Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فقط 2 مورد از 125 برنامه عملیاتی بیمه سلامت استان کرمان طی سال جاری به مرحله اجرا در نیامد و سایر برنامه ها در زمان مقرر اجرایی شد.
وی اظهار داشت: 98 درصد مراکز درمانی و تشخیصی استان کرمان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
جعفری از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفاتر بیمه به عنوان مهمترین برنامه ‌های اداره کل بیمه سلامت نام برد و اظهار داشت: این طرح به دلیل اجرای موفق توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به برخی استانها تعمیم داده شد و از اول سال آینده در کشور اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: حذف دفترچه کاغذی بیمه الکترونیک و کاهش 15 درصدی هزینه ها و ذخیره منابع و مصرف بهینه تر اعتبارات حوزه سلامت، تجویز منطقی دارو، مشخص بودن مقدار تجویز و اطلاع آنی از قرار داشتن دارو در لیست بیمه از جمله مهمترین مزایای اجرای طرح نسخه‌ نویسی الکترونیک است.
وی با اشاره به اینکه بیمه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال آینده لغو می شود گفت: این افراد زیرپوشش بیمه سلامت قرار می ‌گیرند.
جعفری به هزینه های زیاد درمان افراد مجهول‌ الهویه نیز اشاره کرد و افزود: افراد مجهول الهویه نیز زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌ گیرند.
وی تاکید کرد: اداره کل بیمه سلامت در سال جاری با وجود فراز و نشیب های متعدد اقتصادی نسبت به سال قبل توانست تعهد مالی خود را به موسسات درمانی ادا کند.
جعفری تصریح کرد: پرداخت مطالبات درمانی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در سال جاری به صورت عمومی تا پایان آذرماه تسویه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: مطالبات پزشکان خانواده و موسسات درمانی که در حال اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک هستند نیز تا پایان بهمن ماه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تعهد بیمه سلامت به موسسات درمانی 50 میلیارد تومان گردش مالی به صورت ماهانه است که 15 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به اجرای طرح پزشک خانواده (خدمات اولیه) و مابقی مربوط به خدمات تخصصی و فوق تخصصی است.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت استان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند تصریح کرد:افزون بر 80 نقطه شعبه یا کارگزاری بیمه سلامت به منظور سهولت انجام کار در این استان فعالیت می کند.
وی افزود: بیش از 98 درصد از مراکز تشخیصی درمانی استان کرمان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
جعفری از سلامت محوری، حفاظت مالی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت به عنوان برنامه استراتژیک حوزه بیمه سلامت و سه هدف بزرگ نام برد و گفت: این سازمان توانسته این اهداف را عملیاتی کند.
** 30 هزار نسخه الکترونیک در کرمان صادر شده است
رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در این نشست با اشاره به اجرای طرح نسخه‌ نویسی الکترونیک گفت: حدود 30 هزار نسخه الکترونیک در این استان توسط پزشکان برای 25 هزار بیمه ‌شده صادر شده که از این طریق 82 هزار قلم دارویی در نسخ تجویز شده است.
حسین دامادی با اشاره به مهیا شدن زیرساخت های مورد نیاز اجرای طرح نسخه الکترونیک در کرمان اظهار داشت: 469 موسسه فعال در زمینه نسخه‌ نویسی الکترونیک در این استان وجود دارد که 302 مورد از این تعداد مربوط به مطب پزشکان است.
** توسعه نظام ارجاع به شهرهای زیر 50 هزار نفر
معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان بیان داشت: طرح پزشک خانواده از سال 84 برای روستاییان در استان کرمان آغاز شد و در سال آینده توسعه نظام ارجاع به شهرهای زیر 50 هزار نفر و نظام ارجاع الکترونیک اجرایی می ‌شود.
علی قوام ادامه داد: پزشک خانواده بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می ‌دهد و سپس نتیجه این مراجعه به وی اعلام می‌ شود.
قوام افزود: پرونده الکترونیک با ایجاد بستر الکترونیک از طریق نسخه‌ نویسی الکترونیک و پزشک خانواده الکترونیک ایجاد می‌ شود.
3029/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 الکترونیک دارو فناوری اطلاعات و ارتباطات کمیته امداد امام خمینی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد

 

 

 

 

دادستان کرمان تأکید کرد: نقطه آغاز فرایند دادرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کلید زده می‌شود و مدیران این دفاتر باید نارسایی‌های موجود در ارائه خدمت به مراجعان را برطرف  کنند. 

دادستان کرمان در نشست تخصصی با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که به منظور هم‌اندیشی و ارائه راهکار‌های مفید و سازنده در حوزه خدمات قضایی و بررسی مسائل و مشکلات آن و با حضور معاونین دادستانی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک در سطح استان از دانش حقوقی و تجربه کاری مرتبط برخوردارند، ایرادات و نواقص موجود را متذکر و پیشنهادات و راهکار‌های رفع آنها را بیان کرد. 

مهدی بخشی با تأکید بر اینکه اولین مواجهه مردم با دستگاه قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود و نظارت بر طرح دعاوی صحیح ضرورت دارد گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید تلاش کنند با انجام صحیح وظایف خود در کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان نقش سازنده‌ای داشته باشند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: با توجه به رویکرد قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی و الکترونیکی شدن اقدامات و فرایندها، لذا نقش مهم و اثرگذار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از پیش احساس می‌شود لذا تمام تلاش خود را جهت انجام بدون نقص تمامی مراحل قضایی از آغاز تشکیل پرونده گرفته تا رسیدگی‌های قضایی، ارسال مکاتبات و لوایح اصحاب پرونده  را به کار گیرند. 

 

این مقام عالی قضایی در استان افزود: در برخی موارد گزارش می‌شود در فرایند اقدامات این دفاتر به دلیل عدم اشراف کافی شخص کاربر، نواقصی شکل می‌گیرد وسبب تاخیر و بروز اطاله در امورات مراجعان می‌گردد که تأکید می‌شود منشأ شکل‌گیری این نواقص و اشکالات شناسایی و رفع شوند. 

وی توجه مدیران و کاربران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صلاحیت مراجع در ارسال پرونده‌ها و تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی را مهم برشمرد و اظهار کرد: از آنجا که مدیران این دفاتر ابلاغ "صلح یاری" دارند می‌توانند از این ظرفیت جهت اصلاح ذات البین اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان