Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با صدور بیانیه ای، حوادث وحشیانه و تروریستی که در دو مسجد نیوزیلند رخ داد را محکوم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر چهره زشت و نفرت انگیز خشونت و شکستن حریم انسانیت و آزادی، در حادثه تروریستی در دو مسجد در نیوزیلند آشکار شد و حرمت آزادی عقیده و حقوق اولیه انسانی به خون مسلمانان مظلوم و نمازگزارانی آغشته گردید که در عبادتگاه آیین خود و در محضر پرودگار مشغول راز و نیاز و عبادت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک نژادپرستی، اسلام هراسی و تروریسم در هر شکل و نقابی که صورت گیرد، نتیجه ای جز به خطر افتادن حقوق انسان و حرمت بشر نخواهد داشت و آزادی و برابری و حقوق بشر تنها عناوینی پرطمطراق خواهند بود که در عرصه عمل هیچ مصداق و نشانی از آنها نیست؛
عناوین و شعارهایی که اندیشمندان و نظریه پردازان و عالمان علم و دین قرنها برای طرح و بسط و تحقق آنها کوشیده اند و دغدغه خاطر داشته اند. شایسته نیست امروز دنیای متمدن و پیشرفته ما در قرن بیست و یکم شاهد چنین صحنه های رقت انگیز و جنایت باری باشد که همه انسانهای آزادیخواه و مدافع حقوق بشر و نخبگان را دهشت زده و نگران کند و آنان از خود بپرسند آیا این است ثمره این همه نظریه و کتاب و علم و دانش در باب آزادی و حقوق بشر و حقوق انسانها و قوانین مبتنی بر مدنیت و اخلاق و قانون؟!

نقش دستگاه غول پیکر رسانه های غربی و بنگاه های پروپاگاندای صهیونیستی در ترویج اسلام هراسی، گسترش تنفر و خشونت علیه مسلمانان که بخشی از تمدن غرب مدیون دانش و مهرورزی آنان است، در این حادثه ی تلخ و حوادث مشابه (مانند اهانت به ساحت مقدس حضرت پیامبر اعظم (ص)) غیرقابل انکار و اغماض است. ضمن آنکه در این میان، از جریان مدعی روشنفکری، چهره های دانشگاهی، هنری اجتماعی و ... انتظار می رود با پرهیز از سکوت و خاموشی به این هجمه حیوانی و وحشیانه عکس العمل در خور و شایسته نشان دهند.

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاهها ضمن محکوم کردن این اقدام انزجارآور تروریستی و با ابراز همدردی با خانواده های شهدای فاجعه ی مذکور، از همه دانشگاهیان و دانشمندان و نخبگان عالم دعوت می کند نسبت به هرگونه زمینه رشد تروریسم و اسلام ستیزی و اسلام هراسی و ایجاد نفرت و نژاد پرستی در بین انسانها حساسیت ویژه نشان دهند و با قلم، بیان و عمل خود در این وادی حضور موثر و تعیین کننده ای داشته باشند.

وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاهها

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله تروریستی به مسجد نیوزلند کشتار مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به اعتراضات جهانی دانشجویی علیه اسرائیل در حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند.

در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها