Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر سابق انرژی و آب افغانستان اظهار داشت که باید تا آخرین سرباز خارجی از افغانستان خارج شود تا این کشور به یک دولت مستقل دست یابد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اسماعیل خان فرمانده جهادی و مقام سابق دولت افغانستان در مراسم بزرگداشت از شهدای 24 حوت (اسفند) هرات خواستار خروج نیروهای خارجی از این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی برای ملت ما نجات و استقلال را آوردند که در مقابل تانک، توپ و جنگنده سینه خود را سپر قرار دادند.

وزیر سابق آب و انرژی افغانستان اظهار داشت: آخرین سرباز خارجی از افغانستان خارج شود و دولت مستقل با شرکت تمام اقوام روی کار آید.

اسماعیل خان از مردم خواست که مانند دوران جهاد با برادری در کنار هم قرار بگیرندو برای رسیدن به آزادی تفاوت‌های قومیتی، زبانی، نژادی و مذهبی را کنار بگذارند.

وی با اشاره به مذاکرات صلح خاطرنشان کرد که با نزدیک به توافق صلح در افغانستان در آستانه یک تحول قرار داریم.

فرمانده سابق جهادی با اشاره به اینکه در دوران حکومت کمونیستی روحانیت و تبلیغ اسلام جرم بود از دستاوردهای جهاد مردم افغانستان با شوروی سابق نیز دفاع کرد.

این در حالی است که همزمان با پایان مذاکرات آمریکا با طالبان بار دیگر زمزمه‌ها درباره روی کارآمدن دولت جدید در افغانستان افزایش یافته است.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان یکی از شروط اساسی طالبان برای پایان جنگ و پیوستن به روند سیاسی در این کشور محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان نیروهای خارجی محسوب شروط اساسی زمزمه های طالبان کارآمدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق