Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجادی با اشاره به عمق خطر خشکی و تغییر اقلیم دریاچه نمک قم گفت: بحران خشکی و دریاچه نمک قم دامن‌گیر زندگی 25 میلیون نفر از شهرهای اطراف می‌شود، عدم تخصیص حقابه های قانونی این حوزه آبی، بر حجم مشکلات و چالش‌های پیش روی این دریاچه افزوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدتقی سجادی عصر امروز در جلسه شورای معادن که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید نسبت به مسئله سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک دقت نظر بیشتری صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به مسئله احداث راه دسترسی به دریاچه نمک تأکید کرد: درباره شکل و نحوه احداث این مسیر دسترسی هنوز هیچ برنامه و گزارشی به منابع طبیعی استان ارسال نشده است.

سید محمدتقی سجادی با اشاره به چالش‌های سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک نباید همراه با برهم خوردن محیط‌زیست و به چالشی زیست‌محیطی در آینده تبدیل شود.

وی با تأکید بر ابهامات موجود در شکل و مسیر راه دسترسی دریاچه نمک عنوان کرد: ردیف بودجه پروژه هنوز مشخص نشده و از طرف دیگر نیز وجود معارضین احتمالی این پروژه هنوز به منابع طبیعی استان قم ابلاغ نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم گفت: مطالعات عرصه پیرامونی دریاچه نمک صورت گرفته است، امسال در عرصه 50 هزار هکتاری این دریاچه نهال‌کاری فراوانی صورت گرفته است، حقیقت این است که دریاچه نمک با دشت پیرامونی خود یعنی دشت مسئله ارتباط مستقیم داشته و در صورت خشک شدن و افزایش نمک‌های سطحی این دریاچه، مشکل ریز گرد و گردوغبار دامن تمام شهرهای پیرامونی را خواهد گرفت.

سجادی با اشاره به عمق خطر خشکی و تغییر اقلیم دریاچه نمک قم خاطرنشان کرد: بحران خشکی و دریاچه نمک قم دامن‌گیر زندگی 25 میلیون نفر از شهرهای اطراف می‌شود، عدم تخصیص حقابه های قانونی این حوزه آبی، بر حجم مشکلات و چالش‌های پیش روی این دریاچه افزوده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در مسئله واگذاری زمین در بخش معادن بی‌توجهی‌های زیادی صورت گرفته است، وجود معارضین فراوان در مسئله معادن با دارای سطوح وسیع، مرغداری و اموری ازاین‌دست نشان‌دهنده این واقعیت آزاردهنده در قم است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم ابراز کرد: بی‌توجهی و کم‌دقتی نهادهای دولتی در واگذاری و استخراج از معادن در آینده می‌تواند چالش‌های اجتماعی زیادی را در جامعه به وجود بیاورد چراکه این افراد از طریق مزایده اختیار بهره‌برداری از معادن را به دست آورده‌اند که بر مبنای اعتماد بر قانون و روح نهادهای دولتی است.

به گزارش تسنیم سجادی با اشاره به مشکل برخی دامداران با محدود کردن مراتع در بخشی از مناطق قم گفت: در حال حاضر 98 درصد از مراتع قم ممیزی شده و طبق مر قانون در رابطه‌ها با آن‌ها عمل می‌شود، در صورت گرفتن مراتع از دامداران قم ازنظر مالی رضایت فعالان این بخش گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه

انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور  اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب بروز ملی گرایی را یکی از بزرگ ترین خطرات در جهان اسلام می داند و می گوید: این تلاشی بوده که دشمنان اسلام با هدف القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمنی ساز بین ملت های مسلمان به جریان انداخته اند تا با تضعیف همگرایی فرهنگی بتوانند در سطوح دولتها هم به اختلافات سیاسی دامن بزنند.

او با بیان اینکه مخالفین همسویی مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند، ادامه داد: هدف آنها این است که مفاهیم اسلامی را دستخوش جعل و انحراف کنند و از طریق عوامل نفوذی خود به تفرقه میان ملت های مسلمان دامن بزنند. این در حالی است که هدف علمای بزرگ اسلامی از وحدت اسلامی محصور کردن مذاهب به یک مذهب یا تمرکز بر مشترکات مذاهب و طرد افتراقات آنها نیست که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و اجرایی اما غربی ها تلاش می کنند که این هدف را به شکست بکشانند و وجوه اختلافی را پررنگ سازند.

انوار احمد، همچنین افزود: در حالی که دشمنان سعی دارند با دامن زدن به مساله شیعه و سنی میان کشورهای مسلمان شکاف ایجاد کنند، خود در پشت پرده به دنبال اجرای طرح هایی هستند که اسرائیل را در تحقق اهداف اشغال گرانه در فلسطین به موفقیت برساند. یعنی نتیجه محتوم تفرقه میان ملت ها و دولتهای مسلمان شکست سیاسی و فرهنگی آنها در برابر دشمنان است. آنها از این طریق هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که نتیجه تفرقه و دور شدن کشورهای مسلمان از یکدیگر در منطقه اشکار شده است بهترین فرصت است تا این کشورها با به کارگیری سازکارهای وحدت زمینه را برای خارج کردن کشورهای غرب از منطقه و تضعیف نفوذ اسرائیل فراهم کنند. تنها از این طریق هم می توانند به شکوه و قدرت اصلی خود دست یابند و هم جلوی پیشروی سناریوهای سیاسی و جغرافیایی آنها را بگیرند.
 

دیگر خبرها

  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • تردد روان در همه محور‌های مواصلاتی استان یزد
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه