Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی اجرای پروژه ۵۸ متری گفت: حتی اگر این کمیته هم این طرح را تائید کند ولی به همین روال سال ۹۷ پیش برویم اتفاقی نمی‌افتد و ما نباید مردم را معطل بی‌برنامگی و عدم اقدام کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی شامگاه شنبه در جلسه صحن رسمی شورای شهر گفت: امروز طرح جامع شهر اراک که از سال ۹۱ بررسی آن شروع‌شده بود به تائید نهایی رسید و فقط تعیین تکلیف پروژه ۵۸ متری در آن تا ۴۸ ساعت مسکوت ماند تا در این بازه زمانی خاص و ویژه موردبررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم این طرح به‌عنوان نقشه راهی جامع و کامل شرایط خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کند.

آقازاده عنوان کرد: امسال هم‌سال پرکار و سختی برای شهرداری اراک بود که علتش هم مشکلات اقتصادی و تحقق تنها ۶۰ درصد از بودجه پیش‌بینی‌شده شهرداری است که شرایط سختی را برای شهرداری اراک و حتی دیگر شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور ایجاد کرد و مدیریت شهری را متحمل فشار زیادی ساخت.

وی افزود: امیدواریم در راستای تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری اراک که حدوداً ۴ الی ۵ درصد بیش‌تر از بودجه سال ۹۷ است تلاش لازم صورت گیرد.

استاندار مرکزی ضمن اشاره به همه فراز و نشیب‌های پیش‌آمده در یک سال گذشته شورا و شهرداری بیان کرد: هم در درون شورا، هم مابین شورا و شهرداری و هم بین شورا و دیگر دستگاه‌ها اختلاف نظراتی وجود دارد و جایی را هم پیدا نمی‌کنید که چنین اختلاف‌نظرهایی را نداشته باشد زیرا شهر شبیه موجود زنده است و موردعنایت همه‌کسانی است که در آن زندگی می‌کنند اما باید توجه داشت که بعد از طی مراحل قانونی همه باید برای اجرای یک طرح یا مسئله تلاش و حتی مخالفینش هم به اجرای آن کمک کنند.

وی بابیان اینکه فراز و نشیب مخصوص همه دوره‌هاست ولی در این دوره فراز و نشیب‌های بیشتر بوده است تصریح کرد: همه مردم نگاهشان به سمت تصمیم‌گیری‌های منتخبینشان است که این مسئولیت خطیری است و باید تلاش کنیم که بتوانند این کار را انجام دهند.

در سال ۹۷ نتوانستیم کاری برای پروژه ۵۸ متری انجام دهیم

آقازاده به موضوع پروژه ۵۸ متری پرداخت و تشریح کرد: باید در پایان سال ۹۷ خدمت همه شهروندان بگوییم و اعتراف کنیم که در این سال نتوانستیم کاری برای این پروژه انجام دهیم. در ۴ ماهه ابتدایی سال تمام تلاش خود را کردیم اما بنا به هر دلیلی تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی اجرای پروژه ۵۸ متری اظهار کرد: حتی اگر این کمیته هم این طرح را تائید کند ولی به همین روال سال ۹۷ پیش برویم اتفاقی نمی‌افتد و ما نباید مردم را معطل بی‌برنامگی و عدم اقدام کنیم.

با اجرای ۵۸ متری، اراک دارای هویت فرهنگی، شهری و ترافیکی جدیدی خواهد شد/ شورا به مردم عیدی ۵۰۰ میلیارد تومانی بدهد!

استاندار مرکزی ادامه داد: با اجرای این طرح در اراک، اراک دارای یک هویت فرهنگی، شهری و ترافیکی جدید خواهد شد که با وضعیت مالی که داریم کار سختی خواهد بود اما پیشنهاد این است که شورا عیدی‌ای به مردم بدهد و خرید اوراق از بانک برای این پروژه را که تا ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب کرده بود را به ۵۰۰ میلیارد تومان برساند و با این مبلغ کف پروژه را آزاد کند که در سه ماه می‌توانیم از این تسهیلات استفاده و کف معبر را ایجاد کنیم. با تمام توان پشت سر شورا می‌ایستم و از این تصمیم حمایت می‌کنم.

وی افزود: با این ۵۰۰ میلیارد تومان مانع اصلی از سر راه برداشته می‌شود و می‌توان خانه‌های کف معبر را آزاد کرد و شهرداری نباید نگران باشد که این مبلغ به بدهی‌های شهرداری اضافه می‌شود اولاً شما به مهم‌ترین و بزرگ‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه شهری رأی دادید ثانیاً این پروژه آن‌قدر سود دارد که به‌راحتی می‌توانید این ۵۰۰ میلیارد تومان به‌اضافه بهره‌های آن را از محل پروژه دربیاورید ولی نیازمند یک کار با برنامه است و نیاز است که شهرداری یکی از مهم‌ترین کارهایش را همین بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: اولین شهری که با جسارت وارد مباحث شهرسازی الکترونیک شد، شهرداری اصفهان بود، به‌طوری که در حال حاصر ۱۰ کلان‌شهر با الگوبرداری از ما وارد این حوزه شدند، اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وحید مهدویان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اظهار کرد: در این دوره بسیاری از پروژه‌ها که سال‌های زیادی در شهر اصفهان بلاتکلیف مانده بود، همچون اراضی علی‌آباد کلنگان و صحرای پرتمان به سرانجام رسید، همچنین پروژه‌های جدیدی از جمله تشکیل دبیرخانه نقشه‌ای و عکس برداری هوایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه با انجام این پروژه‌ها علاوه بر رفع مشکلات مردم، درآمدی برای مجموعه مدیریت شهری کسب شد، افزود: بیش از ۴۳۰ ساختمان ناپایدار شناسایی و بیش از ۷۰ مورد دستورالعمل وحدت رویه در حوزه شهرسازی انجام شد.

معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه اولین شهری که جسارت کرد و وارد مباحث شهرسازی الکترونیک شد شهرداری اصفهان بود، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ کلان‌شهر با الگوبرداری از ما وارد این حوزه شدند، البته کار بسیار سختی در ادامه پیش رو خواهیم داشت، چراکه اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است.

مهدویان با بیان اینکه گفتمان جدیدی در بافت تاریخی ایجاد شد، گفت: امیدوارم با رشد ۷۴ درصدی بودجه روزانه شاهد بازآفرینی در بافت تاریخی باشیم، در این دوره بیش از ۷۰ درصد نیروها در مناطق جوان شدند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با توکل به خدا در کمال صحت در راه خدمت به مردم گام برداریم و عاقبت‌بخیر شویم که مقصد تمام نیازها است.

کد خبر 747958

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم