Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@17:23:38 GMT

کاهش بی‌سابقه فروش آیفون در شش سال اخیر

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۸۴۵۴

کاهش بی‌سابقه فروش آیفون در شش سال اخیر

ایتنا - ​​​​​​​بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل کمترین و پایین‌ترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند در چین ظرف شش سال اخیر را تجربه کرده است.
چندی پیش اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص کاهش شدید آمار فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در بازار چین منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل تحت تأثیر جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین تنش‌های سیاسی و تجاری میان این دو کشور در بازار موبایل چین به شدت با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین قیمت بالای آیفون ۱۰ و نسل‌های جدیدتر آن، بسیاری از تحلیلگران پیش‌تر برآورد کرده بودند که فروش گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل در کشور چین دچار ریزش شدیدی خواهد شد و انتظار می‌رود کاربران چینی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته استقبال بسیار کمتری از محصولات اپل کنند.

یکی دیگر از دلایلی که کاربران چینی از خریداری و استفاده گوشی‌های آیفون روی برگردانده‌اند، معرفی و عرضه گوشی‌های قدرتمند، زیبا، با کیفیت و تمام عیار توسط غول‌های تکنولوژی چینی همچون هواوی، زدتی‌ای، ویوو و اوپواست.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در مجله فوربس، اپل تحت تأثیر مسائل مختلفی همچون جنگ تجاری چین و آمریکا در کنار برخی دیگر از عوامل نظیر قیمت بالای محصولات و کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ضرر و زیان مالی گسترده و خسارات جبران ناپذیری اشاره کرد.

به گفته تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، فروش پایین اپل در چین موجب شده است که این شرکت بزرگ آمریکایی نتواند به اهداف فروش و سودآوری خود دست پیدا کند و حالا این طور که به نظر می‌رسد، اوضاع آن قرار نیست در آینده نزدیک هم رو به بهبود برود.

بر اساس آخرین آمار در فوریه سال جاری میلادی، فروش گوشی‌های آیفون یک کاهش و افت ۲۰ درصدی را تجربه کرد و بر روی عدد ۱۴.۵ میلیون دستگاه ایستاد. همین اعداد و ارقام به وضوح نشان می‌دهد که پایین‌ترین میزان فروش آیفون در چین از زمان فوریه سال ۲۰۱۳ میلادی است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آیفون موبایل اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد