Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:28:03 GMT

دانشجویان علوم پزشکی و تهران شبکه کاری ایجاد کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۸۰۳

دانشجویان علوم پزشکی و تهران شبکه کاری ایجاد کنند

تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اهمیت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان این دانشگاه ها می‌توانند مهارت‌های نرم را در دانشگاه‌ جامع بیاموزند و با جهان بینی وسیع تر پس از دانش آموختگی شبکه کاری بهتری را ایجاد کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر همکاری و همراهی دو دانشگاه گفت: جدا از بحث‌های آرمانی، این دو دانشگاه، همواره یکی بوده‌ و هستند و شرایط امروز بیش از گذشته ایجاب می‌کند که باهم همکاری کنند، همکاری که حد و مرزی نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نشست مشترک هیأت‌ رئیسه دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران، چهار تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد. در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، چهار تفاهم نامه همکاری در حوزه‌های بین‌الملل، پژوهش، دانشجویی و توسعه بین نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به امضا رسید.
نیلی احمدآبادی گفت: دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در سطح ملی از بهترین‌های کشور محسوب می‌شوند و هم‌چنین در عرصه بین‌الملل جزء دانشگاه‌های شناخته‌شده هستند. امروزه با توجه به شرایط علمی دنیا، نیاز به همکاری این دو دانشگاه به‌شدت احساس می‌شود. چنانچه این دو دانشگاه پیش از این کنار هم قرار می‌گرفتند، قطعاً شرایط علمی کشور بهتر از جایگاه فعلی بود.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به پیشرفت همکاری‌های دو دانشگاه در زمینه‌های مختلف خاطر نشان کرد: در حوزه بین‌الملل، با توجه به اینکه کمتر مرتبط با مسائل اداری داخلی است، کارها روان‌تر انجام می‌شود. در حوزه‌های پژوهشی و شهر دانش نیز تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که امیدوارم نتایج خوبی به همراه داشته باشد.
به گفته رئیس دانشگاه تهران، در بخش تغذیه، بهداشت و ورزش دانشجویی نیز گام‌های مؤثری برداشته شده، این حوزه نامحدود است و امکان پیشرفت بسیاری دارد. سال‌هاست انجمن اسلامی دو دانشگاه مشترک است و این انجمن از پخته‌ترین انجمن‌های دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.
وی حوزه آموزش را یکی از ثروت‌های دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: باید همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد. با ایجاد مؤسسه مشترک زیست مواد تلاش کردیم در جهت تقویت فعالیت‌های آموزشی قدم برداریم و این مرکز به‌عنوان پایلوت همکاری‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. مزیت آموزشی دو دانشگاه در کشور منحصربه‌فرد است و ما برای توسعه همکاری‌های آموزشی، در حال پیگیری اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم هستیم و این رویکرد باید از سوی دو دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

**دانشگاه تهران و علوم پزشکی هماهنگ باشند
کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با تأکید برافزایش جلسات مشترک دو دانشگاه خاطر نشان کرد: مجموعه هیأت رئیسه دو دانشگاه باید همانند دو برادر تنی و نه برادر ناتنی کنار هم قرار گیرند. این دو دانشگاه یک روح در دو کالبد هستند و باید هماهنگی بیشتری در پیشبرد اهداف دانشگاهی داشته باشند. از همان روزهای نخستین که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم، تأکید داشتم که نباید هیچ فاصله حقیقی و مجازی بین دو دانشگاه ایجاد شود.
وی مهم‌ترین وظیفه دانشگاه را آموزش و پژوهش و ارائه خدمات برشمرد و تصریح کرد: هر دو دانشگاه ظرفیت‌های بسیاری دارند که باید در کنار هم قرار داده شوند؛ چرا که نتیجه این هم‌افزایی قطعاً به سود کشور خواهد بود. در حال حاضر این هم‌افزایی در سطوح عالی دو دانشگاه ایجاد شده و باید به زیرمجموعه‌ها نیز تسری پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان زمینه‌های همکاری دو دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی، دانشجویی، توسعه و پژوهشی گفت: تفاهم‌نامه‌های این جلسه، مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌های بیشتر آینده است. فرصت همکاری که در این دوره فراهم شده ممکن است دیگر تکرار نشود، لذا باید از این فرصت استفاده کرد و سنگ بنایی را گذاشت که در آینده این همکاری‌ها بیش‌ازپیش تداوم پیدا کند.
**9491**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم پزشكي تهران دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!

آفتاب‌‌نیوز :

انتشار خبر فوت دکتر زهرا ملکی قربانی در جاسک باعث ایجاد شایعات و نگرانی‌هایی در بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی، فوت این پزشک طرحی در شهرستان جاسک را تکذیب می‌کند و از رسانه‌ها و سایر افراد جامعه تقاضا دارد که اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت کنند و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری نمایند.

مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت ایشان در بیمارستان پارسیان در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کردند؛ و فوت ایشان در تهران اتفاق افتاده است.

هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچیک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز به کار ایشان در استان هیچ‌گونه مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه مطرح نشده است؛ به همین دلیل فوت نامبرده هیچ گونه ارتباط کاری نمی‌تواند داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیفت بعدی دکتر ملکی در بیمارستان پارسیان از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شد. بنابراین، اخبار منتشر شده مبنی بر فوت ایشان در جاسک نادرست بوده و بر اساس آخرین اخبار و گزارشات فوت ایشان در تهران مورد تأیید است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران