Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:18:16 GMT

انواع گریدهای ورق استیل را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۱۵۲

انواع گریدهای ورق استیل را بشناسید

هنگام انتخاب یک فولاد ضد زنگ که باید محیط های خوردگی را تحمل کند، معمولا استیل های ضد زنگ آستنیتی (استنلس استیل) مورد استفاده قرار می گیرند. این فولاد از دو فلز کرم (بین ۱۸ تا ۲۰ درصد) و نیکل ( بین ۸ تا ۱۰.۵ درصد) به عنوان اجزای غیر اصلی آهن تشکیل شده است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هنگام انتخاب یک فولاد ضد زنگ که باید محیط های خوردگی را تحمل کند، معمولا استیل های ضد زنگ آستنیتی (استنلس استیل) مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فولاد از دو فلز کرم (بین 18 تا 20 درصد) و نیکل ( بین 8 تا 10.5 درصد) به عنوان اجزای غیر اصلی آهن تشکیل شده است. وجود این دو عنصر و همچنین برخورداری از خواص مکانیکی عالی، مقاومت خوبی را برای این استیل در برابر خوردگی به ارمغان می آورد. به علاوه بسیاری از استیل های ضد زنگ آستنیتی دارای قابلیت جوشکاری و فرم دهی خوبی هستند.

انواع گریدهای ورق استیل

انواع مختلفی از ورق استیل ها وجود دارند از جمله می توان به ؛ ورق استیل 304، 316، 309، 321،310 ، 430 و اشاره کرد. که از این بین ورق استیل 304 و 316 رایج ترین نوع استیل ضد زنگ هستند که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ادامه مطلب زیر تفاوت بین این دو ورق استیل را بیان می کند تا متوجه شوید کدام گرید برای کار شما مناسب تر است:

در ابتدا شایان به ذکر است که خواص مکانیکی هردو تقریبا مشابه است اما تفاوت اصلی استیل 304 و 316 در این است که گرید 316 حاوی نیکل و مولیبدن بیشتری هست ، که این نیکل و مولیبدن افزایش یافته سبب می شود که استیل 316 کمی گران قیمت تر از گرید 304 شود.

فولاد 304 جزء استاندارد 18.8 فولاد ضد زنگ است. این ورق استیل در طیف گسترده ای از محصولات در دسترس است و دارای ویژگی های فرم دهی و قابلیت جوشکاری برجسته ای است.

از طرفی فولاد ضد زنگ 316 معمولا در بسیاری از کارهای صنعتی استفاده می شود که شامل مواد شیمیایی پردازش شده و همچنین محیط های حاوی نمک زیاد مانند مناطق ساحلی و فضاهای باز است که در آن نمک های ضد یخ رایجی وجود دارند. با توجه به ویژگی های غیر واکنشی آن، استیل 316 در ساخت وسایل پزشکی جراحی نیز استفاده می شود.بدنه فولاد ضد زنگ 316 از نظر مقاومت در برابر خوردگی، به ویژه در برابر کلرید و محلول کلر، مقاوم تر از گرید 304 است، که این موضوع خود یکی از عوامل افزایش قیمت آن نسبت به استیل 304 است و باعث می شود که گرید 316 ضد زنگ برای مکان هایی که در معرض نمک قرار دارند، مطلوب تر باشد.با این حال، برای پروژه هایی با اسید های ملایم و یا مکان هایی که مواد در معرض نمک قرار نمی گیرند، و همچنین جاهایی که نیازمند فرم دهی بالایی هستند، گرید 304 می تواند انتخاب خوبی باشد. محتوای مولیبدن بالاتر در گرید 316 می تواند اثرات نامطلوبی بر شکل پذیری آن داشته باشد، بنابراین ورق استیل 304 انتخاب بهتری است. به علاوه در پروژه هایی که محدودیت مالی وجود دارد، ورق استیل 304 ارزان قیمت تر از 316 است.

در نتیجه ؛ در شرایطی که مواد زیر آب قرار می گیرند یا به طور مداوم در معرض آب هستند، و یا پروژه هایی که سختی زیادی مد نظر است و زمانی که محیط شامل مقدار زیادی عناصر خورنده است، ورق استیل 316 انتخاب بهتری است و ارزش هزینه بیشتر را دارد.

 

به طور کلی؛ اگر بخواهیم موارد استفاده ورق استیل 304 و 316 را به طور خلاصه دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

موارد کاربرد فولاد 304:

تجهیزات فراوری مواد غذایی به ویژه شیرصندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی ، فریزر، تجهیزات و سایر لوازمپنل های معماری مانند نرده هامخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیاییمبدل های حرارتیصفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آباتصال دهنده هافنر ها

موارد کابرد فولاد 316:

تجهیزات آماده سازی مواد غذایی به ویژه در محیط های کلرایدینیمکت و تجهیزات آزمایشگاهیپنل معماری ساحلی، نرده هااتصالات قایقظروف شیمیایی، از جمله در حمل و نقلمبدل های حرارتیصفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آباتصال دهنده هافنرها

و در نهایت، اگر پروژه شما در محیطی با خوردگی بسیار قوی قرار دارد یا وجود کلریدها در آن مشهود است، در آن صورت پرداخت هزینه بیشتر برای استیل 316 قطعا ارزشش را دارد. زیرا در چنین پروژه هایی گرید 316 مدت طولانی تری نسبت به استیل 304 ضد زنگ خواهد بود و این به معنای عمر طولانی تر این ورق استیل است. در غیر این صورت گرید 304 می تواند تمام نیاز های شما را با هزینه کمتری برآورده کند.شما می توانید انواع گرید های ورق استیل را به صورتآنلاین تهیه کنید.

انتهای پیام/

R1234/P/S1407/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صنایع فلزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع فلزی صنایع فلزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا