Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:16:05 GMT

192 مسجد در خراسان ‌جنوبی پذیرای معتکفان است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۳۷۴۴

192 مسجد در خراسان ‌جنوبی پذیرای معتکفان است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: امسال 192 مسجد آماده برای پذیرایی از معتکفین آماده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های بسیار پربرکت و برای آن برکات زیادی ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی تصریح کرد: مقطع اوج  ماه رجب ، ایام البیض است که با ولادت امام علی (ع) آغاز می‌شود و همان مراسم معنوی اعتکاف است که فرصت استثنایی ویژه برای عبادات و خلوت با خدا است.     مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امسال اعتکاف ویژگی منحصر به فردی دارد چراکه دوسال 97 و 98 را در خود جای می‌دهد .     رضایی با بیان این‌که مراسم اعتکاف از  29 اسفند تا دوم فروردین است، افزود: سال گذشته نیز مراسم اعتکاف در ایام تعطیلات نوروزی بود که هفت هزار و 700 نفر در این مراسم شرکت کردند.     وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه اعتکاف در همان آغازین روزهای سال است پیش‌بینی می‌شود ریزش نباید داشته باشیم و پیش‌بینی می‌کنیم 9 هزار نفر در اعتکاف شرکت کنند.     مدیر کل  تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که سال گذشته 183 مسجد برای اعتکاف فعال بود، تصریح کرد: امسال 192 مسجد آماده برای پذیرایی از معتکفین آماده شده است.     رضایی عنوان کرد: جمعیت غالب معتکفین جوانان هستند و بیش از 60 درصد معتکفین جوانان و سن کمتر از 30 سال دارند.       وی گفت: هزینه اعتکاف با مشورت آشپزهای مساجد تعیین شده و در بیرجند 60 هزار تومان است اما در شهرستان‌ها کمتر است چون برخی شهرستان‌ها بانی ثابت دارند.       مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در مرکز استان مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد امام هادی (ع)، جواد الائمه (ع) و مسجد محمد رسول (ص) از طریق سامانه ثبت‌نام می‌شود و در مابقی مساجد ثبت‌نام به صورت دستی انجام می‌شود.       رضایی افزود: 10 مسجد در مرکز استان برای اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده و سه مسجد برای برادران درنظرگرفته شده است. همچنین ثبت‌نام در بیرجند و شهرستان‌ها آغاز شده است.     وی ادامه داد: برنامه‌های امسال بیشتر بر روی بیان احکام، جزءخوانی احکام، حضور مشاوران مذهبی، تصحیح قرائت نماز، سواد رسانه‌ای، سوگواره حضرت زینب (س)، اعمال ام داوود و حلقه‌های صالحین تکیه دارد.     انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی