Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@20:47:56 GMT

برگزاری مراسم اعتکاف در ۳ مسجد جاسک

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۲۹۷۶

برگزاری مراسم اعتکاف در ۳ مسجد جاسک

حجت‌الاسلام محمد صحرانشین، رئیس تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جاسک در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان از آمادگی مساجد در این ایام تعطیلی خبر داد و اظهار کرد: در تعطیلات نماز جماعت در بسیاری از مساجد شیعه و اهل سنت برگزار می‌شود و مسافران می‌توانند نماز خود را به جماعت اقامه کنند.
وی ابراز کرد: به دلیل تقارن روز‌های آغازین سال با میلاد باسعادت مولای متقیان، حضرت علی بن ابیطالب‌(ع) و ایام‌الابیض ۳ مسجد بزرگ شهر پذیرای معتکفان رجبیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صحرانشین در ادامه گفت: مراسم اعتکاف امسال در بندر جاسک در دو مسجد جامع برای برادران و مسجدالنبی‌(ص) برای خواهران در نظر گرفته‌شده و البته نیروی دریایی ارتش هم برای برادران در آن منطقه مسجدی در نظر گرفته‌اند که برنامه‌های فرهنگی آن با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: علاقه‌مندان برای نام‌نویسی و ثبت‌نام اعتکاف می‌توانند تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه همین هفته به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.
مراسم اعتکاف باعث تقویت ایمان است
حجت‌الاسلام صحرانشین‌ گفت: هرچند مراسم اعتکاف مقارن شده با حلول سال جدید و آغاز جشن‌های نوروزی و جوانان می‌توانند به تفریح و تفرج بپردازند، اما شرکت در مراسم عبادی اعتکاف را افضل دانسته و جهت حضور در این سنت رسول گرامی اسلام‌(ص) نام‌نویسی کردند.
وی افزود: معنویت، فطرت انسان را روشن و باعث باز شدن دل است و مراسم اعتکاف و فضای آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند در فضای کل جامعه مؤثر باشد و حضور جوانان در این مراسم باعث بی‌ارزش شدن لذت‌های مادی و تقویت ایمان آنان شود و دل‌ها را به خدا نزدیک‌تر کند.
برپایی چادر‌های اقامه نماز در جاسک
حجت‌الاسلام صحرانشین تصریح کرد: به‌منظور تسهیل در انجام اعمال عبادی و مذهبی مسافران به ویژه اقامه نماز‌های یومیه در وقت اذان، ایجاد و برپایی چادر‌های اقامه نماز برای مسافران و میهمانان را از مصوبات جلسه ستاد قراردادیم
وی در پایان گفت: برپایی چادر‌های اقامه نماز در جاسک با همکاری شهرداری و ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در شهرستان، در محل‌های اقامت عمومی مسافران خصوصاً در پارک‌ها و سواحل دریا، چادر‌هایی را مشخص کرده تا مسافران در وقت اذان بتوانند نماز خود را اقامه کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال

حضور عادل فردوسی پور برای اولین بار پس از سالها عدم حضور در مرکز صداوسیما برای مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال.

دانلود (1.3MB)

دیگر خبرها

  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران