Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر کاوه باشتی در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: کمیته بازگشت ورزشکاران به تمرین برای اولین بار در ایران توسط این هیات تشکیل شد و سال جدید به شکل گسترده‌تری فعالیت‌های خود را در مسیری تخصصی دنبال خواهد کرد. ویی هدف از طراحی کمیته بازگشت به تمرین را کمک به ورزشکاران آسیب‌دیده‌ای که دوران درمان و نقاهت را پشت سرگذاشته‌اند، با هدف ورود به تمرینات ورزشی اعلام و اضافه کرد: در این کمیته مباحث تغذیه، روانشناسی و آنالیز بدنی ورزشکاران در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس تاکید کرد: یک ورزشکار آسیب دیده برای بازگشت به تمرین و میدان مسابقه، تنها به ترمیم نقطه آسیب دیده و درمان آسیب دیدگی و فیزیوتراپی ندارد بلکه باید از جنبه‌های مختلف بدنی، روانی و تغذیه‌ای آماده باشد.  باشتی همچنین به برگزاری دوره آموزشی برای فیزیوتراپ‌های استان و آموزش‌های بازتوانی به آنها اشاره و خاطرنشان کرد که کلاس‌های آموزشی موجب می‌شود بیماران پروتکل‌های درمانی مشترک را دریافت کنند.  لزوم گسترش صنعت توریسم درمانی وی با بیان اینکه امسال ورزشکاران زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای درمان آسیب دیدگی ورزشی به شیراز سفر و خدماتی را دریافت کرده‌اند؛ افزود: هر ماه شاهد مراجعه تعدادی از ورزشکاران ملی ایران و سایر کشورها خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس، یا ورزشکاران ایرانی که در باشگاه‌های خارجی بازی می‌کنند، به شیراز هستیم که متقاضی دریافت خدمات درمانی هستند. رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس درادامه از استاندار و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا افزایش ظرفیت توریسم درمانی و راه‌اندازی پروازهای مستقیم از کشورها عربی به شیراز را در دستور کار قرار دهند و در این باره گفت: صنعت توریست از صنایع مهم اقتصادی به شمار می‌رود و انتظار نداریم که آن را از فارس بگیرند، چرا که این استان از قطب‌های قابل توجه در زمینه پزشکی و پزشکی ورزشی بوده و خواهد بود .  ارائه سرویس‌های پزشکی ورزشی به ٢٠٧ هزار نفر  باشتی به رشد ١٥ درصدی کمیته خدمات درمانی و ارائه سرویس‌های پزشکی ورزشی به ٢٠٧ هزار نفر در تاریخ هیات‌های پزشکی فارس اشاره و آن را بی‌نظیر خواند و گفت: نیاز به سازمان یافتگی ورزشکاران در هیات‌های پزشکی ورزشی داریم .  .وی پرداخت ١١ میلیارد ریال به ورزشکاران فارس، تهیه نرم‌افزار خدمات درمانی و کاهش رسیدگی به پرونده‌ها به مدت یک روز را از اقدمات شاخص این هیات در سال ٩٧ ذکر و خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار به سایر استان‌ها هم ارائه شده است . رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه بالغ بر ٢٧ هزار ساعت پوشش مسابقات ورزشی از ابتدای امسال داشتیم که با رشد ١٥ درصدی مواجه بوده است، گفت: با توجه به مسائل حقوقی که ممکن است در پوشش پزشکی ایجاد شود، لذا تنها از طریق مکاتبه با هیات و نه شفاهی پوشش ها انجام می‌شود . باشتی ادامه داد: در کمیته تغذیه نیز امسال خرید به روز ترین تجهیزات برای ورزشکاران در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر این کمیته به روش کاملا علمی در حال ارائه خدمات است . رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس با تاکید بر اینکه هیات پزشکی ورزشی تنها متولی رسمی برگزاری دوره‌های آموزشی پزشکی و پزشکی ورزشی است، گفت: این دوره‌ها شامل ماساژ ورزشی، امدادگری، کمک‌های اولیه و ...است وی با بیان اینکه قوانینی در دست تدوین برای تمدید پروانه ها و کارت های مربیگری است، هدف از این مهم را افزایش دانش و جلوگیری از آسیب‌ها عنوان کرد . رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس همچنین خرید و استقرار آمبولانس در محل برگزاری مسابقات را برعهده برگزار کننده دانست و تاکید کرد که هیات پزشکی ورزشی، عهده‌دار ارائه خدمات پزشکی به ورزشکاران است. باشتی در عین‌حال گفت: هیات پزشکی ورزشی فارس برای اولین بار در المپیاد ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور، با توجه به اینکه عهده‌دار تمام خدمات بود، تامین آمبولانس را از طریق بخش خصوصی دنبال کرد. رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد که در این المپیاد بالغ بر یکهزار و ١٠٠ ساعت پوشش پزشکی توسط این هیات ارائه شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه رشد صنعت کشورهای حوزه خلیج فارس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دکتر علی امیدی کارشناس روابط بین الملل و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: این اعتراض شکل گرفته در دانشگا‌های اروپا و آمریکا و استرالیا نشان دهنده وجدان بیدار جهانیان است.
دکتر حسین مسعود نیا کارشناس جامعه شناسی سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم معتقد است طوفان القصی شکست بزرگی برای اسرائیل بود و ناکارآمدی این کشور در امنیت نظامی و امنیتی را نشان داد.
وی گفت :گسترش جنک در جهان راه فرار نتانیاهو بود که با پاسخ ایران روبرو شد.

این استاد دانشگاه افزود: هم اکنون در سایه سانسور‌های شدید خبری و بافعالیت رسانه‌های حق جو افکار عمومی جهان در سطح نخبگان بیدار شده و بزود در جاموامع گسترش می‌یابد.
دکتر قدرت الله خسرو شاهی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم گفت ایران در عملیات وعده صادق به جهانیان نشان داد که اسرائیل شکست پذیر است.
وی گفت دفاع همه جانبه دولت‌های غربی از لابی صهیونیست سبب گسترش اعتراض در جوامع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • آسیب‌دیدگی و کشیدگی عضله محمد محبی
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • ستاره سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد