Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:32:09 GMT

وزیر فرهنگ: هنر نیاز ضروری انسان است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۹۰۸

وزیر فرهنگ: هنر نیاز ضروری انسان است

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه نباید به هنر به عنوان یک مقوله تشریفاتی نگاه کرد، هنر را نیاز ضروری و اجتناب ناپذیر انسان عنوان کرد که همواره باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعباس صالحی عصر شنبه در مراسم رونمایی از مجموعه مقالات دومین همایش ملی «فقه و هنر» در محل این وزارتخانه با تبریک فرارسیدن اعیاد رجب و نوروز، گفت: نگاه انسان ها به مقوله هنر می تواند تشریفاتی و مقدماتی و ثانوی یا بالاتر از آن به عنوان یک نیاز ضروری و نه نیاز ثانوی بعد از خوراک و مسکن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نگاه دیگر به هنر در سطح بالاتری قرار دارد؛ اینکه به عنوان یک نیاز اجتناب ناپذیر و اولیه برای شهروندان حکومت دینی باشد.
به گفته صالحی در این نوع نگاه و حکومت، وظایف و مسئولیت علما، فضلا، دین شناسان برای تبیین فقه و دین و هنر مضاعف خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از تلاش ها و فعالیت های علمی آیت الله ابوالقاسم علی دوست دبیر همایش ملی فقه و هنر و همچنین تیم همراه وی، اظهارداشت: برگزاری دو مرحله همایش فقه و هنر آغاز خوبی است که باید به سرانجام خوب و به مراتب عالی هم برسد.
صالحی در ادمه سخنان خود با بیان اینکه فقه و فقاهت سه ساحت بروز و ظهور دارد، از فقخ فردی، فقه اجتماعی و فقه حکومتی به عنوان این سه ساحت نام برد.

فراهنگ**1355**9157
ادامه دارد.....‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزير ارشاد مقالات همايش ملي فقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام