Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@04:15:46 GMT

گزارش وزير اقتصاد از گسترش روابط با چين

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۲۵۹

گزارش وزير اقتصاد از گسترش روابط با چين

خبرگزاري آريا- بيست و هشتمين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي به رياست رئيس جمهور و با حضور رئيس مجلس و ديگر اعضا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در آغاز جلسه، رئيس جمهور با اشاره به دستاورد‌هاي سفر اخير خود به عراق، از ميزباني دولت و ملت عراق قدرداني و با تأکيد بر اجرائي کردن سريع توافقات دو کشور، به ويژه در حوزه اقتصادي، اين سفر را بسيار مثبت و نقطه عطفي در روابط دو کشور ارزيابي نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس جمهور تأکيد کرد که روابط دو کشور همسايه، مسلمان و برادر از چنان استحکام و مباني مشترکي برخوردار است که ديگران قادر به ايجاد اختلال در آن نيستند.
در اين جلسه، وزيران صنعت، معدن و تجارت و کشور، گزارشي از پيشرفت کار ستاد ملي تسهيل و رفع موانع توليد و کارگروه‌هاي استاني آن در سراسر کشور ارائه کردند و براي تسريع کار، خواستار همکاري بيشتر دستگاه‌هاي ستادي در اجراي مصوبات آن شدند.
پس از بحث و بررسي، مقرر شد با بررسي دقيق موارد، پيشنهاد‌هاي مربوط به هر حوزه در شورا مطرح شود.
همچنين وزير امور اقتصادي و دارائي، در آستانه برگزاري کميسيون مشترک اقتصادي ايران و چين، گزارشي از وضعيت روابط اقتصادي با چين و برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت گسترش روابط اقتصادي دو کشور ارائه کرد. اعضاي شوراي عالي با تأکيد بر گسترش روابط راهبردي با چين در حوزه‌هاي مختلف، بر تسريع در اجراي توافقات دو کشور تأکيد کردند.
رئيس کل بانک مرکزي نيز در اين جلسه گزارشي از روند ادغام بانک‌هاي نيرو‌هاي مسلح در بانک سپه که در اجراي مصوبات شورايعالي، طبق برنامه تنظيمي در حال اجراست ارائه داد و شورا، بر پيگيري جدي چابک سازي و توانمند سازي نظام بانکي با همکاري همه دستگاه‌ها تأکيد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزير اقتصاد روابط چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان