Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که به صورت کاملاً حرفه‌ای بزرگترین کتیبه سنگی کشور با قدمت سه هزار ساله را به سرقت برده بودند، در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس سمیرم دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: مرداد ماه سال ۹۴ بزرگ‌ترین کتیبه قلعه سنگی کشور که در جنوب شهرستان سمیرم قرار دارد توسط یک باند حرفه‌ای سارقان آثار ملی به سرقت رفت که بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهر تحقیقات گسترده خود را برای دستگیری متهمان و بازگرداندن این اثر ارزشمند ملی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابعاد این کتیبه، گفت: سارقان توانسته بودند با استفاده از تجهیزات و امکانات، این اثر تاریخی را به صورت کاملاً حرفه‌ای از دل کوه بریده و از محل خارج کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تحقیقات بر روی این پرونده کماکان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس سمیرم طی روزهای اخیر با یک کار ویژه اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه ۲ نفر از سارقان را در شهرستان آباده استان فارس شناسایی و با نیابت قضائی به محل اعزام و آنها را دستگیر کردند.

سردار معصوم بیگی اظهار کرد: با اعترافات صریح متهمان مشخص شد مخفیگاه نفر سوم باند و محل نگهداری کتیبه مسروقه در شهرستان یزد است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: سرانجام با تلاش‌های ۱۰ روزه کارآگاهان پلیس، صبح امروز با هماهنگی مقام قضائی، نفر سوم باند مذکور نیز طی یک عملیات ویژه دستگیر و کتیبه تاریخی از مخیگاه وی کشف شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت این کتیبه را مربوط به ۳ هزار سال قبل اعلام کردند، گفت: بنا به اعلام کارشناسان، این کتیبه که به خط پهلوی نگارش شده، بخشی از سند هویت مردم فلات مرکزی ایران به شمار می‌آید که با تلاش خستگی ناپذیر ماموران پلیس از به غارت رفتن آن جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان ضمن قدردانی از همکاری ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و پلیس شهرستان‌های آباده و یزد با ماموران پلیس اصفهان در عملیات ویژه انهدام باند سارقان آثار ملی گفت: افراد سودجو و فرصت طلبی که با سرقت آثار ملی و فروش آن‌ها اقدام به نابودی هویت تاریخی کشور می‌کنند، قطعاً پلیس و دستگاه قضا با آنها قاطعانه و قانونی برخورد می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سردار معصوم بيگي سرقت فرمانده انتظامی استان اصفهان کتیبه سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان