Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آبفای شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برطرف شدن مشکل کمبود آب در منطقه میرآباد شهرکرد گفت: در روز گذشته با بارش باران و آب شدن مقداری یخ دبی این چشمه ۳۰ تا ۴۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قدرت‌الله بیگلری بعد از ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به مصرف بالای آب در نیمه دوم اسفندماه اظهار داشت: در این مدت مصرف آب در مقایسه با دیگر ماه‌های دیگر سال دو برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری با افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بودیم، افزود: به دلیل وجود برف و یخ در چشمه کوهرنگ و سرمای هوا دبی آب از 600 لیتر بر ثانیه به 150 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آب چشمه کوهرنگ منبع آب شرب چندین شهر و 36 روستا است، اضافه کرد: برخی مناطق شهرکرد که در انتهای خط انتقال آب کوهرنگ است به دلیل این کاهش دبی آب با مشکل کمبود آب شرب روبه رو شدند.

بیگلری با بیان اینکه در حال حاضر 30 حلقه چاه در شهرکرد فعال است ادامه داد: با جایگزینی آب چند چشمه و استفاده از چند چاه متعلق به شهرداری این شهر، کمبود آب چشمه کوهرنگ جبران شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس آب در سطح شهر به افرادی که میزان مصرف بالای آب دارند تذکر می‌دهد، گفت: طی روز گذشته با بارش باران در کوهرنگ دبی این چشمه 30 تا 40 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی 3 ماه گذشته قسمتی آب چشمه کوهرنگ یخ زد اما افزایش مصرف آب در اسفندماه مشکل کم‌آبی را به وجود آورد، افزود: در حال حاضر با وارد کردن چند چاه جدید قطعی آب در شهرکرد و میرآباد وجود ندارد و افت آب در تنها در طبقات بالای ساختمان‌ها دیده می‌شود.

تغییر "فرهنگ مصرف" تنها راه نجات گیلان از کم آبی استکابل این بار در محاصره کم آبییزد| توسعه آبیاری نوین در کشاورزی مهمترین راه مقابله با کم آبی است

محمدکاظم منزوی نیز در این نشست با اشاره بر لزوم دوگانه کردن سوخت خبازی‌ها در استان، گفت: در شرایط بحران باتوجه به نیاز بالای مردم به پخت نان باید سوخت جایگزینی در نانوایی‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری، کارخانه تولید شیر خشک پگاه که به دلیل تحریم‌ها با عدم صادرات روبه رو بود با حل معضلات بازرگانی به چرخه حیات بازگشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته در حوزه حمل و نقل صورت گرفت، اضافه کرد: با اجرای طرح تن به کیلومتر و افزایش 10 تا 20 درصدی کرایه حمل بار باید از بروز هر گونه مشکل در سال آینده جلوگیری کرد.

جعفر مردانی در این نشست با اشاره به اینکه برای دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌ها نیاز به اختصاص تسهیلات بانکی است، گفت: افرادی که برای دریافت پروانه جدید نانوایی اقدام می‌کنند باید دوگانه‌سوز بودن سوخت را در نظر بگیرند.

وی با بیان مشکلات کمبود آب در منطقه میرآباد شهرکرد طی روزهای گذشته، افزود: در صورت وجود مشکل تأمین آب شرب، نباید تنها یک منطقه درگیر باشد بلکه با زوم‌بندی شهر این مشکل با اطلاع‌رسانی صحیح در مناطق مختلف پخش و نسبت به حل موضوع کم‌آبی اقدام کنید.

معاون امنیتی سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمن در تلاش برای آسیب زدن به کشور از طرق مختلف است، گفت: مسئله پدافند غیرعامل مهم است و برای مقابل با آسیب‌های احتمالی باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

مردانی با بیان اینکه تهدیدهای موجود در این زمینه باید شناسایی و اولویت‌بندی شوند، افزود: آموزش، اطلاع‌رسانی و آمادگی لازم برای مقابله با خطرات باید در همه سطوح صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث آب، کشاورزی و دامداری در استان باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: در قرارگاه زیستی استان باید جلسات متعددی برای بررسی این موضوعات انجام شود.

گفتنی است در این جلسه موضوعاتی از قبیل سرمازدگی باغات سامان، آلودگی آب سرخون به نفت و لزوم برنامه‌ریزی برای مشکلات حمل و نقل مطرح شد.

انتهای پیام/ح

R41350/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد

به گزارش خبرآنلاین ،محمد کاظم منزوی افزود: برقراری یک پرواز از استانی به استان دیگر پیگیری‌های زیادی می‌طلبد.

وی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیر برقراری سه پرواز شامل شهرکرد - عسلویه و شهرکرد - مشهد و بالعکس و حداقل یک پرواز به خارج از کشور(عتبات عالیات و عمره) مورد نظر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آخرین پیگیری‌های انجام شده تاکنون پرواز شهرکرد - عسلویه و بالعکس از فرودگاه شهرکرد برقرار شده است.

وی با تاکید براینکه استقبال مردم از برقراری این پرواز می‌تواند موجب ادامه پرواز شهرکرد - عسلویه باشد افزود: نباید به دلیل استقبال نکردن مردم این پرواز (شهرکرد - عسلویه ) غیراقتصادی تلقی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و در راستای پاسخ به درخواست قشر زحمت کش استان و با حمایت و پیگیری استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرواز شهرکرد - عسلویه و بالعکس از روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از فرودگاه شهرکرد از سر گرفته می‌شود.

خدایار باقری هارونی افزود: در این ارتباط ساعت ورود پرواز شهرکرد - عسلویه ۹:۱۵ و ساعت خروج آن نیز ۹:۴۵ است.

وی اظهار داشت: پرواز شهرکرد - عسلویه به وسیله یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه شهرکرد انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: امید می‌رود با استقبال خوب مردم زمینه افزایش پروازهای بعدی از فرودگاه شهرکرد مهیا شود.

باقری هارونی شرکت‌های هواپیمایی فعال در چهارمحال و بختیاری را شامل آسمان و ماهان عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898908

دیگر خبرها

  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور