Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اردو یک معبری برای تربیت اجتماعی آموزش مسئولیت پذیری است و دانش آموز در این اردوها کار جمعی را یاد گرفته و از فردیت صرف خارج می شود.  محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی راهیان نور گفت: در اردوهای راهیان نور علاوه بر عواطف دانش آموزان، باید قوه استدلال و عقلانیت آنان هم مدنظر باشد و باید روحیه شجاعت و مسئولیت پذیری دانش آموزان را در قالب این اردوها تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما را مکلف نموده تا تا دانش آموز چند ساحتی تربیت کنیم و حاصل تلاش ما انسانی باشد که از ابعاد زیستی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، هنری و تربیت بدنی هم بهره مند باشد.

  عباسی پرورش چنین انسانی را در طول 12 سال میسر و امکانپذیر دانست و اظهار داشت: اردو یک معبری برای تربیت اجتماعی آموزش مسئولیت پذیری است و دانش آموز در این اردوها کار جمعی را یاد گرفته و از فردیت صرف خارج می شود.

  معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطر نشان شد: ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت نباید اجازه دهیم فردگرایی در جامعه ما ریشه دواند و یکی از راههای خروج از این بن بست، اردوهای راهیان نور است.

   وی با اشاره به آمار بالای رضایت دانش آموزان از اردوهای راهیان نور تصریح کرد: در این اردوها دانش آموزان با هویت ایرانی اسلامی و فرهنگ جهاد و شهادت آشنا می شوند و شایسته است که همکاران ما حس حماسی و روحیه شهامت و از خود گذشتگی را در جوانان بیدار کنند.

 عباسی ضمن تاکید بر وحدت کلمه و روش در کارها گفت: در دوران جنگ همه یکی بودند و وحدت کلمه در بین افراد مختلف حاکم بود چون مقصد و راه یکی بود و در واقع ما درس زندگی را در جبهه ها آموختیم زیرا جبهه عرصه سلفی نبود بلکه همه مردم از همه اقشار و طبقات بودند و اگر به مسائل جامعه هم از نگاه صرف سیاسی و جناحی نگاه کنیم قطعا آسیب خواهیم دید.

    وی با یادآوری  فرهنگ وحدتبخش  جبهه و جنگ افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی است و دنبال کیفیت تربیت است نه کمیت و ما برای نیل به اهداف تربیتی باید از نگاه کمی گرایانه به نگاه کیفی گرایانه حرکت کنیم و از اصرار بر عواطف و احساس پرهیز و به سمت استدلال و عقلانیت سوق پیدا کنیم.

  معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با تاکید بر حفظ انسجام افراد و گروههای مختلف در چامعه گفت: در دوران جنگ هیچ صنفی و گروهی علیه صنف و گروه دیگر برنخواست و رمز پیروزی ما هم همین عامل بود و امروز هم برای حل مسائل و مشکلات متعدد اجتماعی باید همگی در کنار هم باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردوهای راهیان نور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه