Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جنبش حماس اخبار منتشر شده درباره دیدار سری رهبران این جنبش با مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی را دروغی بی اساس دانست.

به گزارش تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس گفت که ادعاهای مطرح شده درباره دیدار مسئولان این جنبش با مسئولان رژیم صهیونیستی درقاهره دروغ و بی اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوزهری گفت: «سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین پشت پرده ترویج چنین اخباری قرار دارد تا از این طریق بر رسوایی دیدارهای "حسین الشیخ" با مسئولان اسرائیلی که با هدف برنامه ریزی برای ایجاد هرج و مرج در غزه صورت گرفته سرپوش بگذارد».

روزنامه ایندپندنت عصر شنبه نوشت که هفته گذشته شماری از رهبران جنبش حماس با نداف آرگمان رئیس شاباک دیدار کرده‌اند و این دیدار با وساطت "عباس کامل" رئیس سازمان اطلاعات مصر برای بررسی محاصره غزه صورت گرفته است.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح

یک مقام آمریکایی می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های امدادی فعال در داخل نوار غزه اطلاع داده است که آنها طرحی را برای انتقال مردم از رفح به منطقه «المواصی» در جنوب غربی غزه تعیین کرده‌اند.

مجله آمریکایی پالتیکو نوشت نیرو‌های اشغالگر نقشه منطقه المواصی را به گروه‌های امدادگر ارسال کردند تا برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح آماده شوند؛ اقدامی که حتی متحدان تل‌آویو درباره آن و خطر حمله به رفح برای بیش از یک میلیون آواره‌ای که در این منطقه حضور دارند، هشدار داده‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد طرح جامعی از سوی رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در شهر رفح دریافت نکرده و قبل از هر گونه حمله به رفح، خواهان ادامه مذاکرات با تل‌آویو است.

کاخ سفید مدعی شد از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح نگران است چرا که ۱.۵ میلیون آواره در رفح هستند که باید محافظت شوند و واشنگتن در حال کار روی توافق آتش‌بس و بازگشت گروگان‌هاست.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم از جمله مقامات امنیتی داخل کابینه جنگ در مورد زمان و شکل عملیات در رفح اختلاف‌نظر وجود دارد، زیرا آنها از رویارویی با آمریکا در صورت انجام این حمله نگران هستند.

وبگاه خبری آکسیوس هم به نقل از مقامات آمریکایی نوشت بایدن شخصا در تلاش‌های فشرده برای دستیابی به توافق آتش بس و آزادی اسرا شرکت دارد.

این وبگاه خبری نوشت بایدن دستیابی به چنین توافقی را عنصری حیاتی در چارچوب استراتژی گسترده‌تر در داخل و خارج می‌داند.

از سوی دیگر «حسام بدران» یکی از رهبران حماس گفت: در حال انجام رایزنی‌های داخلی قبل از بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هستیم.

رسانه‌های مصری هم گزارش کردند هیأت مذاکره کننده حماس برای بررسی توافق آتش‌بس موقت فردا (شنبه) وارد قاهره می‌شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد حماس تا این لحظه به پیشنهاد آتش‌بس که اخیرا در قاهره ارائه شد، پاسخی نداده است و فردا رسما توسط هیأتی از این جنبش که به قاهره خواهد رفت، پاسخ خواهد داد.

یک مقام آمریکایی هم به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفتگو‌های قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما «منتظر خبر‌های بیشتری هستند».

بایدن نیز مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هیات حماس به قاهره می رود
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • هیئت حماس به قاهره می‌رود
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی