Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای تسریع در ساخت سدهای باهوش و خاییز تنگستان گفت: احداث سدخائیز و باهوش ضمن کنترل سیلاب‌ها در تامین آب کشاورزی تنگستان موثر است. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، سید کمال‌الدین شهریاری عصر امروز در جلسه شورای اداری تنگستان با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور  با بیان اینکه تنگستان از محروم‌ترین و کمتر توسعه یافته‌ترین شهرستانهای استان بوشهر است اظهار داشت:  تنگستان بر عکس شهرهای کشور که  70 درصد شهرنشینی است تنها 30 درصد روستا نشین  هستند 70 درصد روستا نشین و تنها 30درصد در تنگستان در شهرها ساکن هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهر اهرم که مرکز شهرستان است حدود 55 سال است به شهر ارتقاء یافته متاسفانه هنوز جمعیت آن به 20 هزار نرسیده است.

وی با بیان اینکه مرکز شهرستان تنگستان از آمد سرانه بسیار پائینی برخوردار است افزود: پائین بودن این در آمد سرانه علت عقب ماندگی شهراهرم  و شهرستان تنگستان شده است .

شهریاری بیان کرد : به علت پائین بودن سطح در آمد سرانه مردم شهر مدیریت شهرداری و شهردار شهر از منابع بسیار پائینی برای عمران و آبادی شهر برخورداراست در صورتی شهرداری اهرم هنوز ساختمانی برای خود ندارد .

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : 800 هزار نخل اطراف اهرم درآمد غالب افراد این شهر را تامین می‌کند .

وی با بیان اینکه  تنگستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است  خاطر نشان کرد:  تنگستان  100 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد و این شهرستان از بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و بحرین ساحل بیشتری دارد .

شهریاری بیان کرد : تنگستان با دارا بودن ساحل می‌تواند در زمینه شیلات ، تجارت دریایی و گردشگری دریایی منبع بسیارخوبی برای درآمدزایی و اشتغال باشد که متاسفانه به سبب عدم سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها مانند لایروبی اسکله‌ها و ایجاد پسکرانه و پهلوگیری و تجهیزات بندری سبب شده تا این بنادر از ظرفیت بالایی برای شناورها و صیادی و تجارت و گردشگری برخورد نباشد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنگستان در بخش کشاورزی با وجود روخانه‌های فصلی که در زمان بارندگی پرآب هستند و سبب  بحران و سیل زدگی وتخریب معابر، مزارع و پل‌های شهرستان می‌شود و این آب حاصل از بارندگی به علت نزدیکی به دریا و به نبود سد روانه دریا می‌شود.

بوشهر|ساخت پروژه احداث آب‌شیرین‌کن دلوار تنگستان تسریع می‌شود بوشهر|اعتبارات تکمیل بیمارستان تنگستان ابلاغ و تخصیص یافت بوشهر|پروژه 100 واحدی مسکن محرومان شهرستان دشتی اجرا می‌‌شود

وی از نماینده ویژه دولت در جلسه خواست که به موضوع احداث دو سد حیاتی خائیز و باهوش اهرم توجه ویژه‌ای داشته باشد .

شهریاری با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای تسریع در ساخت سدهای باهوش و خاییز تنگستان افزود: احداث سدخائیز و باهوش  ضمن کنترل سیلاب‌ها در تامین آب کشاورزی  تنگستان موثر است.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق به جایگاه صدق در آیات و روایات پرداخت و ضمن گرامی‌داشت روز معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه و روز کارگر و روز هلال احمر به پیروزی‌های مختلف جوانان ایرانی در عرصه‌های دفاعی و ورزشی اشاره کرد.

وی افزود: همانطور که مردم غیرت و توانایی ایرانیان را در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی و ورزشی و غیره دیده‌اند انتظار دارند دولتمردان با یک عملیات انقلابی و وعده صادق، طوفان اقتصادی ایجاد کنند تا شاهد کاهش تنش اقتصادی و ثبات قیمت کالاها در بازار و بی اثر کردن تحریم‌ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا به سفر رئیس قوه قضائیه به استان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور به پارسیان اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با شنیدن حرف‌های مردم به مشکلات واقعی رسیده و با اقدامات جهادی گره‌ها را از زندگی مردم شریف و نجیب هرمزگان باز کنید.
 
امام جمعه شهرستان پارسیان در بخش دیگر بر لزوم پیگیری مصوبات و وعده‌های نماینده دولت در سفر به شهرستان پارسیان در ضمن سفر دوم هیات دولت تأکید کرد و گفت: ما بیش از ۲۰ مورد از مطالبات مردم را به نماینده دولت در آن سفر به شهرستان بیان داشتیم ایشان با روی گشاده قول پیگیری جدی تا تحقق مطالبات را دادند پیرامون دو مورد از آنها دستوراتی را به بخش‌های مربوط صادر کرده‌اند و طی نامه ای ما را مطلع کردند که درباره ۱_اختصاص حق آلایندگی تاسیسات مستقر در عسلویه به پارسیان ۲_و در مورد احداث بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی در شهرستان است و هم این دو مورد و هم سایر موارد و مطالبات که ما اطلاعی از پیگیری آنها نداریم باید دنبال شود.
 چه کسی باید پیگیر این کارها باشد؟ نماینده مجلس، نماینده دولت در شهرستان و نماینده دولت در استان ومردم منتظرند تا این بزرگواران با پیگیری دنبال تحقق این وعده‌ها باشند.
 
امام جمعه شهرستان در بخش پایانی خطبه به اعتراضات گسترده دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه پرداخت و بیان داشت: این روزها دانشگاه‌های آمریکا در اختیار جوانان دانشجو و استاد آمریکایی حامی فلسطین و جبهه مقاومت و دشمن رژیم غاصب صهیونیستی است پیام‌های انقلاب اسلامی صادر شد و همه دانشگاه‌ها و شهرهای آمریکا را فتح کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند