Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ستاد حقوق بشر جمهور اسلامی ایران، طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان، به این حمله جنایت‌کارانه واکنش نشان داد و خواستار رسیدگی جوامع حقوقی و بین‌المللی شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر کشورمان در واکنش به حادثه تروریسی نیوزیلند بیاینه‌ای صادر و ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان، خواستار رسیدگی جوامع حقوقی و بین‌المللی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دهشتناک و فاجعه انسانی کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع در کشور نیوزیلند که مقارن با ظهر روز جمعه و سوء استفاده ناجوانمردانه تروریست‌ها از ظرفیت گردهمایی مسلمان برای عبادت و ارتباط باخدا و صله‌رحم در مراسم برگزاری نماز جمعه به وقوع پیوست، نماد اقدامی هوشمند و سازماندهی‌شده در مسیر نضج تنفر، افراطی‌گری در جهان می‌باشد.

وقوع حادثه دهشتناک فوق که متأسفانه در سال‌های گذشته نمونه‌های دیگر آن با اذیت و آزار بی‌شمار دختران وزنان مسلمان در مدارس و اماکن عمومی در دنیای غرب خصوصاً در اروپا از یک‌سو و ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان از سوی دیگر ریل‌گذاری شده هم به لحاظ کمی و هم کیفی رشد بدخیم و سرطان گونه‌ای داشته است.

فرآیند ضد بشری فوق متأسفانه شرایطی را فراهم آورده تا در کشور نیوزیلند به‌عنوان یکی از کشور‌های کم حاشیه در کمتر از یک دقیقه شاهد کشتار بی‌رحمانه و مجروحیت شدید قریب به یک‌صد انسان بی‌گناه باشیم.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن همدردی و ابلاغ مراتب تسلیت ملت ایران به خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی و محکومیت شدید اقدام وحشیانه فوق از شخص دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد تا بر اساس تعهد و وظیفه بین‌المللی خود، در مسیر آگاه‌سازی ملت‌های جهان در ریشه‌یابی و چرایی وقوع این طیف از اقدامات ضد بشری و سیستماتیک که نماد بارز نضج تنفر دینی، اسلام هراسی، تبعیض نژادی و خلق طیف جدیدی از گروه‌های تروریستی می‌باشد را با تمام توان و ظرفیت خود محکوم و مورد رسیدگی قرار دهد.

بی‌تفاوتی نسبت به جنایت‌های قبلی در کشور‌های اروپایی و دسته‌بندی تروریست‌ها به گروه‌های خوب و بد توسط دول غربی خصوصاً توسط آمریکا، نروژ، فرانسه و انگلیس موجب رشد ترور و ناامنی در جهان گردیده که در صورت تداوم سیاسی‌کاری فوق حادثه تروریستی نیوزیلند نه آخرین بلکه تنها یکی از نماد‌های آن خواهد بود.

ستاد حقوق بشر ضمن هشدار نسبت به سیاسی‌کاری و عواقب بی‌تفاوتی در قبال این نوع از نماد‌های جنایت علیه بشریت خواستار تعیین گزارشگر ویژه‌ای توسط دبیر کل سازمان ملل متحد برای پیگیری ریشه‌ای این پدیده ضد انسانی از یک سو و ورود جدی شورای امنیت و صدور قطعنامه محکومیت علیه اقدامات دامنه‌دار نژادپرستانه و تروریستی فوق از سوی دیگر می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر ایران حادثه تروریستی نیوزیلند ستاد حقوق بشر قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت