Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سالاری ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از چهارچوب کارهای عمرانی اظهار داشت: در بحث بازسازی مناطق زلزله زده از مجموع ۱۰۶ هزار واحد مسکونی آسیب دیده تا کنون ۲۷ هزار و ۲۴۳ واحد احداث شده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر واحدهای تخریبی توانستیم ۳۸ هزار و ۱۱۰ واحد را نیز مقاوم سازی کنیم و از تهدید به عنوان یک فرصت در بحث بازسازی استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه وی با بیان اینکه میانگین ارتفاع طبقات در شهر سرپلذهاب قبل از زلزله ۱.۱ طبقه بود و الان به ۳.۹ رسیده طبقه است، گفت: از واحدهای مسکونی آسیب دیده تعمیری نیز ۶۵ هزار و ۱۳۸ واحد تشکیل پرونده داشتند که ۶۵ هزار و ۷ واحد کار تعمیراتشان به اتمام رسیده است.

شبکه ریلی کرمانشاه از ظرفیت‌های صادرات و واردات است

وی شبکه ریلی کرمانشاه را یکی از ظرفیت‌های صادرات و واردات بالا عنوان کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه یکی از ۱۱ نقطه کشور است که قرار شد به عنوان بندر خشک معرفی شود اما اشکالاتی که داشت این بود که باید یک طرف بنادر خشک به بندر ساحلی منتهی شود لذا با رایزنی‌های انجام شده توانستیم آن را به دهکده لجستیک تبدیل کنیم.

سالاری یادآور شد: امیدواریم این طرح گامی بزرگ در توسعه استان باشد و به این منظور تمام مطالعات لازم صورت گرفته است.

وی از توسعه پروازها طی نوروز امسال خبر داد و افزود: امسال در نظر داریم علاوه بر پروازهای داخلی پروازهایی به ترکیه و نجف اشرف نیز اضافه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه از پیش از انقلاب تاکنون تعمیرات اساسی بر روی آن انجام نشده است همین منظور ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد و در حال حاضر در حال عملیاتی کردن زیرسازی آن هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۸ اوایل سال ۹۹ عملیات بهسازی فرودگاه به پایان برسد.

وی عنوان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم با وزیر جهت استقرار اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد این مهم خواهیم بود.

سالاری با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۹۸ یک روز در میان حرکت قطار را به مقصد تهران و مشهد خواهیم داشت، گفت: اقتصاد شبکه ریلی مبتنی بر بار است نه مسافر لذا به این منظور مراکز تولیدی را شناسایی کردیم تا شبکه آنتنی انتقال بار را به شبکه ریلی اضافه کنیم.

جذب سرمایه‌گذار برای ساخت آزاد راه در مسیر عتبات عالیات

وی از لزوم توسعه شبکه ریلی تا مرز خسروی سخن گفت و بیان داشت: همچنین در حال جذب سرمایه گذار هستیم که آزاد راه در مسیر بزرگراه عتبات عالیات قوانین احداث کنیم تا معضل تردد زائران حل و فصل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: طرح زیرساخت‌های اربعین هم که در آن برنامه‌ها تدوین شده است آماده است که ستادها سلیقه‌ای کار انجام ندهند بلکه یک ساماندهی خوب انجام گیرد

وی گفت: در خصوص ترمینال‌های مسافری ساماندهی خوبی صورت گرفته و به این منظور طرحی بخش راه و شهرسازی ارائه دادیم که مورد موافقت وزیر هم قرار گرفته است که بنا بر آن ارتباط ترمینال فرودگاه و راه آهن را برنامه ریزی کردیم که با یک بلیط واحد مسافران بتوانند از مبدا تا مقصد حرکت کند.

کرمانشاه تنها کلان شهر غرب کشور است

سالاری با بیان اینکه کرمانشاه تنها شهرستان کلان شهر در غرب کشور است یادآور شد: کلان شهر شدن امر خوشایندی است که در توسعه اقتصادی می‌تواند بسیار مهم واقع شود و لذا باید شورا و شهرداری از این فرصت به درستی استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: کل اعتبار سال ۹۷ حدود ۱,۵۹۲ میلیارد تومان بود که برای ۳۲۹۹ پروژه عمرانی تعریف شد و ۵۲۰ میلیارد تومان نیز در زمینه زیرساخت‌ها بوده که زیرساخت‌های آسیب دیده را بهینه سازی کنیم.

ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه در دستور کار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به طرح ساماندهی مناطق حاشیه اشاره کرد و بیان داشت: این مناطق علاوه بر مشکل کالبدی ساختمان مثالی از جمله اقتصادی اجتماعی فرهنگی و غیره را دارند که باید از اعتبارات بازآفرینی شهری به این منظور استفاده کنیم.

وی یادآور شد: یکی از معضلات راه و شهرسازی تأمین اعتبار برای روکش مسیرها و جاده‌های موجود در استان است که در این راستا در سال ۹۷ حدود ۲۰ میلیارد تومان برای روکش جاده‌های مناطق زلزله زده اعتبار اختصاص دادیم این در حالی است که باید اعتبار ملی به این موضوع اختصاص داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه روکش‌های استان به شدت وضعیت بدی دارد بیان داشت: این در شأن مردم استان نیست لذا بر همین اساس ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شده است که در صورت مساعد شدن شرایط اقلیمی پس از نوروز با ۳ پیمانکار کار روکش جاده‌ها آغاز و تا پایان خرداد ماه حدود یک میلیون متر مربع با اولویت جاده‌های اصلی عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 4569398

منبع: مهر

کلیدواژه: نوروز 98 شهرداری فرودگاه کرمانشاه مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پوریا فر افزود: با توجه به وضعیت کم آبی موجود و همچنین کاهش برداشت آب خام از منابع زیرزمینی و لزوم تأمین آب جهت آبیاری فضای سبز و نظر شهردار منطقه مبنی بر استفاده از روان آب‌ها و پساب صنعت، احداث و راه اندازی تصفیه خانه شهرک آسمان و جنگل دستواره در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص کمبود آب و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی گفت: به دلیل کمبود آب و بعضاً تخریب مسیرهای آبیاری، لوله‌ها، شبکه‌های آبرسانی و مخازن با مشکلاتی روبرو هستیم و وظیفه شهرداری بهبود وضع خدمات رسانی روزانه در منطقه است.

پوریافر با توجه به اهمیت شبکه آبرسانی و احداث مخازن گفت: با توجه به خشکسالی و مشکلات موجود در منطقه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، طبق طرح جامع علاوه بر اصلاح شبکه‌های آبرسانی و برنامه‌ریزی و احداث مخازن در طی چند سال، دو تصفیه خانه هم برنامه‌ریزی شده تا نیاز آبی رفع شود.

پوریا فر در ادامه اظهار داشت: انتقال آب از دو تصفیه خانه موجود شهر تهران که تصفیه خانه فیروز بهرام به طول ۷ هزار متر طول و تصفیه خانه شهرک اکباتان به طول ۵ هزار متر طول از ظرفیت‌های موجود برای تأمین کمبود آب و نیاز آبی منطقه در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از پساب‌های صنعتی در منطقه برای تأمین آب موردنیاز در فضاهای سبز گفت: با توسعه استفاده از تصفیه خانه در صنایع منطقه بخشی از کمبود آب فضای سبز منطقه برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۱ تهران یادآور شد: اجرای خط انتقال آب خام به طول ۱۶ هزار متر طول شامل: احداث فاز دوم انتقال خط شبکه آب خام بزرگراه فتح، تکمیل خط انتقال لوله ۳۱۵ میلی متر به طول ۱۰ کیلومتر حاشیه اتوبان شهید فهمیده، احیای شبکه انتقال و توزیع بدنه غربی آزادگان، تکمیل و جداسازی شبکه توزیع آب خام پارسل های شهرک دانشگاه از جمله اقدامات سال ۱۴۰۳ اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ است.

کد خبر 6088925

دیگر خبرها

  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است