Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:22:10 GMT

حذف خاموشی نوبتی برق در تابستان بوشهر ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۶۸۰۳

حذف خاموشی نوبتی برق در تابستان بوشهر ضرورت دارد

بوشهر-ایرنا- سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در کنار برنامه های کمی و کیفی و اطلاع رسانی برای بهینه سازی مصرف برق وزارت نیرو به شکل خاص و ویژه بوشهر را از لیست خاموشی های نوبتی خذف کند.

گزارش ایرنا، نادر تمیمی روز یکشنبه در نشست مسئولان صنعت آب و برق استان بوشهر با وزیر نیرو افزود: شرایط استان بوشهر به گونه ای نیست که با خاموشی های مستمر در تابستان بتوان در مصرف برق صرفه جویی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: وقتی که کل برق مصرفی در صنعت 3 درصد و در بخش کشاورزی 4 درصد است دیگر فضایی وجود ندارد که بتوان تعدیل مصرف به شکل انبوه انجام شود.
تمیمی ادامه داد: این بدان معنا نیست که مردم اقدام به مصرف بی رویه کنند بلکه همه وقتمان را برای ارتقای سطح بینش مردم برای استفاده بهینه مصرف معطوف داشته و کماکان نیز از مردم درخواست داریم که در مصرف برق رعایت الگوهای مصرف داشته باشند.
وی یادآور شد: دراستان بوشهر460 هزارمشترک وجود دارد که 76 درصد آنها مصرف کننده خانگی هستند و با توجه به اینکه مردم استان میزبان نیروگاه اتمی هستند این توقع دارند که برق آنها به شکل پایداری تامین شود.
تمیمی افزود: استان بوشهر دارای بیشترین میزان مصرف برق در سطح کشور است به گونه ای که با 13 کیلو وات در سال، عنوان اول کشور در مصرف برق را داراست.
وی بیان کرد: هرچند در عرصه های مختلف از جمله تبلیغات وسیع میدانی و اطلاع رسانی های گسترده در کنار کاهش ساعات کار ادارات دولتی برای کم کردن میزان مصرف در تابستان برنامه های مناسبی در سال گذشته به اجرا در آمد اما تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق نداشت.
تمیمی اظهار داشت: در کنار افزایش تجهیزات برق، هزینه یک انشعاب حدود 49 میلیون ریال برآورد می شود در حالی که مشترکان تنها 16 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: تلاش های دولت تدبیر و امید برای ارائه خدمات به مردم استان بوشهر در حوزه برق ستودنی است و نیاز است که دایره این خدمات وسیع تر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بیش از 80 درصد از نیازهای آبی این استان از خارج ازاستان تامین می شود که با وجود خشکسالی های فراوان در بیش از یک دهه چالش های فراوانی را برای تامین آب برای استان ایجاد کرده است.
عبدالحمید حمزه پور افزود: در کنار این مشکلات شاهد فرسودگی بسیار بالا ی خطوط انتقال و شبکه توزیع استان هستیم که سبب هدررفت بخش عمده ای از آب ورودی به استان بوشهر می شود.
وی بیان کرد: نبود تعادل بین قیمت تمام شده و قابل فروش به مشترکان نیز سبب شده هر گونه اجرای پروژه جدید را با موانعی همراه کند.
حمزه پور ادامه داد: در حالی که در کنار شبکه طولاتی آب ورودی به استان ، نیازمند تعمیر و نگهداری این خطوط هستیم اما با افزایش 3 تا 5 برابری تجهیزات مشکلات فراوانی در این بخش داریم.
حمزه پور ادامه داد: شرایط خاص اقلیمی استان بوشهر که نرخ فرسایش تجهیزات را بالا می برد می طلبد که وزارت نیرو با نگاهی خاص به استان بوشهر در زمینه تخصیص اعتبارات گام بردارد.
وزیر نیرو همزمان با سفر رئیس جمهوری در قالب کاروان دولت تدبیر و امید روز یکشنبه به استان بوشهر سفر کرده است.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برق مشترك وزارت نيرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد

محمد رئیسی  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع باد و باران در برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان، نشست مدیریت بحران این شرکت تشکیل و تمامی تیم‌های عملیاتی و پیمانکاری شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این خسارت‌ها در برخی مواقع باعث خاموشی‌های موقتی می‌شود، که با ثبت خاموشی در سامانه‌های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، کارکنان عملیاتی این شرکت در مناطق آسیب دیده حاضر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صبوری و همکاری مشترکان برق در شرایط بحرانی بسیار مهم است، گفت: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و یا خسارت به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات و یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی