Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@09:03:32 GMT

روابط ایران و عراق مستحکم است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۶۵۳۱

روابط ایران و عراق مستحکم است

خبرگزاری میزان- بیست و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عصر شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورای عالی برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان بیست و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عصر شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورای عالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز جلسه، رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر خود به عراق، از میزبانی دولت و ملت عراق قدردانی کرد و با تأکید بر اجرایی کردن سریع توافقات دو کشور، به ویژه در حوزه اقتصادی، این سفر را بسیار مثبت و نقطه عطفی در روابط دو کشور ارزیابی کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد که روابط دو کشور همسایه، مسلمان و برادر از چنان استحکام و مبانی مشترکی برخوردار است که دیگران قادر به ایجاد اختلال در آن نیستند.

در این جلسه، وزیران صنعت، معدن و تجارت و کشور، گزارشی از پیشرفت کار ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروههای استانی آن در سراسر کشور ارائه کردند و برای تسریع کار، خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های ستادی در اجرای مصوبات آن شدند. پس از بحث و بررسی، مقرر شد با بررسی دقیق موارد، پیشنهادهای مربوط به هر حوزه در شورا مطرح شود.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی، در آستانه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین، گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی با چین و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت گسترش روابط اقتصادی دو کشور ارائه کرد. اعضای شورای عالی ضمن تأکید بر گسترش روابط راهبردی با چین در حوزه‌های مختلف‌، بر تسریع در اجرای توافقات دو کشور تأکید کردند.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از روند ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در بانک سپه که در اجرای مصوبات شورایعالی، طبق برنامه تنظیمی در حال اجرا است ارائه داد و شورا، بر پیگیری جدی چابک سازی و توانمند سازی نظام بانکی با همکاری همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن روحانی بانک مرکزی عراق روابط دیپلماتیک امور اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه