Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز، یکشنبه 26 اسفندماه، مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) و تبریک سال نو، تصریح کرد: لازم می‌دانم از ملت و دولت کشور دوست و برادر عراق به دلیل میزبانی که در سفر رئیس جمهور به عراق داشتند و در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، همکاری‌های سیاسی و امنیتی و همچنین گفت‌وگوهایی که در زمینه توسعه همکاری‌های زیارتی و توریستی بین دو کشور فراهم شد، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در زمینه توافقنامه 1975 نیز تصمیمات بسیار ارزشمند و خوبی گرفته شد و با دقت نظر و رفتار صمیمانه همراه بود که لازم است از ملت رشید عراق و همچنین دولت و همه احزاب و گروه‌ها که در این سفر همکاری داشتند، تقدیر کنم.

وی با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور با حضرت آیت الله سیستانی، این دیدار را بسیار سودمند ارزیابی کرد و از این بابت از این مرجع عالیقدر شیعه تشکر کرد و گفت: همچنین ضرورت دارد که وزارت امور خارجه پیگیر اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در این سفر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع حمله تروریستی اخیر نیوزیلند اشاره و اظهار کرد: این حمله وحشیانه تروریستی را به مسلمانان جهان تسلیت می‌گوییم. این حادثه، رخدادی هشداردهنده است که ضرورت دارد کشورهای اروپایی نسبت به این حرکت‌های زیر پوستی تروریستی که گاهی ظاهری متفاوت ولی ماهیت تروریستی دارد، مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته سالهاست رفتار و افکاری که در اروپا تبلیغ می‌شود، در زمینه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامی است که گاهی چنین نتایجی به بار می‌آورد البته ما مشکوک هستیم این حادثه فقط به بهانه نژادپرستانه بوده امکان دارد پشت صحنه‌های مهم‌تری داشته باشد و دولت‌هایی در آن نقش دارند که ابعاد مختلف این حادثه باید کشف شود و وزارت خارجه باید از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و دبیرکل بین‌المجالس اسلامی بخواهد که این موضوع را پیگیری و ریشه‌یابی کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید از کنار این جنایت وحشیانه به سادگی عبور کرد، گفت: اگر این کشورها تاکنون درست رفتار می‌کردند این جرات را به تروریست‌ها نمی‌دادند که چنین اتفاقی رخ دهد.

لاریجانی از تلاش‌های نمایندگان مجلس در سال 97 در صحن، کمیسیون ها و فراکسیون‌های مختلف تشکر کرد و گفت: سال 97 به خاطر شیطنت‌هایی که آمریکایی‌ها در زمینه توافق هسته‌ای داشتند تلاطم هایی را از نظر اقتصادی برای کشور به وجود آورد و دغدغه اصلی نمایندگان نیز این بود که با حضور در مناطق و گفت‌وگو و تلاش با مدیران اجرایی استان‌ها در سطح ملی این مشکلات را کاهش دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده، سال پرفروغی برای کشور باشد و اتحاد ملت قوی‌تر و اشتغال کارآمدتری برای مردم به ویژه جوانان ایجاد شود که البته این مسئله همت نمایندگان را نیز می‌طلبد، امیدواریم سال آینده سالی پر از آرامش برای ملت ایران و همکاران در مجلس شورای اسلامی و همچنین خانواده های شما نمایندگان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: علی لاریجانی جنایت تروریستی نیوزیلند آیت الله سیستانی عراق وزارت امور خارجه مجلس شورای اسلامی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است

وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه از شروع مقدمات برای تاسیس کنسولگری خود در تبریز خبر داد.
 
به گزارش فارس؛ «آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان بعد از ظهر شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پی گفت‌وگو با طرف ایرانی، امروز دولت ارمنستان به طور رسمی تصمیم به افتتاح کنسولگری در تبریز را تایید کرد. اقدامات مقدماتی در حال انجام است.»
 
بر اساس این گزارش، از اکتبر 2022، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر «قاپان» آغاز به کار کرده است و با افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز، عمل متقابل از سوی دولت ارمنستان صورت خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس