده و گذشت زمان گواه حرف‌های من است. ارتباط پنهانی با برخی مربیان و بازیکنان و یا سیاه‌بازی یا لمپن‌بازی دیگر جوابگو نیست و نمی‌توان با این کارها به موفقیت رسید.

وی در ادامه گفت‌ وگویش ادامه داد: همه کسانی که در فوتبال فعالیت می‌کنند، می‌دانند اگر تیمی که از داوری ضرر کرده و قطعا هم تیمی بوده که سود هم کرده باشد و این‌طور نبوده که اشتباهات عمدی در کار بوده باشد. من پیش خدا و وجدان خودم راضی هستم که اگر اشتباهی هم در داوری فوتبال انجام دادم کاملا سهوی و فوتبالی بوده است اما اگر کسی در عالم فوتبال مدرکی دارد که اشتباهی عمدی انجام شده آن را رو کند. ما همیشه تابع قانون بوده و هستیم.

منبع: رکنا

کلیدواژه: فوتبال موفقیت لابی داور من عکس فیلم قاتل دختر زن جوان نیوزیلند حکم پسر بیمارستان جسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!

به گزارش ورزش سه؛ ديدار برگشت دو تيم يوكوهاما مارينوس ژاپنى و اولسان اچ دى كره جنوبى در توكيو بعد از برد ١ بر صفر كره اى ها در بازى رفت نيمه نهايى ليگ قهرمانان آسيا در شرق از حساسيت ويژه اى برخوردار بود كه با قضاوت عليرضا فغانى برگزار شد.

اين ديدار كه در وقت قانونى با نتيجه ٣ بر ٢ به سود ميزبان ژاپنى به پايان رسيد تا در مجموع دو تيم ٣ بر ٣ مساوى شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگبار يا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتى تيم صعود كننده به فينال و حريف العين امارات را مشخص كند.

جالب اينكه بر خلاف تصور اين ديدار ١٢٠ دقيقه طول نكشيد و دو تيم ١٤٠ دقيقه برابر هم صف آرايى كردند چون عليرضا فغانى دو وقت هفت دقيقه، يك سه دقيقه در كنار يك دقيقه وقت تلف شده را در چهار وقت ٤٥ دقيقه اى و ١٥ دقيقه اى معمول محاسبه كرد.

نكته ديگر اينكه اين بازى تراژيك ١٤٠ دقيقه زير باران شديد برگزار شد و عليرضا فغانى با ١٦ كيلومتر دوندگى و نزديكى به تمام صحنه ها و هر جا كه توپ وجود داشت يكبار ديگر آمادگى بالاى بدنى خود را در ٤٦ سالگى به نمايش گذاشت تا كم كم بار ديگر براى تحقق روياى قضاوت فينال جام جهانى در سال ٢٠٢٦ خودى نشان دهد.

از سوى ديگر شاهكار فغانى در اين ديدار بار ديگر او را در دنياى فوتبال سر زبانها انداخت، اخراج بدون مماشات بازيكن ميزبان با كارت قرمز مستقيم در حاليكه تيم ژاپنى ٣ بر ١ از حريف كره اى و در مجموع دو بازى ٣ بر ٢ پيش بود در دقيقه ٣٩ كه كره اى ها صاحب ضربه پنالتى شده بودند دل و جراتى مى خواست كه اين داور ايرانى الاصل نشان داده از پس آن در هر بازى ممكنى به راحتى بر مى آيد.

دليل اخراج كاميجيماى ژاپنى دقيقا در لحظه خطاى پنالتى گرفتن موقعيت آشكار پنالتى توسط اين بازيكن از سوى عليرضا فغانى تشخيص داده شد كه كارت قرمز مستقيم طبق قانون جريمه آن اعلام شده است.

فغانى در ١٤٠ دقيقه بازى برگشت نيمه نهايى ليگ قهرمانان شرق آسيا تنها سه بار از كارت خود استفاده كرد كه يك كارت قرمز مستقيم به بازيكن تيم ميزبان و  دو كارت زرد هم به مربيان روى نيمكت اين تيم ژاپنى بود كه در ضربات پنالتى توانست به فينال ٢٠٢٤ باشگاههاى قاره كهن راه يابد.

همچنين عليرضا فغانى بدرستى سه گل را در اين ديدار مردود اعلام كرد و يكبار نيز به دليل عملكرد كمك خود در عدم تشخيص آفسايد از VAR كمك گرفت كه تشخيصش دخالت بازيكن در بازى حريف بود.

عليرضا فغانى كه عملكرد بسياز خوبى از نگاه كارشناسان در اين بازى پرهيجان و حساس به نمايش گذاشت روز شنبه نيز در استراليا ديدار مهم دو تيم "ملبورن سيتى" و "وسترن سيتى" از هفته آخر ليگ اين كشور را سوت خواهد زد تا رقابتهاى داخلى اين كشور بعد از اين بازى با شش تيم برتر مرحله نهايى ادامه يابد.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها