Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعیین تکلیف و ساماندهی سه هزار و ۸۰۰ واحد شهرداری تهران در اختیار افراد حقیقی و حقوقی گفت: این املاک تا نیمه اول سال ۹۸ ساماندهی خواهند شد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سید محمود میرلوحی» ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به بودجه سال 98 مدیریت شهری گفت: منابع پایدار یکی از اولویت های مدیریت شهری در سال آینده است و برای افزایش منابع پایدار برنامه ریزی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی منابع غیر پایدار و بدهی های هنگفت شهرداری گفت: زمانی که نجفی شهردار وقت تهران در 20 شهریورماه اعلام کرده که برای پرداخت حقوق کارکنان 700 میلیارد تومان پول نیاز داریم و این در حالی است که فقط 140 میلیارد تومان پول داریم که پس از آن توانست اسفندماه حقوق و پاداش کارکنان را در سال 96 پرداخت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهروندان می گویند فضا و پارک ها تخریب شده و به جای آن ساختمان ساخته شده، تصریح کرد: در این مدت با تدبیر و برنامه حرکت کردیم و تصمیماتی گرفتیم که علاوه بر ایجاد منابع پایدار محیط زیست را دچار مخاطره نکند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رشد 50 درصدی منابع پایدار در سال 98 گفت: در حوزه پسماند درآمدزایی خوبی نداشتیم و املاکی در اختیار افراد بود که باید ساماندهی می شد و از طرفی هم بابت پارک حاشیه ای پولی به شهرداری تهران پرداخت نمی شد.

 

میرلوحی با اشاره به سه منبع درآمدی که شامل دولت، نفت و عوارض است، گفت: در حال حاضر دولت توانسته است دو هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی خود را به شهرداری پرداخت کند. 

 

وی منطقه 22 را بحرانی ترین منطقه شهرداری تهران در حوزه سرانه آموزشی و مدرسه عنوان کرد و گفت: این منطقه وخیم ترین وضعیت را در بخش سرانه آموزشی دارد.

 

وی با اشاره به درآمد 14 میلیارد تومانی از محل پسماند در سال 96 گفت: درآمد مدیریت شهری از محل پسماند امسال 200 میلیارد تومان افزایش یافته و سال آینده نیز به 500 میلیارد تومان خواهد رسید.

 

وی با اشاره به کاهش تولید زباله در تهران گفت: در حال حاضر هشت هزار تن زباله روزانه در تهران تولید می شود و این در حالی است که پیش از این 9 هزار تن زباله تولید می شد.

 

میرلوحی در ادامه در خصوص واگذاری املاک و باز پس گیری آنها گفت: املاکی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته بود که فاقد قرارداد و اجاره نامه مشخص بود و در بودجه 98 ما از این محل 100 میلیارد تومان درآمدزایی خواهیم داشت.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شناسایی دو هزار ملک گفت: اسناد این املاک که شامل 3 هزار و 800 واحد می شود، جمع آوری کرده ایم و در آینده اجاره نما و قراردادهای آنها را نیز منعقد می کنیم و این املاک از بلاتکلیفی خارج خواهند شد.

 

میرلوحی در ادامه با اشاره به دادگاه خود در خصوص اظهارنظرش درباره مدیریت گذشته شهری گفت: بازپرس قصد داشت که به احترام رأی مردم بازپرسی به صورت غیابی انجام شود اما بنده این موضوع را نپذیرفتم و بازپرسی به صورت حضوری انجام و کیفرخواست صادر شد.

 

میرلوحی با بیان اینکه در حال حاضر با قرار کفالت آزاد هستم، گفت: رییس شورای شهر تهران نیز نامه ای به دستگاه قضایی نوشتند و اعلام کردند که مواردی که مطرح شده نظر تمام اعضای شورا است و باید بررسی شود.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل گام دوم انقلاب مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع میرلوحی شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید.   وی افزود: انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد؛ همچنین انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد. در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.   وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به مبلغ ۳ میلیارد دلار به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند، البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح است.   وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است. این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.   وحیدی هم در پاسخ به سوال که تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات با تصویب لایحه دولت برای تشکیل استان تهران شرقی و غربی چه می‌شود، گفت: بحث طرح استان تهران شرقی و تهران غربی مورد بررسی است، هرچند باید مراحل بررسی و قانونی شدن این لایحه انجام شود، در صورت به نتیجه رسیدن هم ری و شمیرانات همچنان در حوزه تهران باقی خواهند ماند.     باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است