Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و حوزه جوانان با ایجاد  کمپین‌ها، آسایش روانی برای مردم فراهم می‌کنند، بقیه دستگاه‌ها نیز در تلاشند تلفات در محدوده ۳۰ کیلومتری به حداقل برسد. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شاهین فتحی عصر امروز در ویدئو کنفرانسی که با حضور استاندار اصفهان و مسئولان جمعیت هلال احمر برگزار شد با اشاره به طرح نوروز 98 و آماده‌باش هلال احمر، اظهار داشت: یک هزار و 421 پایگاه و پست امدادی در خدمت مسافران هستند و بر این اساس بیش از 5 هزار نیروی امدادی نجاتگر در 559 پایگاه ثابت، 838 شعبه و پست موقت و 24 پست امداد هوایی در نوروز 98 به هموطنان خدمات لازم را ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: منابع و تجهیزات امدادی به کار گیری شده نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته و امداد هوایی نیز در طول اجرای طرح، سطح کشور را به طور کامل پوشش خواهد داد، همچنین تجهیزات امداد و نجات افزایش یافته و در زمینه راه‌اندازی تجهیزات ارتباطات رادیویی و مخابراتی و ... در پاسخگویی به سوانح و حوادث توسط کارشناسان ارتباطات صورت گرفته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به طرح 3060، اظهار داشت: 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و حوزه جوانان با ایجاد  کمپین‌ها، آسایش روانی برای مردم فراهم می‌کنند، بقیه دستگاه‌ها حساس هستند و در تلاش اند تلفات در محدوده 30 کیلومتری به حداقل برسد.

وی افزود: 24 فروند بالگرد در سطح کشور فعال هستند تا حوادثی چون سیل، کولاک، آب‌گرفتگی و تمام حوادث سطح کشور را پوشش دهند.

فتحی بیان کرد: عمده‌ترین حوادث کشور مربوط به حوادث جاده‌ای است و علاوه بر تعداد مجروحان و فوتی‌های تصادفات، رهاسازی خودروهای آسیب دیده از دیگر معضلات است.

6 هزار روستانشین خراسان شمالی از خدمات پزشکی هلال احمر بهره‌مند می‌شوندالبرز| 5500 نجات‌گر وظیفه امدادرسانی به افراد آسیب دیده را در تعطیلات نوروز برعهده دارند

نیازمند امکانات بیشتری در حوزه امداد و نجات هستیم

در ادامه این برنامه استاندار اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات نوروزی هلال احمر کشور گفت: اگر همه با هم همدلی داشته باشیم، بی‌شک حادثه‌ای بروز نمی‌کند و تنوع در سفر و استفاده از طرح‌ها و فضاهای جمعیت هلال احمر مانع بروز حوادث جاده‌ای می‌شود.

عباس رضایی افزود: پایگاه‌های ایجاد شده برای استراحت رانندگان در جاده‌ها توسط نیروهای جوان هلال احمر در نوروز 98 می‌تواند مانع بروز حوادث جاده‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: نصف جهان در نوروز 98 میزبان مسافران زیادی است، جاری شدن رودخانه زاینده‌رود و خوب بودن شرایط جوی استان در ایام نوروز سبب رشد 30 درصدی تعداد مسافران نوروزی می‌شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان، نیازمند امکانات بیشتری در حوزه‌های امداد و نجات و خودروهای امدادرسانی هستیم.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، گفت : افزایش حوادث کوهستان ناشی از گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیر‌های پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استان‌ها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گا‌ها در برخی از استان‌ها در مسیر‌های کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند. 

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگرد‌هایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی