Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@09:29:09 GMT

بررسی موضوع گوشت در شورای عالی امنیت ملی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۹۴۰۴

نصرالله پژمان فر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با اشاره به ماده ۹۹ آئین‌نامه داخلی مجلس در تذکر شفاهی گفت: همانطور که مستحضر هستید، تشکیل جلسات و رعایت ترتیب مذاکرات به عهده رئیس جلسه است. همانطور که می‌دانید برای برگزاری هر جلسه هم وقت بسیار زیادی گذاشته می‌شود و هم مسائل متعددی وجود دارد که هنوز وارد دستور مجلس نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر مجلس می‌گذرد و نهایتاً به دلیل عدم تشکیل جلسات نمی‌توانیم مسائل را بررسی کنیم. امروز دوستان از جمله خود بنده در حوزه انتخابیه بودیم و صبح خود را به جلسه امروز رساندیم که به ما خبر داده شد هیأت رئیسه تصمیم گرفته است که فردا جلسه‌ای نباشد. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید وقتی دستور جلسات چاپ می‌شود مطابق دستور، جلسات برگزار شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه تذکر خود با اشاره به چالش کالا‌های اساسی گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه گوشت در کشور به وجود آمده است باید از موضوع قاچاق و خروج دام زنده جلوگیری شود. دیروز گزارشی به من رسید که هنوز دام زنده قاچاق می‌شود. چه کسی می‌خواهد جلوی این موضوع را بگیرد؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد گندم و پیش خرید آن خطاب به لاریجانی گفت: موضوع گندم بسیار متفاوت از موضوع گوشت است، چون مربوط به نان مردم می‌شود و غذای اصلی مردم را تشکیل می‌دهد. اگر دولت با برنامه فعلی که دارد پیش برود ما با مشکل جدی مواجه می‌شویم، زیرا دلال‌ها گندم را پیش خرید می‌کنند.

نماینده مردم مشهد افزود: ما وقتی به آقایان تذکر می‌دهیم می‌گویند نگران چیزی نباشید ما خود گندم را وارد می‌کنیم. حرف من این است که همان قیمتی که می‌خواهید وارد کنید را به کشاورز بدهید. چرا امروز قیمت تضمینی گندم را ۱،۶۰۰ تومان می‌بندند؟ این موضوع را مرکز پژوهش‌ها بررسی کرده و نامه آن را هم نوشته است که باید ۲،۰۰۰ تومان باشد، اما متأسفانه عملی نمی‌شود.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نصرالله پژمان فر گفت: نگرانی شما در مورد گوشت و گندم و همین طور قاچاق دام نگرانی درستی است. تصمیماتی هم در این زمینه گرفته شده است. هم در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری‌هایی شده و هم به سپاه پاسداران در بعضی بخش‌ها مسئولیت‌هایی محول شده که با نیروی انتظامی همکاری کند و با قاچاق مبارزه کند؛ لذا در این زمینه تصمیم گیری‌هایی شده است باید ببینیم ساز و کار آن چگونه پیش می‌رود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علی لاریجانی قیمت گوشت قاچاق شورای عالی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌شود.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته کمیسیون تلفیق بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به اتمام رساند و گزارش آن برای ثبت پیشنهادات در سامانه بارگذاری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت ثبت پیشنهادات نمایندگان تا فردا (نهم اردیبهشت) به پایان می‌رسد، احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) و در دو شیفت کاری وارد بررسی جداول بودجه می‌شود. امیدواریم تا پایان هفته بررسی بخش دوم لایحه بودجه به اتمام برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس