Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@23:36:00 GMT

افزایش ۲۵ درصدی کشف مواد محترقه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۹۰۰۳

به گزارش مهر، سردار مسعود منفرد با اشاره به چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: مراسم چهارشنبه آخر سال در ایران از دیرباز آتش بازی و پریدن از روی آتش بوده است که به مرور زمان و به خصوص طی چند سال اخیر به آتش بازی و ترقه بازی با مواد محترقه رسیده که این امر باعث ایجاد خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه مواد محترقه بیشتر از مرزهای شمال غربی و جنوبی کشور وارد می‌شود، افزود: آمار به دست آمده از پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور حاکی از آن است که طی ۱۱ ماهه امسال ۲۵ درصد افزایش کشف مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته‌ایم.

جانشین پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: تشدید اقدامات کنترلی و حساس کردن استان‌ها از اواخر دی ماه و تأکید بر مبارزه قاطعانه با قاچاق مواد محترقه تا پایان سال و برخورد بدون اغماض با قاچاقچیان و کنترل تحرکات مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار از مهم‌ترین عوامل افزایش میزان کشفیات مواد محترقه در یازده ماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌باشد.

سردار منفرد یادآور شد: کسانی که خواسته و یا ناخواسته با استفاده این مواد منجر به مرگ یا صدمات جانی کسی شوند مرتکب جرم شده و به طور قطع برخورد قانونی لازم با آنان صورت خواهد گرفت.

جانشین پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: مشارکت دادن تمام بخش‌های جامعه در امر پیشگیری از حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه سال، مستلزم بسیج همگانی می‌باشد که اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

وی به نقش تأثیرگذار پلیس آگاهی در برخورد جدی با وارد کننده، تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه اشاره و بیان کرد: کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا با مرتکبان چنین جرایمی برخورد کنند.

سردار منفرد با تاکید بر اینکه تمام تلاش پلیس ایمنی لازم برای برقراری شادی مردم در این ایام است، به والدین و افراد بزرگ خانواده توصیه کرد: کنترل محسوس و نامحسوس از فرزندان و جوان‌های خود داشته باشند که خدای نکرده مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی افزود: شهروندان نیز مد نظر داشته باشند با افرادی که می‌خواهند به هر طریقی از این شرایط سو استفاده کرده و باعث سلب آسایش مردم شوند با اطلاع به پلیس، همکاری لازم را داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سردار "حمید هداوند" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله ای و ۵ تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۰۹۶۳۰۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان وظیفه شناس در حوزه قاچاق کالا است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899802

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها