Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:25:12 GMT

کرم مراقبت و براق کننده طبیعی چرم ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۸۱۵۵

کرم مراقبت و براق کننده طبیعی چرم ساخته می شود

عرفان حیدری مدیر بازاریابی یک شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما موفق شدیم براق کننده و مراقبت کننده چرم را با مواد طبیعی بسازیم که آلودگی محیطی ندارد.

وی با بیان اینکه این کرم از روغن بادام تولید شده است، بیان کرد: ما سعی کردیم از موادی استفاده کنیم که آسیبی به چرم وارد نشود زیرا انواع واکس‌ها و کرم‌هایی که برای چرم‌ها در حال حاضر استفاده می‌شود وارداتی بوده و معمولاً چرم را بعد از مدت کوتاهی نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه کرم مراقبت و براق کننده طبیعی چرمی که تولید کردیم با مواد طبیعی همخوانی دارد از این رو به محیط زیست آسیب نمی‌رساند، بیان کرد: در نمونه‌های خارجی از مواد نفتی استفاده می‌شود که عمر چرم را کاهش می‌دهد.

به گفته این محقق، استفاده از این کرم طبیعی می‌تواند موجب عدم ایجاد خشکیدگی در سطح چرم، عدم انسداد منافذ چرم و ایجاد ماندگاری و دوام بیشتر، نرم کنندگی و عدم ایجاد شوره در تماس با آب شود.

وی تاکید کرد: برای تولید این کرم به فرمولاسیونی دست پیدا کردیم که متفاوت از فرمولاسیون و مواد اولیه واکس‌های خارجی است؛ در این نمونه از مواد کاملاً ایرانی استفاده شده و نیاز به واردات هیچ گونه موادی نیست.

وی با بیان اینکه این کرم مراقبت کننده در تمامی محصولات چرمی قابل استفاده است، ادامه داد: افزایش طول عمر، ماندگاری و دوام چرم، عدم بستن منافذ چرم، ایجاد براقیت مطلوب و مورد نظر مصرف کنند، چسبنده نبودن در زمان استفاده و در نتیجه کاهش جذب ذرات گرد و غبار روی سطح از جمله ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

حیدری در ترکیبات اولیه کرم طبیعی براق کننده چرم، از هیچ گونه مواد نفتی و پارافینی استفاده نکرده ایم، افزود: از آنجایی که قیمت محصولات چرمی بالاست بنابراین به نظر می‌رسد که از این دست محصول مراقبت شود و چه بهتر که مواد مراقبت کننده از مواد طبیعی تولید شده باشد.

این محقق خاطر نشان کرد: جلوگیری از واردات چنین محصولاتی می‌تواند به نفع اقتصاد کشور باشد؛ از این رو بازاریابی مناسب براق کننده طبیعی به صرفه است.

وی در خصوص قیمت این محصول گفت: با وجود اینکه کرم براق کننده از روغن بادام تولید شده نسبت به نمونه خارجی از قیمت پایینی برخوردار است.

به گزارش مهر، این طرح در «هم آوردی نو؛ صنعت پلاستیک و پلیمر» که توسط پارک فناوری پردیس برگزار شد، ارائه شد.

کد خبر 4569863 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت چرم نوآوری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از نوزاد رها شده مشهدی در بیمارستان ادامه دارد

سیمین مغربی رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی مشهد گفت: اورژانس اجتماعی مشهد پیش از طلوع آفتاب روز بیست و یکم بهمن ماه، نوزاد دختر به ظاهر نارس که دمای بدنش به شدت کاهش یافته بود را به اورژانس بیمارستان دکتر علی شریعتی این شهر تحویل داد.

او افزود: نوزاد پس از معاینه اولیه در اورژانس به سرعت در اختیار بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی قرار می‌گیرد که اقدامات حیاتی و دلسوزانه تیم درمانی و پرستاری منجر به نجات او از مرگ می‌شود.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی مشهد ادامه داد: نوزاد تحویل گرفته شده از اورژانس اجتماعی با تخمین ۲۹ هفتگی و وزن حدود یک کیلو و ۲۰۰ گرم، به هیچ عنوان شرایط جسمی مناسبی نداشت.

مغربی بیان کرد: نارسایی تنفسی شدید و افت دما ما را برآن داشت تا با گرم نمودن نوزاد و تامین اکسیژن‌رسانی به وی اقدامات درمانی را آغاز کنیم.

او با تاکید بر اقدامات دلسوزانه و تخصصی پرستاران کشیک بیمارستان شریعتی هنگام تحویل نوزاد، تصریح کرد: در هفته اول این نوزاد در دستگاه ونتیلاتور قرار داده شد، در این مدت هماهنگی‌های لازم برای تامین شیر پاستوریزه از بانک شیر بیمارستان ام البنین مشهد، آنتی بیوتیک درمانی و سرم تراپی برای نوزاد انجام شد که با افزایش وزن و جان گرفتن روزانه و افزایش امید به زندگی نام ریتا (به معنای مروارید) را برایش برگزیدیم.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی مشهد تاکید کرد: هم اینک این نوزاد هزار و ۳۰۰ گرم وزن داشته و بدون کمک دستگاه، توانایی تنفس عادی را دارد و تا رسیدن به شرایط نرمال برای تحویلش به مراجع قانونی که حدود هزار و ۸۰۰ گرم است، درمان و نگهداری از او را ادامه خواهیم داد.

مغربی با بیان اینکه هم اکنون ریتا خارج از دستگاه در حال مراقبت است و تغذیه از طریق لوله برایش به علت عدم توانایی در شیرخوردن انجام می‌شود، اظهار کرد: امید است به زودی شرایط ریتای دوست داشتنی، عادی شده و زندگی کودکانه و شاد خود را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ترخیص تولید از بخش مراقبت های ویژه | در سال «رشد تولید» چه بر تولید گذشت؟
  • آشنایی با مواد طبیعی که دردهایتان را کاهش می‌دهد
  • برای خوشحال بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید
  • موضوع سیل در ایلام جدی است
  • روتین پوستی مخصوص زمستان به توصیه پزشکان
  • طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی دراستان سمنان اجرا می‌شود
  • ماه رمضان ماه رهایی از عادت های بد
  • خدمات پرستاری در منزل
  • تولید سنگ مصنوعی و مصنوعات سنگی با بهره‌گیری از مواد طبیعی
  • مراقبت از نوزاد رها شده مشهدی در بیمارستان ادامه دارد