Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران بابیان اینکه امسال نهمین سالی است که طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: بقاع متبرکه از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ میزبان زائران خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه تمام بقاع متبرکه آمادگی برگزاری طرح آرامش بهاری را دارند اما برخی به صورت ویژه این مراسم را برگزار خواهند کرد، افزود: این طرح به صورت ویژه در ۳۶ بقعه برگزار می‌شود که بقعه امامزاده عبدالله (ع) بقعه ویژه اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی این ایام ۱۶ مبلغ بومی و ۲۴ مبلغ از قم به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند و خیمه‌های معرفت نیز در بقاع متبرکه شاخص استان دایر خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه غرفه مشاوره خانواده، کودک و نوجوان و پاسخ به مسائل شرعی در بقاع متبرکه شاخص استان برپا خواهد شد، افزود: گفت: ۴۰ مسجد در اجرای برنامه‌های نوروزی اوقاف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ مسجد از شهرستان همدان و بقیه از دیگر شهرستان‌هاست.

موزه وقف همدان دربرگیرنده آثار باستانی و هنری است که تاکنون ناشناخته مانده‌اند وی به موزه وقف همدان اشاره کرد و بابیان اینکه موزه وقف همدان در پی آن است که طی یک فرآیند علمی و عملی، بخشی از ابعاد ناشناخته دینی مذهبی را به‌واسطه نمایش آثار وقف، نذر و نیکوکاری به جامعه و بازدیدکنندگان نشان دهد، گفت: مجموعه آثار موزه وقف همدان دربرگیرنده آثار باستانی و هنری است که تاکنون ناشناخته مانده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند بابیان اینکه فضای موزه وقف همدان در دو بخش کلی مخزن و تالار نمایش بناشده و به این دو بخش در آینده اجزایی اضافه خواهد شد که شامل کارگاه مرمت، کلاس‌های آموزشی و آمفی‌تئاتر برای سخنرانی‌ها پیرامون وقف پژوهی است، گفت: پیوندهای میان فضاهای پیشنهادی به‌گونه‌ای است که دو بخش اصلی (مخزن و تالار) در یک بده بستان فیزیکی، همواره ویترین‌های روزآمدی را به مخاطب ارائه می‌کند.

حجت‌الاسلام کاروند بابیان اینکه موزه وقف همدان شامل سه دفتر موزه شامل ۲۰ مترمربع، بخش مخزن ۳۰ مترمربع و تالار نمایش ۱۵۰ مترمربع و درمجموع به مساحت ۲۰۰ مترمربع است، گفت: موزه وقف همدان طبقه زیرین بقعه متبرک امام‌زاده عبدالله (ع) همدان واقع در میدان امام‌زاده عبدالله (ع) و در مرکز شهر همدان قرار دارد و موقعیت موزه به شکلی است که در مسیرهای گردشگری شهری قرار دارد و دسترسی آن برای بازدیدکنندگان و گردشگران آسان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: برای نخستین بار در ایام نوروز موزه امامزاده عبدالله (ع) فعال است و مسافران و زائران بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) می‌تواند از آثار وقفی و غیر وقفی این مرکز بازدید کنند.

وی با بیان اینکه در باغ موزه دفاع مقدس نیز خیمه معرفت برگزار و از حضور مبلغ بهره خواهیم برد، افزود: در هر شهرستان حداقل یک بقعه مراسم لحظه سال تحویل را در برنامه دارند.

کد خبر 4570586

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتزار پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در جوار شهدای گمنام بام ایران

پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) در بام ایران همزمان با آغاز ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت از سوی خادم‌یاران رضوی چهارمحال و بختیاری به اهتزاز درمی‌آید.

آیین به اهتزاز درآوردن پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در تپه نورالشهدای شهرکرد و در جوار مزار شهدای گمنام روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، ساعت ۰۸:۰۰ صبح با حضور مردم ولایت‌مدار استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

پرچم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در شهرکرد برافراشته شد + تصاویر

شهرداری شهرکرد، شورای اسلامی شهرکرد، کانون خدمت رضوی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج، پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام تپه نورالشهدا و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در برگزاری آیین اهتزاز پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در تپه نورالشهدای شهرکرد مشارکت دارند.

منبع: خبرگزاری شبستان چهارمحال و بختیاری

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اهتزار پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در جوار شهدای گمنام بام ایران
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود