Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:50:22 GMT

طوفان برخی از مناطق خراسان جنوبی را درنوردید

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۹۳۹۳

طوفان برخی از مناطق خراسان جنوبی را درنوردید

بیرجند- ایرنا- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: باد خیلی شدید ، طوفان و گرد و خاک با سرعت 100 کیلومتر در ساعت روز یکشنبه برخی از مناطق استان را درنوردید.

جواد نخعی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طوفان شهرستان فردوس ، سرایان، طبس خوسف، دیهوک، خضری ، بیرجند ، زیرکوه و بشرویه را فراگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طوفان منجر به باران رگباری به میزان 9.1 دهم میلیمتر در طبس و یک میلیمتر در سربیشه و نوسان های بسیار جوی در برخی نقاط استان شد.
وی افزود: طوفان گرد وخاک که از ساعت 14 در طبس شروع شده همچنان ادامه دارد و باعث کاهش دید افقی به میزان 300 متر شده و سرعت آن نیز به 86 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه طوفان در زهان هم سرعتی معادل 86 کیلومتر در ساعت دارد گفت: این وضعیت تا فردا ظهر ادامه خواهد داشت گرچه با شروع باران از سرعت طوفان و گرد و خاک کاسته می شود.
وی با بیان اینکه دمای هوا امروز روند افزایشی دارد اما فردا کاهش دمای هوا محسوس خواهد بود یادآور شد: اوج فعالیت سامانه بارشی از امشب تا ظهر فردا (دوشنبه)خواهد بود و اواخر وقت امشب (یکشنبه) در ارتفاعات شمال شرقی استان احتمال بارش برف نیز دور از انتظار نیست.
نخعی بیان کرد: با توجه به شرایط و وضعیت جوّی مذکور و فراگیر بودن سامانه بارشی، بدلیل وزش بادهای شدید و ماهیت رگباری بودن بارش ها اختلال در ناوگان حمل و نقل، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر شهری، روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و احتمال بروز خسارت پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: اتخاذ تدابیر لازم برای تجهیز سیستم های گرمایشی و تامین سوخت مورد نیاز و تنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها و سالن های پرورشی، مراقبت از روکش گلخانه ها به علت وزش بادشدید، خودداری از عملیات محلول پاشی و سم پاشی به علت بارش باران و وزش باد و خودداری از چرای دام در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها توصیه می شود.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: هدایت آب حاصل از باران به کانال های آبیاری و بندها، پاکسازی راه آب ها و جوی ها به علت بارش باران، گذاشتن قیم در کنار نهالهای تازه کشت شده به علت وزش باد شدید ، خودداری از جابه جایی نهال، انتقال دام به مکانهای امن و بازدید مستمر از مزارع گندم و جو به منظور پایش آفت سن مادری، زنگ گندم و شته ها نیز در این شرایط آب و هوایی باید مد نظر باشد.
بر اثر طوفان در شهرستان های طبس و فردوس از عصر امروز خسارت هایی به شبکه توزیع برق وارد شده که آمار دقیق خسارت ها فردا اعلام می شود.
9893 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي طوفان بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

رودخانه علی سالار در جاده روستای جوزردان و روستای رقه از توابع شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی واقع شده است. در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با بارش باران همراه شده است، این رودخانه نیز بر اثر بارش شدید باران جان تازه گرفت و پرآب شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: مهدی آگینه - خراسان جنوبی

 

بیشتر بخوانید:

خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • خراسان رضوی بارانی می شود