Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از دیپلمات‌های ارشد اروپایی از آمریکا به دلیل حضور مقامات قطری در برخی نشست‌های هیئت مذاکره کننده آمریکایی و طالبان و عدم نقش اروپا در این مذاکرات انتقاد کردند. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دیپلمات‌های ارشد اروپایی که از به حاشیه رفتن در گفت‌وگوهای صلح افغانستان نگران هستند از حضور مقامات قطری در این گفت‌وگوها انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر منتشر شده از نشست آمریکا، قطر و طالبان که در 25 فوریه توسط وزارت خارجه قطر منتشر شد 7 نفر از مقامات قطری را در کنار مذاکره کنندگان آمریکا و طالبان را نشان می‌دهد.

یکی از دیپلمات‌های ارشد اروپایی که خواست نامش فاش نشود به «رویترز» گفت: اگر مقامات قطری می‌توانند بر سر میز مذاکره حضور یابند چرا آمریکا فراموش کرده تا متحدانش که از سال 2001 در افغانستان جنگید‌ه‌اند را برای حضور در این نشست دعوت کند.

وی افزود: ما برای همبستگی سالانه میلیون‌ها دلار در افغانستان هزینه می‌کنیم اما وقتی به گفت‌وگوهای صلح می‌رسد آمریکا تصمیم می‌گیرد به تنهایی پیش رود.

سازمان ناتو: آینده ماموریت ناتو در افغانستان به نتیجه گفت‌وگوهای صلح بستگی داردمشاور امنیت ملی افغانستان: آمریکا با اهداف استعماری برای تضعیف دولت تلاش می‌کند«عبدالله»: حکومت موقت را به شرط آمدن صلح واقعی در افغانستان می‌پذیرم

شماری دیگر از دیپلمات‌های اروپایی که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامی از آن‌ها برده نشود نیز اظهار داشتند: این کشورها در حال بررسی مشارکت خود در افغانستان هستند.

مقامات اروپایی در حالی از کنار گذاشته شدن از روند صلح افغانستان توسط آمریکا انتقاد کردند که افغانستان نیز تاکنون در هیچکدام از 5 دور از نشست‌های آمریکا و طالبان حضور نداشته است.

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان با اشاره به این موضوع به رسانه‌ها گفت که واشنگتن با به حاشیه راندن کابل در روند گفت‌وگوها برای ایجاد دولت موقت در افغانستان و کنترل این کشور به شیوه مستعمراتی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است