Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:12:18 GMT

ایرنا باید الگویی از درخشش مدیران بانو باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۳۷۵۰

ایرنا باید الگویی از درخشش مدیران بانو باشد

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: ایرنا باید الگویی از درخشش مدیران بانو باشد زیرا تحولات جامعه به سمت تغییر الگو و بهره‌مندی بیشتر از توانمندی بانوان می‌رود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز (شنبه) در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اخبار داخلی ایرنا با تاکید بر حضور پررنگ بانوان و جوانان در جایگاه های مدیریتی، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت ایرنا بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانان به عنوان سرمایه‌های انسانی از دانش و تخصص برخوردار هستند و از همین ظرفیت‌ها محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینکه کارکنان کم‌سابقه تر ایرنا بخشی از علمداران توانمندی در دهه‌های آینده به شمار می‌آیند، خاطرنشان کرد: این همکاران جوان باید آمادگی لازم را کسب کنند تا بتوانیم از انرژی، خلاقیت و دانش به‌روز آنها برخوردار شویم؛ زیرا ایرنا باید آماده تحولات باشد.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بانوان مسئولیت‌های زیادی بر دوش دارند، اظهار امیدواری کرد: ایرنا باید الگویی از درخشش مدیران بانو باشد زیرا تحولات جامعه به سمت تغییر الگو و بهره‌مندی بیشتر از توانمندی بانوان می‌رود.
وی با اشاره به حضور خانم‌ها به عنوان 20 درصد نیروی کار رسمی دولتی تاکید کرد: این میزان به 30 درصد تغییر پیدا خواهد کرد؛ زیرا درصد دانشجویان دختر در دانشگاه‍‌ها افزایش یافته است و این موضوع بازار کار در جامعه را تغییر می دهد.
هاشمی با بیان اینکه بازار کار امروز ایران بازار مردانه‌ای است تصریح کرد: ایرنا می‌تواند سازمان پیشگام برای تغییر این الگو باشد و با استفاده از تجربه علمی افراد ماهر شایسته‌سالاری را به شکل جامع فارغ از جنس و سن گسترش دهد.
وی با تاکید بر سرعت در عرصه خبر سال 98 با توجه به خبرخیزی این سال خاطرنشان کرد: ایرنا باید آمادگی تمام تحولات را داشته باشد و با سرعت آن منطبق شود؛ همچنین نقش‌آفرینی سرعت در تحولات ایرنا هم دیده شود.
مدیر عامل ایرنا با اشاره به اینکه در سال جدید نیاز به تغییر روند در زمینه عملکردی داریم، تاکید کرد: باید از دفاتر استانی بیشتر حمایت و کنیم و در بخش اخبار خارجی نیز وظیفه سنگین‌تری بر دوش خواهیم داشت.
وی با تاکید بر ارائه تصویری بهتر از ایران در بخش اخبار خارجی گفت: تصویری غلط و مخدوش از ایران در کشورهای دیگر ترسیم شده که باید آن را تصحیح کنیم. این امر مهم با انعکاس واقعیت‌های ایران به جهان و تعامل با سایر خبرگزاری‌ها تحقق می شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: در بخش پژوهش نیز باید پررنگ‌تر و به روزتر بولتن‌هایی از مسائل اجتماعی و تحولات سریع رسانه‌ها تهیه شود تا خودمان را به‌روز کنیم و رسانه‌ای عقب مانده نباشیم؛ این بخش می تواند چشم‌اندازها را تبیین کند و ایرنا را به‌روز نگه دارد.

***منعکس‌کننده حرکت در کشور و امید در تعاملات،
وی با بیان اینکه اخبار داخلی باید منشا جریان‌سازی و منعکس‌کننده رویدادها باشد، اظهار داشت: ایرنا پوشش‌دهنده رویدادها نیست؛ بلکه به عنوان رسانه دولت باید منعکس‌کننده حرکت در کشور، امید در تعاملات، پاسخگوی جریان‌های معارض باشد و همانند یک پدافند از القای یاس و ناامیدی جلوگیری کند.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ایرنا رسانه دولت -ملت است، خاطرنشان کرد: ما باید زبان مردم؛ به‌ویژه کسانی باشیم که صدای آنها شنیده نمی‌شود، نقدها را به شکل معقول و دور از بزرگنمایی بیان کنیم، در همه جا حاضر باشیم و اخبار را مدیریت کنیم. انتشار نقدها بر خلاف تفکر عده‌ای نه تنها مخالف منافع کشور نیست؛ بلکه به نفع انسجام و اتحاد نیز هست.
وی افزود: امروزه عصر مخفی‌کاری گذشته است و ما با زبان مردم و واقعیت جامعه برای منافع و صیانت از امنیت ملی فرهنگی و اجتماعی گام بر می‌داریم؛ نمی‌توانیم تنها برای خوش آمدن عده‌ای از مسئولیت و وظیفه خود بگذریم و اگر درست رفتار نکنیم در دادگاه تاریخ نمی‌توانیم پاسخگو باشیم؛ مجاهدت بدون هزینه میسر نیست و باید آماده دادن این هزینه باشیم.
مدیر عامل ایرنا با بیان اینکه رسانه کانون قدرت اثرگذاری است، تاکید کرد: ما در میان رسانه‌ها خوشنام‌تر هستیم پس در معرض مطالبات قرار داریم، صداقت ایرنا نباید خدشه دار شود.
در این آیین کتایون لامع‌زاده، خبرنگار و سردبیر باسابقه گروه سیاسی ایرنا به عنوان مدیر کل اخبار داخلی این خبرگزاری معرفی شد.
هاشمی در این آیین، لامع‌زاده را فردی متعهد و بامهارت و توانمند دانست که پیش از این در جایگاه خبرنگاری و سردبیری، حرفه‌ای و پرتلاش بوده است.
فراهنگ**7561**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه خبرگزاري ايرنا مدير عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است