Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@01:42:43 GMT

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۹۸۷

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده

پول‌نیوز - مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: یک نگاه فکری در کشور ما وجود دارد که همواره مسائل را به بازه‌های زمانی قبل و بعد از اتفاقات تقسیم می‌کند. قبل از عید، بعد از عید؛ قبل از انتخابات، بعد از انتخابات؛ قبل از ماه رمضان، بعد از ماه رمضان. این انگاره همیشه وجود داشته و امسال هم دیده می‌شود. به همین دلیل غالباً در ماه‌های پایانی سال حجم معاملات برخی کالاها از جمله مسکن بالا می‌رود که به افزایش نسبی قیمت منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بسیاری افراد تصور می‌کنند قیمت خانه و سایر کالاها قرار است در سال ۱۳۹۸ دچار جهش شود. اما با توجه به تجربه ۵۰ ساله‌ای که در حوزه املاک دارم می‌گویم سال آینده مطلقاً جهش قیمت اتفاق نمی‌افتد و قیمت مسکن نهایتاً معادل نرخ تورم افزایش می‌یابد. وقتی سال ۱۳۹۱ یک‌مرتبه قیمت ارز بالا رفت قیمت ملک هم مانند سایر کالاها سه برابر شد. بعد که قیمت دلار به ۴.۰۰۰ تومان رسید شاهد ثبات بازار مسکن بودیم که تا پنج سال ادامه یافت. مجدداً در سال ۱۳۹۷ پرش قیمت ارز و کاهش ساخت و ساز، اثر خود را در بازار مسکن گذاشت. بنابراین کلید ایجاد تعادل در بازار مسکن، تناسب بین عرضه و تقاضا است.

در زمان رشد قیمت مسکن آدرس اشتباه ندهیم

خسروی اظهار کرد: مشاوران املاک امانت‌فروش مردم هستند و در افزایش قیمت تأثیر آن‌چنانی ندارند. ما سیاست‌گذار مسکن نیستیم که نقش عمده‌ای در رشد قیمت‌ها داشته باشیم. بنابراین خواهش من این است که بعد از هر دوره نوسان بازارها آدرس اشتباه به مردم ندهیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خاطرنشان کرد: نیمه اول سال ۱۳۹۷ بازار مسکن شرایط نسبتاً خوبی داشت و معاملات رونق گرفته بود. اما در نیمه دوم با توجه به افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن توان خرید مردم به کسادی بازار رسیدیم.

وی با بیان این‌که بر مبنای نظر کارشناسان باید سالیانه یک تا ۱.۵ میلیون مسکن در کشور ساخته شود گفت: در سال‌های رونق که ساخت و ساز مناسب بوده ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تولید می‌شد و در سال‌های اخیر بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد در نوسان بوده است. ولی برای سال آینده از این جهت که تغییرات مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و مهندس اسلامی به ساخت و ساز نگاه ویژه‌ای دارد خوشبین هستیم.

خسروی تاکید کرد: مهندس اسلامی گفته نگاهم به ساخت‌وساز است که با توجه به پیشران بودن حوزه‌ی مسکن اگر این اتفاق بیفتد برای اقتصاد کشور مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت صنعتی‌سازی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت مسکن گفت: توصیه بنده به وزیر راه و شهرسازی این است که بحث صنعتی‌سازی را به جد دنبال کنند. یک ساختمان ۵ طبقه نباید بیش از ۸ ماه بیشتر طول بکشد. تطویل دوره ساخت بر روی قیمت تمام شده مسکن تأثیر می‌گذارد؛ زیرا باعث خواب سرمایه و تورم طول دوره ساخت می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت مسکن پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه هفته اول اردیبهشت را با بازدهی منفی در تمام وزن‌ها و قطعات به پایان رساند.

براساس گزارش تجارت نیوز، طی هفته اخیر قیمت سکه بازدهی منفی ۲.۹۹ درصدی داشت و طلا با افت بازدهی ۸.۳۴ درصدی پرچمدار بیشترین کاهش بازدهی در بازارهای مالی بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند این روند کاهشی را می‌توان کوتاه‌مدت عنوان کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و هر لحظه ممکن است آرامش منطقه خاورمیانه از دست برود و این موضوع اثر مستقیم بر بازارهای مالی داخلی می‌گذارد.

تحلیلگران بازارهای مالی برای هر گرم طلا در بازار داخلی منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی را کف تعادلی بازار طلا در نظر می‌گیرند. آنها برای سکه امامی منطقه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را کف قیمت این قطعه می‌دانند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۴۳ دلاری در حال معامله است و افزایش نزدیک به ۱۱ دلاری دارد.

سکه امامی نیم میلیون تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت افزایشی شد. این قطعه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۲ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار تنها قطعه کاهشی بازار بود و با افت ۷۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و ربع‌سکه با افزایش۱۰۰ هزار تومانی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی روز پنجشنبه بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد.

طلا در روند کاهشی بسته شد

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۲۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۴۷۶ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی ۵۸۷ هزارتومان، سکه بهار ۲۰۰ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۵ هزار تومان و سکه گرمی ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899892

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟