Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، احمد امیرآبادی فراهانی شنبه شب در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 10 پروژه  بزرگ عمرانی شهرداری قم با اعتباری بالغ بر هزار و 100 میلیارد ریال که در مسجد طفلان مسلم بلوار توحید این شهر برگزار شد، با اشاره به افتتاح چندین پروژه شهری به همت شهرداری قم اظهار کرد: اکثر این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار قم واقع شده که در راستای ایجاد توازن منطقه‌ای شکل گرفته است؛ این کار خوب و بسیار مبارکی است که حدود 110 میلیارد تومان هزینه در این مناطق شده که قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن تقدیر از نگاه شورای شهر و شهردار در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده هم این روند ادامه یافته و با تلاش مجموعه مدیریت شهری و استان مناطقی به عنوان مناطق کم‌برخوردار و محروم در قم نداشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام متعلق به محرومان و مستضعفان است تصریح کرد: محرومان و مستضعفان نظام شاهنشاهی را سرنگون کردند، محرومان جنگ را پیش بردند و در انتخابات شرکت کرده و در مشکلات اقتصادی به سختی زندگی می‌کنند و همین قشر هستند که لایق خدمت هستند و باید همه به نوکری و خدمت‌گذاری برای آنان افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه محرومان با تمام مشکلات پای انقلاب و رهبر ایستاده‌اند تصریح کرد: دولت و کشور با یک‌سری مشکلات مالی مواجه است و منابعی که باید در اختیار مسوولان شهر قرار گرفته تا بتوانند مشکلات را حل کنند با خلل روبه‌رو است و البته با وجود این مشکلات مسوولان شهرداری توانسته‌اند پروژه‌ها را با همین وضع پیش برده و در پرداخت حقوق و هزینه‌ها با مشکل مواجه نشوند که قابل تقدیر است در شرایطی که دیگر شهرها در این زمینه مشکلات متعدد دارند.
 
تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری به حداقل برسد
امیرآبادی با اشاره به تاخیر یک‌ماه و نیمه پرداخت حقوق کارگران شهرداری گفت: در برخی شهرها بیش از 4 ماه تاخیر پرداخت حقوق کارگران وجود دارد که از مدیران شهری می‌خواهیم این زمان یک‌ماهه هم به حداقل برسد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران گفت: اعتقاد داریم اگر ظرفیت کشور و جوانان خوب استفاده شود ما کشور بزرگی هستیم و ملت باهوش آگاه و خیلی خوبی داریم که با تکیه با آنها می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت؛ آنچه که دشمنان انقلاب و ملت به دنبال آن هستند با برنامه‌ریزی و سازماندهی خوب می‌توان خنثی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو سه هفته پیش رهبری تدبیری ویژه داشتند و مجلس و دولت را مکلف به مساله‌ای کردند تا تحولی جدی در کشور شکل می‌گیرد که نتایج آن اوایل سال 98 مشخص می‌شود و با این تدبیر مشکلات کشور بسیار کم خواهد شد؛ البته آمریکایی‌ها تمام توان خود و نوکران خود در منطقه را به کار گرفته‌اند تا کار بر مردم ما سخت شود اما با این تدبیر خواهیم دید که دشمن نمی‌تواند آنچه که فکر می‌کند که مشکلات را زیاد خواهد کرد محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما کشوری بزرگ هستیم و همسایگان مهم و بزرگی داریم که با همدلی و همکاری می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم؛ سال 98 با فرمایشات رهبری و دستوری که داشتند و اقداماتی که آغاز شده بخش عمده مشکلات حل خواهد شد و با شناختی که از احمق درجه یک ترامپ داریم مطمئنیم که نمی‌تواند صبر و حوصله اوباما را داشته باشد و عقب‌نشینی خواهد کرد.

امیرآبادی اذعان کرد: در چندماه گذشته چندین برابر سال گذشته گوشت وارد کشور شده و ما در توزیع گوشت مشکل داریم که باید اصلاحاتی در ساختار توزیعی صورت گیرد.
وی با اشاره به تصویب توزیع کارت ارزاق عمومی گفت: با تدابیر صورت گرفته در مجلس و دولت بخش عمده مشکلات مردم حل خواهد شد.
 
پیگیری برای وصول 400 میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری قم
امیرآبادی با تاکید بر اینکه برای قم 13 مورد مشخص در بودجه 98 تصویب شده که اجرایی خواهد شد گفت: البته کارهایی در امور جاری سال 98 پیش می‌رود؛ پیگیری‌هایی را معاون حمل و نقل شهرداری داشتند که پیگیر ورود 100 دستگاه اتوبوس به شهر هستند و امیدواریم این دستگاه‌ها هرچه زودتر تحویل گرفته و وارد شهر شود؛ حدود 1.1 میلیارد تومان هزینه این اتوبوس‌ها است که نیمی از آن را شهرداری پرداخت می‌کند.

وی اذعان کرد: پیگیری‌های متعددی برای پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری داشتیم که 700 میلیارد تومان گرفته شد و حدود 400 میلیارد نیز پیش رو قرار گرفته و امیدواریم برای شهر به زودی اخذ شود که می‌تواند تحولات خوبی در ساخت و ساز قم انجام دهد.

امیرآبادی با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده شهر قم افزود: بنیاد مسکن طرحی را در یکی از شهرها اجرایی کرده که سعی داریم در قم این کار را انجام دهیم که شامل تخریب محلات و نوسازی آنها متناسب با شاخص‌های استاندارد است.

وی با اشاره به بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر گفت: در بودجه 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت قرار دادیم که برای سه شهر قم، مشهد و شیراز است که امیدواریم پیگیری شده و اخذ شود تا بازسازی بافت‌های فرسوده تاریخی و اطراف حرم صورت گیرد.

امیرآبادی به بیمارستان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد برکت داشتیم مجوز بیمارستان 250 تخت‌خوابی را گرفتیم و پیگیری کردیم که قرار شد 150 تخت‌خواب آغاز شده و به مرور توسعه یابد.
 
اجازه تبدیل پارک سالاریه به حوزه علمیه و دانشگاه را نمی‌دهیم
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم پارک سالاریه به حوزه علمیه و دانشگاه تبدیل شود تصریح کرد: این پارک باید پارک باقی مانده و مردم از آن استفاده کنند؛ شهرداری نباید اجازه تبدیل پارک به حوزه علمیه یا دانشگاه را بدهد؛ ما نیاز داریم که دانشگاه امام صادق در قم شعبه داشته باشد اما شهرداری می‌تواند این زمین را تحویل گرفته و زمینی معوض تحویل دهد تا دانشگاه ساخته شود.

امیرآبادی اضافه کرد: ما از حوزه و دانشگاه در قم حمایت می‌کنیم چراکه قم مرکز حوزه علمیه جهان اسلام است اما باید اولویت‌سنجی داشته باشیم و جایی که می‌توان حوزه ساخت پارک از بین نرود.

وی با تاکید بر اینکه مناطق نیروگاه و شاه‌ابراهیم از نظر مراکز ورزشی، علمی، فرهنگی فقیر و بی بضاعت است افزود: از شهرداری و قوه قضائیه گله داریم چرا که قوه قضائیه از نظر بودجه‌ای منابع بسیار خوبی دارد و چرا باید یک سالن ورزشی در قم تبدیل شده و به عنوان فضای اداری استفاده شود؛ قوه قضائیه پول دارد و باید ساختمان اجاره کرده و به عنوان اداری استفاده کند نه اینکه فضای ورزشی شهر را که برای جوانان است تبدیل به فضای اداری کند.

امیرآبادی گفت: مردم نیازمند مراکز فرهنگی ورزشی هستند؛ کتابخانه شیخ‌آباد به معتادان پر‌خطر تحویل داده شده در حالی که بهزیستی و ارگان‌های دیگر بودجه دارند چرا باید این فضا تبدیل به محلی برای حضور معتادان شود.

وی اذعان کرد: ما ابتدا مسائل و گلایه‌ها و مشکلات مردم را به مسوولان مربوطه می‌گوییم و سپس اگر توجه نشود آن را در بین مردم بیان خواهیم کرد؛ بارها در این مورد تذکر داده‌ایم اما کسی توجه نکرده است؛ آیا فرماندار و مدیرکل اجتماعی استانداری خودشان رضایت می‌دهند که در کنار خانه آنها مرکز معتادین پرخطر احداث شود؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برخی ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرک قدس تصریح کرد: اگر مجموعه مدیریت شهری نسبت به جلوگیری از ادامه کار این ساختمان‌ها اقدام نکنند اسامی مالکین با هر جایگاه و منصبی که باشند اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری و شورای شهر با وجود مشکلات متعدد مالی توسعه چشم‌گیری را رقم زده‌اند گفت: حفظ مدیریت شهری در قم موجب شده که با تکیه بر همدلی و همراهی شرایط خوبی در سال‌های اخیر در قم رقم بخورد.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدارهای سال جدید با معاونت‌ها و مراکز سازمان مرکزی، صبح امروز با حضور در معاونت علوم پزشکی، با معاون، مدیران و کارکنان این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست با قدردانی از زحمات و خدمات دکتر نفر در معاونت علوم پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها مؤسسه غیردولتی کشور است که در آموزش پزشکی فعالیت دارد و ان‌شاءالله در سال جاری شاهد یک جهش در این حوزه باشیم. افزایش دوبرابری تخت‌های بیمارستانی در تهران، یکی از بخش‌های جدی برنامه پنج ساله این معاونت است که نشان از اهمیت حوزه بهداشت و درمان در دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

دکتر طهرانچی با اشاره به قرار گرفتن رشته روانشناسی بالینی و دامپزشکی ذیل معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: حوزه سلامت دانشگاه آزاد اسلامی یک مدیریت جامع دارد و می‌تواند کارهایی انجام دهد که نظام گسسته قادر به آن نیست. ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی این است که از هر دو وزارت علوم و بهداشت، رشته و دانشجو دارد. این موضوع باعث شده از حوزه علوم پزشکی برای دیگر حوزه‌ها الگو بگیریم. به عنوان نمونه؛ امروز مفهوم عرصه و پایه در حوزه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و این مدارس عرصه تعلیم و تربیت هستند. بدین ترتیب معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان امور مربوط به حوزه آموزش و پرورش و وزارت علوم را پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این اتفاق باید با شتاب بیشتری در حوزه روانشناسی بالینی، دامپزشکی و مهندسی پزشکی رخ دهد و اساتید این رشته‌ها به دو گروه عرصه و پایه تقسیم شوند. در مرحله بعدی نیز با تقویت رشته زیست‌شناسی باید بخشی از این رشته که مربوط به حوزه علوم پزشکی است، در این قالب قرار گیرد. نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که برای رشته‌های تحصیلی پیشران‌های موضوعی داشته باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های رشته روانشناسی گفت: بخشی از اعضای هیأت علمی روانشناسی مأمور به حوزه علوم پزشکی هستند. بخشی از روانشناسی که مربوط به حوزه دانش آموزان و مدارس می‌شود نیز ذیل دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و بخش دیگر نیز ذیل معاونت علوم انسانی و هنر قرار دارد اما نباید خط و مرزی بین آنها باشد.

وی افزود: امسال باید تحرکات جدی در حوزه علوم پزشکی داشته باشیم چرا که هزینه‌های این حوزه افزایش یافته و برای جبران آن، باید تدبیر کرد. به همین دلیل، موضوع «عرصه و پایه» یک برنامه جدی در دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاهی که جامع رفتار می‌کند، می‌تواند برای کشور فرصتی به وجود آورد که بتوانیم از این الگو در جاهای دیگر استفاده کنیم.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: تجربه دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند از وزارت علوم رشته بگیرند تا ضعف‌های جدی نظام آموزشی در تربیت نیروی انسانی رفع شود. واقعیت این است که سبد حوزه علوم پزشکی باید اقتصادی شود چرا که برخی رشته‌های این حوزه بسیار پرهزینه است و می‌توان از طریق رشته‌های دیگر، درآمدزایی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه مسائل اقتصادی را حل می‌کند، برنامه داشتن و حرکت رو به جلوست، گفت: یکی از موضوعات مهم در دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به حوزه معیشتی است. معیشت کارکنان تصویری از ارزش‌آفرینی آنان است و به همین دلیل هرچه ارزش‌آفرینی بیشتر باشد، پاسخ آن نیز در معیشت دیده می‌شود. به عنوان مثال؛ باغ کشاورزی که قنات خود را لایروبی نکند، بعد از چند سال خشک خواهد شد. باید به ارزش‌آفرینی سیستم ازجمله برخورد با دانشجو، کیفیت امور، بیمارستان‌ها و... توجه داشت. اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی یک اقتصاد دولتی و یارانه‌ای نیست؛ بلکه اقتصاد تلاش و تدبیر است.

وی ادامه داد: همه اجزای سیستم باید ارزش‌آفرینی کنند. در این صورت، می‌توان بازخورد آن را در بهبود معیشت دید. ارتقای معیشت در دانشگاه «به فرموده» نیست بلکه بازتاب عمل فردی مجموعه مدیران و کارکنان است. به عنوان نمونه؛ اجرای طرح پویش اشتغال بعد از چهار سال تصویر جدیدی از دانشگاه آزاد اسلامی را در جامعه شکل داده و جوانان فضای این دانشگاه را فضای اشتغال، نوآوری، کارآفرینی و... می‌دانند. در ایجاد فضای جدید تلاش‌های شبانه روزی و زحمات زیادی کشیده شده و این اقدام باعث شد هرساله بر تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شود.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در دهه گذشته، 5 سالی را تجربه کردیم که سالانه 150 هزار دانشجو کاهش می‌یافت اما در 5 سال بعدی که در آن قرار داریم، به همان اندازه به جمعیت دانشجویی اضافه می‌شود. این امر نتیجه همت مجموعه کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. تغییر سخت است اما باید محکم پای آن بایستیم. این تغییر رویه‌ها باعث افزایش اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی شده است. افزایش اعتماد نیز منجر به رونق دانشگاه و رونق دانشگاه نیز منجر به بهبود و ارتقای معیشت می‌شود. بنابراین موضوع معیشت، کنش خودمان است.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از وضعیت این حوزه ارائه کرد و گفت: برنامه جدی معاونت علوم پزشکی دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزش و خدمات‌رسانی بهداشتی و سلامتی است.

همچنین فرهاد ادهمی مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان، خانم دکتر وحدت مدیر خدمات سلامت و بیمارستان‌ها، خانم شریعتمدار رئیس اداره تجهیزات پزشکی، مرجانی مشاور حوزه دامپزشکی و خانم هاشمی مشاور حوزه روانشناسی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارش‌هایی درخصوص فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران