Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در اخطاریه امروز اداره کل هواشناسی مازندران آمده است: با نفوذ سامانه بارشی به استان از عصر فردا ، یکشنبه بارندگی از مناطق غربی استان آغاز و تا شب به مناطق مرکزی و شرقی گسترش می یابد و پیش بینی می شود علاوه بر کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه ای که با بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات همراه است وزش باد نیز پدیده جوی تا صبح روز چهارشنبه این هفته در استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان ، با نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا شب کاهش محسوس دما و بارندگی را شاهد خواهیم بود.
علی اصغر احمدی افزود: دمای هوای مازندران طی روزهای آینده تا 14 درجه در برخی نقاط استان کاهش می یابد و دریای خزر مواج نیز می شود.
وی گفت: ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران بارش برف را خواهیم بود که با مه گرفتگی همراه می شود لذا با توجه به این شرایط جوی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.
مدیر کل بحران مازندران از رانندگان خواست تا با توجه به بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، تجهیزات زمستانی خود را به همراه داشته باشند.
وی همچنین از شالیکاران خواست تا برای مقاوم سازی پوشش خزانه برنج اقدام بکنند و مسافران و مردم در این مدت از ماهیگیری و قایقرانی و هرگونه فعالیت های دریایی در هنگام مواج بودن دریا خودداری کنند.
احمدی اضافه کرد: تمامی نهادهای امدادی از جمله 58 شهرداری، جمعیت هلال احمر ، اورژانس، راهداری و دیگر نهادهای خدمات رسان در حالت آماده باش هستند.
وی به تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی هم توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمت رسانی داشته باشند.
اداره کل هواشناسی مازندران امروز با صدور اخطاریه اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی از عصر فردا، یکشنبه احتمال می رود که معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای دچار آبگرفتگی شود و نیز علاوه بر طوفانی شدن دریای خزر، کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی بوجود اید.
2096/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امداد و نجات بارش برف شهرداری وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش‌های رگباری در جنوب فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان و فردا، دوشنبه در مناطقی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد به همشهری آنلاین گفت: امروز و فردا در دیگر نقاط کشور شاهد جوی آرام هستیم، اما سامانه جدید بارشی به تدریج از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی و خوزستان را در برخواهد گرفت.

به گفته کبری رفیعی، این سامانه بارشی روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در غرب، جنوب غرب، جنوب و بخش‌هایی از مرکز تقویت می‌شود و در این مناطق کاهش نسبی دما را با همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود

به گفته او، امروز و فردا هم مانند روز شنبه، در نوار شرقی وزش باد شدید را تجربه خواهیم کرد که در مناطق مستعد سبب بروز گرد و خاک می‌شود.

رفیعی به هشدار زرد هواشناسی هم اشاره کرد و گفت: این هشدار با نوع مخاطره رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ امروز،‌ دوشنبه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

او درباره اثر هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک نیز گفت: طبق این هشدار، امروز، دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند. اثر مخاطره در این هشدار در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده.

کد خبر 847553 برچسب‌ها استان‌ فارس خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق