Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزير كشور، گفت: محورهای پویش ملی بهار در بهار در پی ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸ از سوی وزير كشور و با توجه به فرارسیدن ایام آغاز سال نو و فصل بهار و لزوم ارتقای نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه و گرامیداشت شايسته اعیاد ملی و مذهبی، شامل میلاد حضرت علی(ع)، عید باستانی نوروز، روز جمهوری اسلامی، مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و روز طبیعت، تدوين شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به موجب اين ابلاغيه از استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهياری‌ها خواسته شده با مدنظر قرار دادن تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت و فرارسيدن ایام پرفضیلت ماه‌های مبارک رجب و شعبان، اقدامات پیش‌بینی شده در قالب پویش ملی بهار در بهار با شعار شهروند شاد - ایران آباد در محورهای تعيين شده را اجرايی کند.

جمالی‌نژاد در ادامه عناوين محورهای هفت گانه اين پويش ملي را «ساماندهی مبلمان و سیما و منظر شهری»، «ساماندهی معابر شهری و پروژه‌های عمرانی»،‌ «ارتقای خدمات ایمنی، بهداشتی و محیط زیست»،‌ «ساماندهی و ارتقای خدمات رفاهی»، «ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی و جمع‌آوری فوری متکدیان و معتادان متجاهر با همکاری دستگاه‌های ذیربط»، «تقویت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی» و «گرامی‌داشت با شکوه اعیاد مذهبی» اعلام کرد.
 
اقدامات ابلاغی محورهای پویش ملی بهار در بهار به شرح زير است:

ساماندهی مبلمان و سیما و منظر شهری
ساماندهی و آراستن فضای عمومی، سیما و منظر شهرها و روستاهای استان برای ارتقای آرامش و نشاط بصری و روانی هموطنان

تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و اصناف به منظور حذف الحاقات زاید از نما و‌ بام تمامی ابنیه دولتی.

جمع‌آوری و هماهنگ‌سازی تمامی الحاقات نما و بام کلیه ساختمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور.

ساماندهی مبلمان شهری، بهسازی و هماهنگ‌سازی تمامی عناصر الحاقی سیمای زمین تمامی معابر و پیاده‌روها و فضاهای میدانگاهی و سایر فضاهای عمومی شهر.

رنگ‌آمیزی و ساماندهی بصری فضاها و اماکن عمومی شهر به منظور ارتقای نشاط شهروندان.

ساماندهی معابر شهری و پروژه‌های عمرانی

توقف تمامی پروژه‌های عمرانی و ساختمانی غیرضروری در سطح شهرها و روستاها به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان.

ایجاد ایستگاه‌های نشاط و اجرای مسابقات ورزشی به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی.

لکه‌گیری آسفالت و تسطیح معابرعمومی شهرها و روستاها.

بهسازی و هماهنگ‌سازی عناصر کف تمامی  پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها.

ارتقای خدمات ایمنی، بهداشتی و محیط زیست

استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در اماکن عمومی پرتردد و محل‌های برگزاری مراسم، جشنواره‌ها و سایر مراکز تجمع به ویژه تمهیدات ایمنی در چهارشنبه آخرسال جاری.

توجه به موضوع حفاظت از محیط زیست، منابع اکولوژیکی،‌ عرصه های طبیعی و اجرای طرح‌های اجتماعی برای جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست و انباشت پسماند در تفرجگاهها و مناطق طبیعی در سفرها و برنامه های مرتبط با روز طبیعت.

ساماندهی و ارتقای خدمات رفاهی

تقویت زیرساخت‌های رفاهی(نمازخانه‌ و سرویس‌های بهداشتی) به ویژه در مناطق تفرجگاهی و گردشگری.

ایجاد گذرهای تغذیه و سلامتی با محوریت غذاهای بومی و محلی و ارائه مشاوره درمانی و غذایی با رعایت استانداردهای بهداشتی و ملاحظات انتظامی.

ایجاد و تقویت بازارچه‌های عرضه صنایع دستی و محصولات تولیدی خانگی حسب مفاد قانون حمایت از مشاغل خانگی.

تقویت شبکه‌های خیرین شهر و روستا در راستای حمایت و ارائه خدمات به اقشار کم درآمد شهرها و روستاها.

برگزاری تورهای گردشگری شهری و کاروان‌های گردشگری در شهرها و روستاهای هدف گردشگری.

ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی و جمع‌آوری فوری متکدیان و معتادان متجاهر با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط

تقویت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی

تقویت کمی و کیفی اجرای برنامه‌های هنری در فضاهای عمومی شهر و روستا در قالب نوروزگاه‌ها، ایستگاه‌های خدمات فرهنگی و اجتماعی.

ایجاد گذرگاه‌های فرهنگی و هنری در فضای عمومی شهرها و روستاها.

برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی خانواده محور.

ترویج  و تقویت فرهنگ دید و بازدید از اقوام و دوستان و تکریم بزرگان خانواده و محلات.

ایجاد جایگاه‌های ویژه برای انجام امور مشاوره در موضوعات تحصیلی، خانواده، مذهبی و رفتاری با همکاری متخصصین و کارشناسان در پارک‌ها، فضاهای گردشگری و سایر مکان‌های از پیش تعیین شده.

تجلیل از مشاهیر و هنرمندان بومی و محلی، ایثارگران و جانبازان.

ایجاد باشگاه ها و اجرای برنامه های ویژه با هدف تکریم سالمندان.

گرامیداشت با شکوه اعیاد مذهبی

حمایت از برگزاری باشکوه مراسم جشن میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، میلاد جوادالائمه (ع) و مبعث رسول اکرم (ص) در سطح شهرها و روستاها، اماکن فرهنگی- مذهبی و بقاع متبرکه.

تجلیل از خادمان مساجد و اماکن مذهبی و تشویق ایشان در ارائه خدمات در ایام نوروز و تعطیلات در ساعات شبانه روز.

ترویج فضایل و مناقب امیرالمؤمنین علی(ع) در فضاسازی و تبلیغات شهری و روستایی.

برگزاری مسابقات فرهنگی و ادبی ویژه شهروندان با موضوع ترویج فرهنگ،‌ اخلاق و سبک زندگی نبوی و علوی.

برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات و کمک‌های مورد نیاز به اقشار کم درآمد و حاشیه‌نشینان با استفاده از ظرفیت مؤسسات خیریه و خیرین.

ترویج حمایت از برگزاری مراسم معنوی و سنت حسنه اعتکاف به منظور تقویت نشاط معنوی.

اجرای نقالی، پرده خوانی و نمایش‌های آیینی و سنّتی آموزنده برای ترویج آموزه‌های اخلاقی.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران وزارت کشور دهیاری شهرداری بهار در بهار ایران اباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا سید معلمی، اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان ودندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری های دهان و دندان می تواند تاثیراتی در بیماری های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری های جسمی نیز می تواند برای دهان ودندان مشکلاتی ایجاد کند.

وی با بیان این که مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم ‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن ها می تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری ها می پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

دکتر سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان ودندان پرداخته می شود که چه کمک هایی می توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در پایان با بیان این که خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس