Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:16:09 GMT

قیمت نفت در ۲۰۱۹ ثابت می ماند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۲۸۹

قیمت نفت در ۲۰۱۹ ثابت می ماند

طبق یک تحقیق توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار می‌رود قیمت نفت خام در آمریکا و کل دنیا در ۲۰۱۹ ثابت باقی بماند . ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ریپورتر نیوز ، طبق یک تحقیق توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار می‌رود قیمت نفت خام در آمریکا و کل دنیا در 2019 ثابت باقی بماند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند میانگین قیمت نفت خام برنت 63 دلار در هر بشکه در 2019 و 62 دلار در 2020 باشد‌. میانگین قیمت نفت در 2018 ، 71 دلار در هر بشکه بود. اداره اطلاعات انرژی انتظار دارد میانگین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 9 دلار کمتر از برنت در نیمه اول 2019 باشد و به تدریج در سه ماهه چهارم سال به 4 دلار تا 2020 برسد . 
نفت برنت در روز چهارشنبه 61.64 دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت 58.36 دلار فروخته شد . 
پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منعکس کننده سایر پیش‌بینی‌های بانک‌هاست. طبق نظرسنجی از 11 بانک سرمایه گذاری انتظار می‌رود میانگین نفت برنت در 2019 همچنان بالای 67 دلار در هر بشکه باشد و وست تگزاس اینترمدیت هم با میانگین نزدیک به 60 دلار در هر بشکه در سال جاری فروخته شود . 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی رشد تولید جهانی نفت و سایر میعانات را نسبت به ماه گذشته پایین آورده است چون آمریکا و اوپک پیش‌بینی عرضه نفت را کاهش داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت بیش از مصرف آن کاهش یابد. بنابراین رشد ذخایر جهانی کمتر خواهد بود که نشان دهنده بازار نسبتا راکدتر است . 
میانگین قیمت نفت خام برنت در فوریه 64 دلار بود که نسبت به ژانویه 5 دلار بالاتر رفته بود و یک دلار پایین تر از زمان مشابه سال گذشته بود . 
افزایش قیمت احتمالا نشان دهنده کاهش جهانی تولید سوخت مایع است که طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا 1.4 میلیون بشکه در روز در فوریه کمتر شده است . 
ذخایر نفت خام در تاسیسات اصلی ذخیره سازی در کاشینگ اوکلاهاما 4.2 میلیون بشکه از هفته اول فوریه تا هشت مارس افزایش یافته که احتمالا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت را کاهش می دهد. نفت ورودی پالایشگاه میدوست در 4 هفته اخیر تا اول مارس کاهش یافت که کمتر از میانگین 5 ساله در این موقع از سال است . اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تولید نفت خام آمریکا 1.3 میلیون بشکه در روز در 2019 افزایش یابد که در تضاد با 1.2 میلیون بشکه کاهش تولید اوپک است . 
طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی، میانگین قیمت خرده فروشی بنزین حدود 5 سنت نسبت به هفته گذشته بالا رفته و به 2.47 دلار در هر گالن در 11 مارس رسید که 9 سنت نسبت به زمان مشابه سال گذشته پایین تر بود . 
میانگین قیمت سوخت دیزل کمتر از یک سنت نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و روی همان 3.08 دلار در هر بشکه 11 مارس ماند یعنی حدود 10 سنت بالاتر از سال گذشته . 

ایران در دومین ماه 2019 روزانه 1.17میلیون بشکه نفت صادر کردکاهش 130 هزار بشکه ای پیش بینی اوپک از تقاضای نفت سازمان در 2019

انتهای پیام/55

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!