Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: امسال واحدهای تولیدی و خدماتی استان فارس بیش از چهار هزار و  ۱۰۰ بار مورد بازرسی و ارزیابی کارشناسان اداره کل استاندارد فارس قرار گرفته و بیش از سه هزار و ۸۰۰ نمونه محصول تولیدی به طور تصادفی از خطوط تولید و انبارهای واحدهای تولیدی نمونه برداری و مطابق استانداردهای مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد فارس مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در سال جاری ۱۸۸ پروانه کاربردی علامت استاندارد در فارس صادر شده است.

رهنما تصریح کرد: هزار و ۳۶۳ وسیله بازی در استان فارس مورد بازرسی فنی قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ وسیله بازی غیر استاندارد توقیف شد.

مدیرکل استاندارد فارس از آموزش تخصصی مدیران کنترل کیفیت به میزان ۲۳ هزار نفر ساعت درسال جاری نیز خبر داد و گفت: تعداد ۲۳ شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار استاندارد و شرکت نمونه برداری بخش خصوصی جدید توسط اداره کل تأیید صلاحیت شد.

رهنما گفت: در این مدت بیش از ۲۲۷۰۰ مرکز عرضه در سطح استان فارس مورد بازرسی قرار گرفت و کالاهایی که بدون علامت استاندارد بوده شناسایی و اقدام قانونی لازم بعمل آمد.

وی افزود: ۲۷ هزار و ۸۰۰ آسانسور در این مدت تائید استاندارد گرفته و ۶۵ مورد مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی استان صادر شد.

مدیر کل استاندارد فارس از نظارت کارشناسان اداره کل استاندارد فارس بر جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در استان خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۰ هزار مرتبه نازل‌های سوخت مورد بازرسی و کالیبراسیون قرار گرفته که خوشبختانه نقص عمده‌ای مشاهده شد.

وی همچنین از کالیبره نمودن و آزمون وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستدهای عمومی به تعداد ۸۲۰۰ خبر داد.

رهنما از فعالیت اداره کل استاندارد فارس در گمرکات شیراز و جهرم برای ارائه خدمات سریع‌تر به صادر کنندگان و وارد کنندگان خبر داد و گفت: در سال جاری ۸۴۰ فقره اظهار نامه وارداتی و صادراتی و تعیین ماهیت توسط اداره کل استاندارد فارس صادر شده است.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است که به نسبت سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دکتر جواد شمسایی در گفتگو ایفدانا، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD تصریح کرد: ضمن اینکه میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته، مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان