Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@20:26:32 GMT

زندگی در کدام کشور ارزان‌تر است؟ +جدول

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۶۷۹۱

زندگی در کدام کشور ارزان‌تر است؟ +جدول

بسیاری از افرادی که از هزینه زندگی در کشورهای غربی اطلاعی ندارند،‌ سفر و مهاجرت به این کشورها را آرزوی خود می‌دانند؛ اما واقعیت آماری هزینه‌های زندگی چه می‌گوید؟

به گزارش مشرق، بسیاری از افرادی که وضعیت کشور را با سایر کشورها مقایسه می‌کنند، از واقعیات اقتصادی حاکم بر کشورهای غربی اطلاع چندانی نداشته و فکر می‌کنند در صورتی که به این کشورها مهاجرت کنند با یک زندگی رؤیایی روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که واقعیت‌های موجود بسیاری از کشورهایی که مهاجرپذیر هستند مانند آمریکا، استرالیا و فرانسه با بسیاری از این تصورات فاصله دارد.

درآمد و هزینه زندگی در آمریکا بیشتر است یا ایران؟

برای آنکه به میزان فقر و رفاه در کشورهای مختلف پرداخته شود، باید معیارهای مشخصی را در این زمینه و براساس پول این کشورها مقایسه کرد. به‌عبارتی، بیش از آنکه صرفاً به میزان درآمد یا هزینه افراد توجه کنیم باید قدرت خرید پول‌های کشورهای مختلف را برای اقلام اساسی و تقریباً عمومی، با یکدیگر مقایسه کرد.

در جدول زیر، متوسط درآمد در کنار قیمت تقریبی برخی اقلام اساسی در ۴ کشور مقایسه آورده است.

* اعداد مربوط به ایران مربوط به سال ۹۶ و خانوارهای شهری است.

برای مقایسه دقیق‌تر قدرت خرید، می‌توان هر یک از اقلام فوق‌الذکر را به نسبت درآمد سنجید.

همانطور که ملاحظه می‌شود هزینه خرید خانه در ایران حدود ۱۷۳ درصد درآمد و برای کشورهای آمریکا، استرالیا و کانادا به ترتیب ۶۳، ۲۰۲و ۱۰۷ درصد است.

هزینه زندگی در آمریکا ۶۶ درصد بیشتر از ایران

اما نکته جالب توجه مربوط به هزینه‌های زندگی در ۴ کشوری است که مورد مقایسه قرار گرفته است. وب سایت نامبیو (numbeo.com) که به صورت تخصصی در حوزه هزینه زندگی فعالیت می‌کند، داده‌های فراوانی را درباره هزینه زندگی مانند هزینه پوشاک، حمل و نقل، هزینه خوراک، اجاره و خرید مسکن و… از کشورهای مختلف را جمع‌آوری و مقایسه می‌کند.

این وب سایت هزینه زندگی در سه کشور آمریکا، استرالیا و کانادا را به ترتیب ۶۶، ۷۱ و ۵۴ درصد بیشتر از ایران و در رابطه با میزان اجاره‌بهای مسکن نیز به ترتیب ۱۲۶، ۱۰۱ و ۶۵ درصد بیشتر از کشورمان می‌داند.

طبق رتبه بندی وب سایت نامبیو ایران از نظر هزینه زندگی در رتبه ۸۶ جهان قرار دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی ایران کشورهای غربی معیشت مردم هزینه زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بلومبرگ در گزارشی نوشت: همه ارز‌های شناخته شده به جز یکی از ۲۳ ارز اصلی کشور‌های در حال توسعه که توسط بلومبرگ ردیابی شده اند، امسال در برابر دلار کاهش یافته اند.

پشتیبانی بزرگ پشت دلار، «استثنایی گرایی» آمریکا بوده است. در حالی که بیشتر اقتصاد جهان تنها شاهد رشد متوسطی است، داده‌های آمریکا از اشتغال گرفته تا خرده‌فروشی تا تورم اغلب پیش‌بینی‌های تحلیلگران را شکست داده است. این امر باعث شده است که معامله گران از شرط بندی بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خودداری کنند، که به افزایش سود در دلار کمک کرده است. شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر ۱۲ همتای اصلی خود ردیابی می‌کند، امسال بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.

نرخ بالای بهره فدرال رزرو در حال حاضر ۵.۵ درصد است، به این معنی که سرمایه گذاران می‌توانند بازده جذابی از نگهداری دلار بدون نیاز به پذیرش ریسک نرخ ارز ناشی از ارسال وجوه به بازار‌های نوظهور دریافت کنند.

ارز‌های آسیایی در سال جاری شاهد برخی از بزرگترین کاهش‌ها در نرخ بهره بانکی بوده اند، عمدتاً به این دلیل که نرخ‌های بهره بانک مرکزی در این منطقه نسبت به سایر بازار‌های نوظهور پایین‌تر است. به عنوان مثال، معیار مالزی، ۲.۵ واحد درصد کمتر از فدرال رزرو است، که یک رکورد برای این کشور آسیای جنوب شرقی است. نرخ‌های معادل در تایلند، کره جنوبی، تایوان و چین نیز کمتر از ایالات متحده است.

این گونه دلار آمریکا با سرکوب ارز کشور‌های آسیایی در حال توسعه، در بازار جهانی قدرت نمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی و اسلامی /۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شروع مجلس جدید/خرج سفرهای استانی رئیسی چقدر شد؟
  • آمریکا با کدام تسلیحات لیزری به جنگ پهپادها می‌رود؟
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • سفر به کدام کشورها برایمان ارزان‌تر تمام می‌شود؟
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟