Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:22:45 GMT

کارشناس بسکتبال: صعود به مرحله دوم جام جهانی شدنی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۰۲۸

کارشناس بسکتبال: صعود به مرحله دوم جام جهانی شدنی است

تهران - ایرنا - کارشناس بسکتبال ایران گفت: گروه تیم ملی ایران در جام جهانی نسبت به دیگر تیم های آسیایی آسان تر است و باید خودمان را باور کنیم چرا که صعود به مرحله دوم جام جهانی شدنی است.

«مصطفی هاشمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره قرعه تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی افزود: قرعه خوبی در جام جهانی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز گروه چین، نسبت به دیگر کشورهای آسیایی گروه ایران آسان است و گروه ژاپن از همه سخت تر. تونس را در جام جهانی 2010 شکست دادیم و به نظرم بسکتبال ما از آنها قوی تر است و رقابت ما با پورتوریکو می تواند چالشی برای دو تیم باشد.
کارشناس بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به آسان تر بودن گروه چین از سایر گروه ها آیا کسب سهمیه المپیک برای ما سخت تر نمی شود؟ بیان کرد: قبول دارم که گروه چین، ساده تر است اما باید به ظرفیت و توانایی خود ایمان داشته باشیم. نباید به اژدها (چین) و دیگر تیم ها کاری داشته باشیم. باور به موفقیت باید در تمام سلول های بدن ما باشد و به این تفکر برسیم که می توانیم صعود کنیم.
پیشکوست بسکتبال ایران افزود: بسکتبال ایران باید با ادبیات دیگری تمرین کند و به یک بلوغ و خودباوری برسد و به گروه های دیگر کاری نداشته باشد. صعود به مرحله دوم جام جهانی شدنی است اگر از همه ظرفیت بسکتبال استفاده کنیم.
هاشمی در خصوص شانس صعود ایران به عنوان تیم دوم، گفت: رقابت برای دومی در گروه ما بین ایران و پورتوریکو خواهد بود. تونس هم تیم خوبی دارد. به نظر من فاصله تیم های سرگروه همچون آمریکا، صربستان، لیتوانی، اسپانیا و یونان با بسکتبال سایر کشورهای جهان زیاد است، اما تیم ملی، توانایی رقابت با دیگر تیم های حاضر در جام جهانی را دارد.
سرمربی سابق تیم بسکتبال مهرام که سابقه چندین حضور و قهرمانی در غرب آسیا را دارد همچنین درباره این دوره از رقابت های غرب آسیا و قهرمانی شیمیدر نیز گفت: امیدوارم که صحبت هایم به کسی برنخورد. این دوره از رقابت ها با ادوار گذشته قابل مقایسه نبود و با تعامل بین دو باشگاه، بهتر بود یک تیم از ایران در رقابت ها شرکت می کرد و کاملا مشخص بود که نمایندگان ایران اول و دوم می شوند.
وی ادامه داد: نکات زیادی در رقابت های غرب آسیا بود اما چند موضوع برای من امیدوار کننده بود. «محمد جمشیدی» به بلوغ خوبی رسیده و در حمله به بازیکنی تبدیل شده که کنترلش ساده نیست. او در دفاع نیاز به تلاش بیشتر دارد اما در مجموع به بازیکنی کامل تبدیل شده است. آرمان زنگنه نیز رشد کرده و ارسلان کاظمی که بنا به دلایلی افت داشت دوباره مثل قبل شده و دوباره آن ارسلان کاظمی همیشگی را در این مسابقات دیدم.
هاشمی ادامه داد: مهدی کامرانی در ترکیب شیمیدر یک بازیکن تعیین کننده بود که وقتی از زمین خارج می شد، شیمیدر افت می کرد و وقتی وارد زمین می شد به خوبی کارش را انجام می داد. چنین نکاتی امیدواری خوبی در من ایجاد کرد.
این کارشناس بسکتبال تصریح کرد: در دیدار دو تیم شهرداری گرگان و نفت آبادان اولین چیزی که دیدم حمایت خوب تماشاگران گرگانی بود که مثل کوه پشت تیمشان هستند. در این مسابقه نیز به خوبی از تیمشان حمایت کردند.
وی به عملکرد خوب «حامد سهراب نژاد» در ترکیب تیم شهرداری گرگان اشاره کرد و افزود: چنین بازیکن با کیفیتی نباید خیلی زود از تیم ملی خداحافظی می کرد. در مطلبی او را با «دیرک نوتزیکی» بازیکن تیم ملی بسکتبال آلمان تشبیه کرده بودند. او در دیدار مقابل نفت آبادان، عالی بود و بازیکنی تمام نشدنی است. از نظر فنی او در هر تیمی که بوده عملکردی فوق العاده داشته و در دفاع آن تیم کارساز عمل کرده است.
هاشمی در پایان گفت: بازی سهراب نژاد من را غافلگیر کرد. با بالا رفتن سنش فکر نمی کردم مثل همیشه باشد اما از دیدن این مسابقه خوشحال شدم و به این فکر افتادم که چقدر بازیکنانی مثل حامد سهراب نژاد که بسکتبال بلد هستند می توانند به بسکتبال ایران کمک کنند.
ورزشی*9219*1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بسكتبال جام جهاني تيم ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم نوظهور فوتسال ایران به لیگ برتر رسید

به گزارش ورزش سه، تکلیف اولین تیم به پرواز درآمده از لیگ دسته اول به لیگ برتر فوتسال مشخص شد و پالایش نفت اصفهان با برتری پُرگل شش بر صفر برابر مقاومت شهید یونسی فر یزد برای نخستین بار جواز حضور در بالاترین سطح باشگاهی فوتسال ایران را بدست آورد تا پس از سال‌ها و از فصل جاری دربی اصفهان در راه باشد. مردان رضا صادقی با چهار پیروزی، یک تساوی و بدون شکست، یک هفته مانده به اتمام رقابت‌ها صعود خود را از گروه یک مرحله نهایی مسجل کردند و در هفته پایانی دیداری تشریفاتی را با شهید جنگی مشهد خواهند داشت.

پالایش نفت اصفهان در مرحله گروهی پس از فولاد هرمزگان به دور نهایی راه پیدا کرد و در حالی که کمتر کسی صعود آن‌ها را به مرحله بعد را متصور می‌شد با مربی جدید و بومی خود رضا صادقی که جایگزین حمزه یوسفی شد، در دومین سال تیمداری در فوتسال ایران به دستاورد بزرگی دست پیدا کرد.

پالایش نفت اصفهان تحت هدایت رضا صادقی، در ۹ جدال، به هفت پیروزی رسید و دو بار نیز به تساوی قناعت کرد و زیر نظر این مربی ۴۰ ساله که پیشتر ها در ۱۳۹۲ با تیم صبا یزد از لیگ دو به لیگ دسته اول صعود کرده بود، شکست ناپذیر نشان داد.

بهنام فکور بازیکن با تجربه پالایشی‌ها، با ۱۳ گل زده، بهترین گلزن و نقش بسزایی در صعود تیم اصفهانی به لیگ برتر داشت و همچنین می‌توان به بازیکنان موثر دیگر این تیم از جمله عباس علیپور، افشین علیزاده، بهروز ژیلا نسب و رامین باباجانی اشاره داشت. همچنین مهدی عبداللهی بازیکن تیم ملی امید فوتسال و محمدرضا کبرایی بازیکن ملی‌پوش جوانان، دیگر بازیکنان پالایش نفت اصفهان به شمار می‌روند که پیراهن تیم ملی را در رده پایه ملی بر تن می‌کنند‌.‌

جشن صعود پالایشی ها با حضور تماشاگران بانوان این تیم برپا شد که لحظات جالب و ماندگاری را از خود برجای گذاشت.

در دیگر گروه مرحله نهایی لیگ دسته اول، از بین تیم های فولاد هرمزگان و رعدپدافند اصفهان، یک تیم به لیگ برتر فوتسال ایران در فصل ۱۴۰۳ صعود خواهد کرد که شانس هرمزگانی‌ها بیشتر است.

*گفتنی است، تیم‌های پارسه امیدیه، پرسپولیس خوزستان، پیشگامان وحدت کاشان، تن تاک تهران، عقاب نیرو هوایی تبریز، مشیر قهرمان بوشهر، مقاومت تنکابن و موبایل سعید به لیگ دسته دوم سقوط کردند.

دیگر خبرها

  • تیراندازان ایران از صعود به مرحله نهایی باز ماندند
  • صعود ۲ نماینده ایران به فینال دوچرخه‌سواری کوهستان آسیا
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • بزرگترین حسرت سردار آزمون
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • صعود طبیعت به فينال در شب جادويى استيونز
  • کاشان میزبان مسابقات بسکتبال کشوری شد
  • تیم بسکتبال ذوب‌آهن در سودای صعود به فینال از اصفهان
  • تیم نوظهور فوتسال ایران به لیگ برتر رسید