Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات گیلان گفت: در یازده ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار تن کالا از گمرکات گیلان وارد کشور شد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ ابوالقاسم یوسفی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یازده ماهه امسال بیش از یک میلیون و 90 هزار تن کالا به ارزش تقریبی 720 میلیون دلار از گمرکات گیلان وارد کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات گیلان در مورد حجم ورودی کالاهای وارده به بنادر مختلف استان عنوان کرد: از این مقدار کالای وارد شده به گمرکات گیلان حدود 890 هزار تن بار از بنادر انزلی و کاسپین وارد استان شده است.

یوسفی‌نژاد با بیان اینکه در یازده ماهه نخست امسال حدود 200 هزار تن کالا نیز از گمرک آستارا وارد استان گیلان شده است تصریح کرد: ‌واردات این کالاها از طریق حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و ریلی انجام شده است.

گیلان| ‌1.5 میلیارد دلار از منابع طرح تحول سلامت صرف واردات دارو می‌‌شودرئیس اتاق اصناف تهران: گوشت وارداتی کجا می رود؟قیمت سنبل 3 برابر شد/ نصف پیاز وارداتی سنبل گل نداد

وی عمده کالاهایی که از طریق گمرکات استان گیلان وارد کشور می‌شود را برشمرد و ابراز داشت: غلات با 519 هزار تن،‌ چوب با 256 هزار تن و گوشت با 19 هزار تن از جمله این کالاهای وارداتی محسوب می‌شوند.

ناظر گمرکات گیلان ورق‌های فلزی را نیز از جمله کالاهای وارد شده به گمرکات استان دانست و خاطرنشان کرد: در یازده ماهه نخست امسال حدود 8 هزار تن روغن خوراکی نیز از طریق گمرکات گیلان وارد کشور شده است.

یوسفی‌نژاد با تأکید بر اینکه واردات روغن خوراکی به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی امسال برای نخستین بار از بندر کاسپین در حال انجام است اظهار داشت:‌ واردات واردات گوشت قرمز نیز از طریق گمرک آستارا به صورت شبانه‌روز انجام می‌شود.

ناظر گمرکات گیلان‌ انجام سریع روند تخلیه و بارگیری کالاها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تلاش گمرکات استان گیلان این است که با هماهنگی و تعامل بیشتر فرآیند ترخیص و تخلیه محموله‌ها در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟